۰
plusresetminus
سردار دهقان در جمع خبرنگاران:

اگر جان‌کری چند دقیقه‌ای فکر کند دیگر اینقدرحرف مفت نمی‌زند

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵
وزیر دفاع گفت: اگر جان‌کری چند دقیقه‌ای بر روی این مسائل فکر کنند دیگر اینقدر یاوه گویی نکرده و حرف مفت نمی‌زند و دچار فراموشی و تهدید غلط نمی‌شود.
به گزارش "حافظ نیوز"، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه هفدهمین سالگرد شهید صیاد شیرازی که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد اظهار داشت: دولتمردان آمریکایی در منطقه به دنبال منافع خودشان هستند و امنیت و بی‌ثباتی منطقه ناشی از دخالت‌های آمریکا و غربی‌ها می‌باشد.
 
وزیر دفاع ادامه داد: آنها با دخالت‌های خود در منطقه باعث نسل‌کشی کودکان و زنان و تهاجم به مراکز درمانی، آموزشی شده و امنیت منطقه را زیر پا گذاشته اند، کمترین اتفاقی که در کشورهایی که با آنها همراه نیستند صورت می‌گیرد فریاد حقوق بشر سر می‌دهند.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها اگر می‌خواهند امنیت و ثبات در کشورها وجود داشته باشد باید دست از دخالت‌های خود در منطقه برداشته و از تروریست‌ها حمایت نکنند ، صحبت‌هایی آنها بیشتر یاوه‌گویی است. 
 
وزیر دفاع افزود: آنچه که اخیرا وزیرخارجه آمریکا در بحرین اعلام کرده از چند جهت قابل بررسی است که آمریکا به دلیل مواضعی که انتخاب کرده در جریانات منطقه‌ای در استیصال قرار دارد و عناصر وابسته به آنها در منطقه با توجه به آنچه که در حال وقوع است نگران ناتوانی آمریکا در حفاظت از خود هستند.
 
وی ادامه داد: عناصر وابسته نگران ناتوانی آمریکا در حمایت از خود برای تداوم جایگاه ناحق خود به عنوان امیر و پادشاه هستند.
 
سردار دهقان افزود: آمریکایی‌ها تلاش کردند تا ایران هراسی را در منطقه ترویج دهند و بازار سلاح گسترده‌ای برای خود ایجاد کنند و از سوی دیگر این گونه القا کردند که لازمه بقای عناصر آنها در منطقه همراهی کردن آنها با سیاست‌های آمریکایی‌هاست.
 
وی افزود:  جان کری و دولتمردان آمریکایی بنشینند و به این سوالات پاسخ دهند که اول دلیل حضور آنها در مناطق مختلف چیست؟ آیا این کار برای حفظ منافع خودشان است یا منافع ملت‌هایی که در منطقه آنها حضور می‌یابند.
 
وی ادامه داد: بطور طبیعی اگر اندکی انصاف و عقلانیت داشته باشند پاسخ آنها منفی بوده و قطعا به دنبال منافع خودشان هستند.
 
وزیر دفاع افزود: آنها یا به خاطر منافع کشورهای مختلف که در امور داخلی کشورها دخالت می‌کنند یا به دنبال آن هستند که نظامات سیاسی کشورها را با خود همراه  کرده و حفظ کنند.
 
وزیر دفاع با اشاره به جنایت سعودی‌ها در یمن ادامه داد: اگر در کشوری کوچکترین اتفاقی بیافتد آمریکایی‌ها آنها را متهم به زیرپا گذاشتن جریانات حقوق بشری کرده و جنایات سعودی‌ها در یمن و کشتار مردم بی‌دفاع آنها زیرپا گذاشتن حقوق بشر نیست!
 
سردار دهقان ادامه داد: آمریکایی‌ها بگویند که چه نفعی در برابر گروه‌های تکفیری از طالبان، القاعده و داعش گرفته و به مردم منطقه رسانده‌اند  و چگونه یک عامل ناامن کننده و بی‌ثبات کننده و تروریست جهانی را امروز مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌دهند؟
 
وی ادامه داد: به اعتقاد من آمریکایی‌ها باید امروز به این موضوعات فکر کرده که اگر به دنبال رفاه و ثبات و آرامش در هرجای دنیا هستند و یک راه بیشتر ندارند و آن این است که در امور داخلی دیگران دخالت نکرده و در آن مناطق حضور نیابند و جریان‌های افراطی تروریستی آدم کش را تقویت نکرده و به جان ملتها نیاندازند.
 
وزیر دفاع در پایان خاطر نشان کرد: اگر جان‌کری چند دقیقه‌ای بر روی این مسائل فکر کنند دیگر اینقدر یاوه گویی نکرده و حرف مفت نمی‌زند و دچار فراموشی و تهدید غلط نمی‌شود.
منبع:خبرگزاری دانشجو
کد مطلب : ۱۳۶۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما