۰
plusresetminus

تداوم جنجالهای سیاسی بر سر لغو سفر رئیس جمهور به اتریش؛ چرا روحانی سفر خود را لغو کرد؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
به نظر می رسد علت لغو سفر روحانی بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان این سفر بوده است.
علت لغو سفر روحانی به اتریش
علت لغو سفر روحانی به اتریش
به گزارش "حافظ نیوز" بنا بر اعلام قبلی هیئت دولت، قرار بود رئیس جمهور روحانی در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ماه در رأس هیأتی عازم اتریش شود که فقط چند ساعت مانده به انجام این سفر دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد، سفر ایشان به اتریش، به دلایل امنیتی لغو و در زمان مناسب انجام خواهد شد.
این خبر کافی بود تا موج گمانه زنی ها در این باره شدت پیدا کند. در ابتدا رئیس جمهور اتریش در واکنش به لغو این سفر بیان داشت، علت لغو سفر روحانی دلایل امنیتی نبوده و همه اقدامات لازم را با در نظر گرفتن تدابیر بسیار شدید امنیتی و استانداردهای مدنظر تدارک دیده است.
این اظهارات باعث شد، در رابطه با علت واقعی لغو این سفر شائبه های فروانی به وجود بیاید. بر همین اساس روزنامه اتریشی ”ادی‌پرس” در شماره روز چهارشنبه ۱۱ فروردین خود و به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده که دولت ایران از دولت اتریش خواسته بود تا از برگزاری یک تظاهرات علیه جمهوری اسلامی همزمان با سفر روحانی به وین ممانعت کند؛ اما دولت اتریش اعلام کرده که نمی‌تواند مانع حق اشخاص و گروه‌ها برای برپایی تظاهرات و تجمع صلح‌آمیز شود و با این درخواست مخالفت کرده است.حتی در این روزها برخی رسانه های خارجی در شایعات عجیب تر، علت اصلی لغو این سفر را اختلافات داخلی برخی مسئولان ارشد کشور اعلام کرده اند!
کار به جایی رسید که وزیر بهداشت نیز در واکنش به هجمه ها علیه لغو سفر به اتریش، اقدام رئیس جمهور را اقدام انقلابی نامید. علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنش به لغو سفر رئیس جمهور آن را اقدام درستی ارزیابی و علت آن را بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر روحانی به این کشور اعلام کرد.
پرسش اینجاست؛ در حالی همچنان جنجال بر سر این سفر ادامه دارد که هنوز مشخص نیست، چرا از ابتدا اطلاع رسانی دقیقی در این رابطه صورت نگرفت تا همگان نسبت به دلیل آن توجیه شوند و جلوی این همه شایعه و تخریب گرفته شود.
 
 
کد مطلب : ۱۳۵۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما