۰
plusresetminus

نشست برنامه ریزی کشت پاییزه در لامرد تشکیل شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
سیزدهمین نشست برنامه‌ریزی کشت‌های پائیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس در شهرستان لامرد برگزار شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از لامرد، صبح امروز جلسه برنامه‌ریزی کشت‌های پائیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس با حضور اعضای کمیته تولیدات گیاهی شامل معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر حفظ نباتات، مکانیزاسیون و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌های لامرد و مهر و به میزبانی مدیریت جهاد کشاورزی لامرد در سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌های لامرد و مهر بنا بر دستور جلسه که شامل تغییر روش آبیاری در زراعت‌های استان فارس (آبیاری میکرو)، برنامه‌ریزی کشت محصولات گندم و کلزا، بررسی امکانات و ملزومات اجرای طرح، نیازهای آموزشی ترویجی، پهنه‌بندی و نظارت بر مزارع و بررسی سایت‌های الگویی و طرح امید در شهرستان‌های لامرد و مهر بود به ارائه مطلب پرداختند.
همچنین گزارشی از کشت گندم و کلزا، آبیاری نواری قطره‌ای در این دو شهرستان که در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان فارس، سطوح خوداجرایی از سطح مطلوبی برخوردار است، طرح‌های شاخص در زمینه تولیدات گیاهی که در شهرستان لامرد انجام می‌شود، ارائه شد.
از جمله موارد مطرح شده در این جلسه موضوعاتی از قبیل تولید نشاء گلخانه‌ای به‌صورت صنعتی، کشت گوجه‌فرنگی داربستی با 10 درصد هزینه احداث یک واحد گلخانه سبزی و صیفی، استفاده از آب‌های بسیار شور و غیرمتعارف با به‌کارگیری دستگاه آب‌شیرین‌کن با فناوری اسمز معکوس، میزان حمل بذور گندم گواهی‌شده که در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد و دلیل آن را می‌توان کاهش سطح زیر کشت زراعت و استفاده از بذرکارها، استفاده از بذور گندم مناسب کشت دیم در مزارع دیم و مزارع دیم با آبیاری تکمیلی که به‌طورعمده سه رقم کوهدشت، دهدشت و کریم برشمرد.
در این جلسه پیرامون مکانیزاسیون کشاورزی در سال زراعی جاری و استفاده از کارنده‌های غلات و کلزا نسبت به سال‌های گذشته نیز گزارشی ارائه و عنوان شد استفاده از کارنده‌ها نسبت به سال پیش افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد که دلیل آن را می‌توان علاقه کشاورزان، ورود دستگاه‌های کارنده با استفاده از تسهیلات مربوطه، صرفه‌جویی در مصرف بذر و استفاده از دستگاه‌های نواری قطره‌ای در مزارع برشمرد.
از دیگر موارد مطرح‌شده در سیزدهمین جلسه برنامه‌ریزی کشت‌های پاییزه سازمان جهاد کشاورزی فارس، بحث پیرامون استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون برای خرید تراکتور و ادوات مناسب کشاورزی و مکانیزه مانند کارنده‌ها و سم‌پاش‌های ماکرومکس و بوم بود.
همچنین در زمینه مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم در چند سال اخیر که تغییراتی در زمینه مبارزه با آن‌ها صورت گرفته، مباحثی مطرح شد که اهم آن‌ها را کاهش سطوح مبارزه با سموم تک منظوره و افزایش سطوح استفاده از سموم دو منظور، اجرای مزارع آزمایشی سموم پیش از شروع فصل مبارزه و معرفی و ورود سموم جدید در چرخه مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم، شامل می‌شد.
به گزارش فارس، نشست برنامه‌ریزی کشت‌های پاییزه به‌صورت متوالی در شهرستان‌های فارس برگزار و سیزدهمین دوره آن به میزبانی شهرستان لامرد برگزار شد.
کد مطلب : ۱۲۵۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما