۰
plusresetminus
متن و حاشیه یک صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز:

از «اعتراض به حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر» و «بررسی مهمترین معضلات مناطق جنوبی شهر» تا انتقاد نسبت به «مدیریت های موازی در شهرداری شیراز» و رد «اعتبار چهارده میلیارد تومانی تبلیغات شهری»

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
یک صد و بیست و نهمین جلسه شورای شهر شیراز برگزار گردید.
جلسه علنی شورای شهر شیراز
جلسه علنی شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" یک صد و بیست و نهمین جلسه شورای شهر شیراز برگزار گردید.

مهندس حقنگر: حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر چراغ سبز به آنها برای فعالیت های بیشتر است

مهندس حقنگر عضو شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک شروع ماه ربیع الاول به عنوان ماه میلاد پیامبر، ماه هفته وحدت جهان اسلام و ماه آغاز امامت منجی عالم بشریت گفت : طی سال های اخیر برنامه ریزی های موفق شهرداری در منطقه 9 منجر به رشد افزاینده و ارزش افزوده نسبتا مطلوبی در جنوب شهر شیراز گردیده است که می توان به مواردی چون احداث خیابان های 45 متری طلائیه، 45 متری شرق مهدی آباد، بلوار خرمشهر، شهدای احمد آباد، بلوار شهید بهمن پور، خیابان شهید توحیدی راد اشاره کرد. وی در ادامه گفت: در این مکان ها ساخت و سازهای آبرومند و درخور شأنی صورت پذیرفته است و همین امر سبب شده جمعیتی در حدود 150 هزار نفر در این منطقه سکونت داشته باشند.
این عضو شورای شهر در ادامه تصریح کرد: با توجه به جمعیت فراوان این منطقه، رشد نامتوازن و عدم وجود خدمات مورد نیاز مردم ساکن در منطقه موضوعی است که بارها رسانه ای شده ولی متاسفانه اقدام موثری صورت نگرفته است.
وی در ادامه به مشکلات مناطق جنوبی شهر شیراز اشاره و مهمترین آنها را اینچنین برشمرد::
1- نداشتن بنگاه اقتصادی نظیر شعبه بانکها، مرکز خرید عمومی، دفاتر تجاری
2- نداشتن مراکز سلامتی نظیر مطب ، درمانگاه ، بیمارستان
3- نداشتن مراکز فرهنگی نظیر کتابفروشی ، کتابخانه ، سینما، تئاتر
4- کمبود مراکز تفریحی نظیر پارک و شهربازی و استخر
5- وجود معضل فاضلاب های رها شده در امتداد رودخانه چنار راهدار
6- وجود مراکز کشتارهای غیر مجاز در گوشه و کنار آن
این عضو شورا در ادامه از کلیه مدیران و مسئولین مربوطه چه در بخش دولتی و چه در بخش های تعاونی و خصوصی خواست باتوجه به پتانسیل بسیار بالای منطقه فوق و داشتن توجیه اقتصادی مطلوب، به این مناطق توجه بیشتری داشته باشند. وی در بخش دیگری از صحبت های خود به قانون حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر اشاره کرد و افزود: خواسته تعداد 70 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به حذف مجازات اعدام در حوزه قاچاق مواد مخدر ، در شرایط امروز به مثابه چراغ سبز به قاچاقچیان می باشد.
وی همچنین تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس به جای اینکه خط مشی کشورهای موفق در امر مبارزه با قاچاق مثل عراق، امارات، کویت، قطر، عربستان را الگو قرار دهند نسبت به سست نمودن قوانین فعلی نیز لایحه تدوین می نمایند.
وی همچنین از نمایندگان محترم استان فارس در مجلس شورای اسلامی تقاضا داشت که نسبت به مقابله با طرح فوق اقدام و حتی در جهت تدوین قوانین سختگیرانه و بازدارنده تر اقدام نمایند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز گفت: در حدود 100 روز دیگر به پایان سال 1394 باقی مانده و با آغاز نوروز 95 خیل مسافران مشتاق زیارت حرم وارد شیراز خواهند شد و این یک فرصت استثنایی جهت جذب مخاطب دائمی برای شیراز خواهد بود، ولی درصورتی که پیشتازان این سفر خاطره خوشی از زیارت و حضور در اطراف حرم نداشته باشند قطعا موج منفی آن دامنگیر صنعت گردشگری وزیارت شهر شیراز خواهد شد.

غلامعلی ترابی: مدیریت های موازی در شهرداری شیراز موجب سرگردانی و مانع خدمت رسانی مطلوب به مردم می شود

غلامعلی ترابی دیگر عضو شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مضرات مدیریت های موازی در اداره شهر گفت: درطی سالهای اخیر بدلیل نیاز به توسعه فعالیت در بخشهای مختلف عمرانی، فرهنگی ، سرمایه گذاری و... سازمان ها و یا معاونت های درمجموعه شهرداری پدیدار گشته اند هرگونه دگرگونی درفعالیت بخش های مختلف باید مستلزم حفظ توان فعالیتی آن بخش باشد و درصورت حذف و یا ادغام سازمان و یا معاونت و مدیریت در شهرداری، نباید دچار سردرگمی و یا کاهش فعالیت در آن حوزه باشیم زیرا ایجاد هر قسمت بواسطه نیاز پیش رو بوده و کم توجهی به این مهم لطمات جبران ناپذیری را در آینده به ارائه خدمات مطلوب شهرداری به شهروندان در آن حوزه خواهد زد .
این نماینده شورای شهر در ادامه گفت:تغییر ساختار هم در تدوین ساختار جدید و هم در اجرای آن به سختی برای مجموعه امکان پذیر خواهد بود لذا آینده نگری در تدوین ساختار جدید و پویا بودن آن براساس قوانین جاری شهرداری ها و همچنین اصلاح قانون شهرداری ها امری بدیهی به نظر می رسد و انعطاف پذیری ساختار باعث خواهد شد در آینده درصورتی که قانون شهرداری ها دستخوش تحولات اساسی و یا جزئی گردد نیاز به برهم زدن ساختار شهرداری نباشد و از تبعات و اثرات منفی آن بر مدیریت مجموعه جلوگیری بعمل آید.

مصوبات شورا
در ادامه این جلسه، دو مصوبه در دستور کار نمایندگان شورا قرار گرفت.
نخست در خصوص انجام تبلیغات منسجم و مستمر به منظور معرفی پتانسیل های شهر شیراز با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان به بحث و بررسی گذاشته شد این مصوبه رای نیاورد و به کمسیون برگشت داده شد که مجددا با اصلاحات اعمال شده ارائه گردد.
در ادامه نیز پیشنهاد ساماندهی اراضی انجیره از طریق طرح های سرمایه گذاری مطرح گردید که این طرح به همراه بررسی چند پیشنهاد برای اجرای هرچه بهتر آن، مورد تصویب قرار گرفت.

گزارشگر: سعیده موسوی
 
کد مطلب : ۱۲۳۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما