۰
plusresetminus
یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز؛

نقیب زاده: «پیاده روهای شیراز به اشغال کارگاه های ساختمانی درآمده است»/ ترابی: «اگر مدیری به اصول انقلاب پایبند نباشد باید از قطار انقلاب پیاده شود»/ راستگو: «مجتمع تجاری خلیج فارس به بخش عمده ای از وعده هایش عمل نکرده است»

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر شیراز با حضور اعضا برگزار شد.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر شیراز برگزار شد.

نقیب زاده: «پیاده روهای شیراز به اشغال کارگاه های ساختمانی درآمده است»
در ابتدای این جلسه، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک گفت: از جمله موضوعاتی است که در مقابله با افراط گری های انجام شده در شهرهای بزرگ بدنبال توجه صرف در برنامه ریزی های حمل و نقل و ترافیک به حل مسائل خودروها شده است. در حالیکه موضوع عابرین پیاده می بایست از ارکان برنامه ریزی های حمل و نقل و ترافیک باشد.
احمدرضا نقیب زاده در ادامه بیان کرد: آمار بالای تصادفات در شهر شیراز خود نشان دهنده وجود چنین ضعفی در عملکرد مدیریت شهری از گذشته تا کنون بوده است. ضرورت توجه به این موضوع به اندازه ای است که می بایست در ساختار معاونت حمل و نقل و ترافیک  بخشی تحت عنوان واحد ایمنی عابر پیاده تشکیل شود و بمنظور  برنامه ریزی برای ایجاد تسهیلات رفت و آمد عابرین و  افزایش ایمنی  را بصورت دائم پیگیری نماید.
وی همچنین گفت: سد معابر پیاده شهری یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد ناامنی برای شهروندان است که متاسفانه در شهر شیراز  عدم توجه لازم به آن موجب ایجاد ناامنی شده است. در این میان اشغال پیاده روها بعنوان فضاهای کارگاهی ساختمانهای در حال ساخت علاوه بر ایجاد زشتی در فضای شهر باعث ضایع شدن حقوق مسلم شهروندان می شوند. اما آنچه جای تعجب دارد بی تفاوتی نسبت به این موضوع در شهرداری شیراز است که با وجود تذکرهای  در این خصوص نه تنها در جهت رفع این معضل اقدامی نشده است ، روز به روز شاهد وخیم تر شدن این وضعیت در شهر هستیم.
این عضو شورای شهر شیراز در پایان خطاب به شهردار شیراز نیز گفت: از شهردار محترم انتظار می رود در جهت تحقق خواسته شهروندان که بصورت مکرر نیز این معضل را به شورا انتقال داده اند، نسبت به برنامه ریزی صحیح  برای ساماندهی کارگاه های ساختمانی اقدام و از اشغال پیاده روها تحت هر عنوان جلوگیری نماید.

ترابی: «اگر مدیری به اصول انقلاب پایبند نباشد باید از قطار انقلاب پیاده شود»
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: یکی از اصول انقلاب خدمت صادقانه به مردم می باشد که باید همه مدیران خرد و کلان مملکت به این خواست بحق مردم تمکین نمایند. وی در ادامه گفت: لذا مدیری در تراز نظام مقدس اسلامی می باشد که خود را خادم مردم بداند و زندگی خود را وقف خدمت به آنها نمایند و بدنبال کسب و تجارت از موقعیت و منصب خود نباشند؛ که اگر چنین کنند خائن به آرمان امام و مردم می باشند.
غلامعلی ترابی با یادآوری سالها مجاهدت و مبارزه ملت مسلمان و دین مدار ایران علیه ظلم و استبداد و حرکت بسمت آرمان های والای اسلامی بوده است بدون تردید خیزش عظیم ملت ایران به رهبری  امام راحل عظیم الشأنمان تداعی کننده و ادامه حرکت و قیام همه رسولان و امامان حق جهت تحقق آرمانهای والای انسانی بوده است.
وی در ادامه بیان کرد:  نکته ای که باید مدیران و کارگزاران نظام اسلامی درتمام ادوار بدانند و در هیچ شرایطی فراموش نکنند  این است که اصول انقلاب لایتغیر می باشند و اگر مدیری اصول انقلاب را قبول نداشته باشد و یا به آن اهتمام نورزد باید از قطار انقلاب پیاده گردد و اگر چنین نکند مردم انقلابی آنان را از قطار پرشتاب انقلاب پیاده خواهند نمود ولی هیچگاه درسرعت و مسیر انقلاب خلل و تغییر مسیری صورت نخواهد پذیرفت.
این عضو شورا در دامه گفت: یکی از اصول خدشه ناپذیر انقلاب که مردم با نثار خون خود آن را تثبیت و حراست نمودند اصل مترقی و الهی ولایت مطلقه فقیه و نهاد رهبری می باشد بی شک شکوه انقلاب اسلامی در جهان از تلالوء وجود رهبری حکیمانه امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و می باشد و مردم به هیچ شخص ، گروه و عناصر کوته فکر و خائن داخلی و یا دشمنان قدار خارجی اجازه توهین ، جسارت و خدشه به این حبل الله المتین انقلاب اسلامی را نخواهند داد .
وی در انتهای سخنان خود تصریح کرد: رفع فقر و محرومیت در جامعه و تلاش ویژه برای مستضعفین به حدی در انقلاب اسلامی ایران پررنگ است تا آنجا که این انقلاب به نام انقلاب محرومین و پابرهنگان و مستضعفین نام گذاری گردید. همه مدیران باید در این راستا کار و تلاش نمایند، همه برنامه ریزان به گونه ای عمل نمایند که ما در آینده شاهد فقر و محرومیت گروهی از مردم و ثروت اندوزی گروهی اندک نباشیم. در شهرها بحث شمال و جنوب مطرح نباشد و همه امکانات کشور باید بسیج گردد تا محرومیت از جامعه اسلامیمان رخت بربندد.

راستگو: «مجتمع تجاری خلیج فارس به بخش عمده ای از وعده هایش عمل نکرده است»
علی راستگو دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در این جلسه کلام خود را با نام خدا و شهدا و ایام دهه فجر شروع کرد و یادآور شد حضرت امام خامنه ای که پس از معمار کبیر انقلاب، هدایت این نظام مقدس را به سمت اعتلاء ارزش های واقعی آن به درستی عهده دار گردید.                           
1-همانگونه که مستحضرید با امید به ارتقاء خدمت رسانی و ایجاد تحول در این امر، امورات شورای اسلامی شهر شیراز به مجاورت حرمین شریفین احمدی و حسینی انتقال یافت و با توجه به معماری خوب و جانمایی مناسب این ساختمان، توقع اعتلای خدمت رسانی، در بدو ورود ایجاد شد ولی حیف است که این بنا از راه دسترس مناسبی برخوردار نیست و بعضاً مشاهده شده که به علت نبود ساختار مناسب در این خیابان و بیراهه بودن، پاتوق افراد ولگرد و متکدی قرار گرفته که وضعیت موجود در شأن شورای اسلامی کلان شهری  چون شیراز نمی باشد. لذا ضمن تشکر و عرض خدا قوت به مجموعه شهرداری و دوستانمان در شورا که زحمات احداث و نگهداری آن را به دوش کشیده و می کشند، خواهشمند است تمهیداتی جهت احداث مسیر مناسب جهت رفت و آمد به ساختمان شورا بیاندیشند تا منت بر ما تمام و بیش از پیش دعاگوی آنها باشیم.                
2-عزیزان، نوروز نزدیک است و همچنان مشکل عدم پارکینگ مناسب خودرو در بحث گردشگری حل نشده و با توجه به استقبال خوب هموطنان در سفر به شیراز جهت بازدید اماکنی چون آرامگاه حافظ و سعدی و دروازه قرآن این مشکل سوی در راه حفظ آسایش این عزیزان ایجاد می کند. لذا ضمن تشکر از ایجاد مکان هایی که در کنار این اماکن به پارک خودروها اختصاص یافته تقاضا دارم پارکینگ های بیشتری (هرچند هم که موقت باشد) جهت این مهم در نظر گرفته شود تا بتوانیم در جهت جذب حداکثری گردشگران نوروزی گامی مؤثر برداریم. 
3- دوستان در سال 1384 کلنگ بزرگترین مجتمع تجاری- تفریحی- توریستی- فرهنگی و اقامتی ایران با نام خلیج فارس با 500 هزار متر مربع زیربنا در شمال غرب شیراز به زمین زده شد که مهم ترین اهداف اعطای مجوز به این مجتمع، ایجاد جاذبه افزون تر سیاحتی شیراز در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر، جلوگیری از سفر شهروندان به شهرهای بزرگ دنیا برای تجارت و امور تفریحی و ایجاد جاذبه گردشگری و جذب توریست بوده که امکانات واحدهای تجاری، هایپر مارکت، شهر بازی مسقف و روباز، سینما 4 بعدی، آمفی تئاتر دیجیتال، فضای سبز و دریاچه مصنوعی، رستورانهای متعدد و هتل هفت ستاره با ارتفاع 110 متر ایجاد کند.               
طبق صحبت مدیر عامل محترم پروژه قرار بود این مکان در سال 1388 به بهره برداری کامل برسد. پس از آن در سال 1391 با 3 سال تأخیر فاز اول این مجموعه افتتاح شد و در سال 1393 شهر بازی آن به بهره برداری رسید. ولی با گذشت سالها و ماه ها از زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه عظیم، گویا ساخت و ارائه بعد تفریحی، توریستی، فرهنگی و اقامتی به خواب عمیق فرو رفته و وعده یکی از لوکس ترین هتل های ایران با برج 110 متری و دریاچه مصنوعی همچنان محقق نگشته و طبق فرموده رییس محترم شورا مالک در این پروژه سودجویی کرده و ظاهراً قرار است این مهم در حد وعده بماند و خبری از پیگیری ساخت و افتتاح، نیست. لذا با توجه به مطالب ارائه شده که بر گرفته از ظاهر موجود پروژه می باشد و اهمیت موضوع، لازم است ادامه ساخت و ساز این مجوعه پیگیری شود تا در آینده نه چندان دور شاهد بهره برداری کامل از تمام فازهای آن باشیم و بدینوسیله گامی دیگر در راستای ارتقاء صنعت گردشگری و جذب توریست در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برداشته شود.                  

گزارشگر: سیده سعیده موسوی
 
کد مطلب : ۱۳۰۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما