۱
plusresetminus
سه تشکل دانشجویی شیراز:

چرا هیئت داوران جشنواره فجر در انتقام گیری سیاسی از «بادیگارد» با دولت همنوا شده است؟

تاریخ انتشارجمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵
سه تشکل دانشجویی شیراز در نامه ای به هیئت داوران جشنواره فیلم فجر، درخصوص حذف فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا از نامزدهای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی انتقاد کردند.
فیلم سینمایی بادیگارد
فیلم سینمایی بادیگارد
به گزارش "حافظ نیوز" سه تشکل دانشجویی شیراز در نامه ای به هیئت داوران جشنواره فیلم فجر، درخصوص حذف فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا از نامزدهای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی انتقاد کردند.
متن این نامه به شرح زیر می باشد:
«پس از اعلام نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بخش های مختلف جشنواره فجر مطلع شدیم که فیلم "بادیگارد" ساخته ی کارگردان حرفه ای و محبوب کشورمان ابراهیم حاتمی کیا در بین نامزدهای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی قرار نگرفته است.
این در حالی ست که این فیلم به اذعان همه ی مخاطبان جشنواره از برترین فیلم های این دوره بوده است و در بخش های مختلف مانند موسیقی و بهترین بازیگر در بین نامزدها است،و بسیار مضحک است که این فیلم با سطح بالای فنی و محتوایی در بین برترین های فیلم و کارگردانی قرار نگرفته است و فیلم های ضعیف و بدساخت دیگر،با مفاهیمی نا متجانس با فرهنگ انقلاب و کشور در بین نامزدهای این بخش ها قرار گرفته است.
به نظر می رسد این رخداد بیش از آنکه تصمیم تخصصی داوران بوده باشد،یک انتقام سیاسی از سوی دولت تدبیر و امید است که گریبان "بادیگارد"را گرفته است؛که متاسفانه از سوی هیئت داوران نیز همراهی شده است.
لازم به ذکر است که در جشنواره های سینمایی در سراسر دنیا فیلمی  که ایده و نظرشان را نمایندگی میکند ،معرفی میکنند و بر روی آن مانور می دهند تا ایدئولوژی و فکر خود را در جهان به معرض نمایش بگذارند،اما شما فیلمی را که هم به لحاظ فنی و ساخت حائز رتبه ی نامزدی ست و هم تفکر انقلابی و مفاهیم اصیل ارزشی را نمایندگی میکند،به راحتی حذف کرده اید.
البته پرواضح است که هنرمندی مانند "حاتمی کیا" نیازی به سیمرغ بلورین جشنواره ای که فقط نام فجر را به یدک می کشد ندارد،اما این تصمیم هیئت داوران،اعتبار جشنواره و داوران را زیر سوال می برد.
امید است که در سینمای جمهوری اسلامی شاهد این باشیم که از فیلم های ارزشی و پرمفهومی مانند "بادیگارد" حمایت شود،تا بلکه سینمای ایران هویت و حقیقت واقعی خود را بازیابد.»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی
انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه صنعتی
 
کد مطلب : ۱۳۰۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما