۰
plusresetminus
اعتراف تلخ محمد جواد ظریف:

30 ماه مذاکره نکردیم که حال با یک سند تو خالی مواجه شویم!

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۳
اظهارات اخیر ظریف شاید بیش از هر چیز، اثبات این گزاره باشد که از روز نخست، نباید هیئت ایرانی با خوش بینی بر سر میز مذاکره حاضر می شد و از سوی دیگر، نباید سرنوشت اقتصاد کشور به تحقق برجام گره می خورد.
جواد ظریف
جواد ظریف
به گزارش "حافظ نیوز" به نظر می رسد بروز برخی اتفاقات درباره اجرای برجام و نقض توافقات صورت گرفته از سوی طرف غربی، سبب شده طی روزهای اخیر از سوی برخی مسئولین دولت تدبیر و امید واکنش های تندی در این باره صورت پذیرد.
چراکه ایرباس فرانسه که قرار بود به ایران، هواپیماهای نسل جدیدش را بفروشد تا امروز دست وزارت راه را به عنوان متصدی این امر در حنا گذاشته، از برقراری سوئیفت و انجام معاملات بانکی بین ایران و اروپا خبری نیست و دست آخر، بنا بر گفته رئیس کل بانک مرکزی ایران عملا نمی تواند به پول های خود در خارج دست بزند!
اینها مواردی بود که سبب شد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برجام نیز ماحصل تلاشهای اوست، در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل بااشاره به توافق هسته ای اظهار داشت که مردم ایران در انتظار دیدن نتایج این توافق هستند.
وی در ادامه گفت: توافق‌نامه هسته‌ای در ‏صورتی پایدار خواهد ماند كه مردم ایران بتوانند نتایج آن را لمس كنند، اگر می‌خواهیم كه این توافق در درازمدت پایدار بماند، ‏باید در این رابطه سرمایه‌گذاری شود، زیرا روشن است كه مردم ایران می‌خواهند نتایج آن را ببینند.
وی در ادامه افزود:‏ در حال حاضر شاید یكی از بالاترین میزان سود دهی در جهان در ایران وجود دارد.
وزیر امورخارجه ایران در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما از آمریكایی‌ها فقط یک چیز می‌خواهیم و آن اینكه دخالت نكنند. آمریكایی‌ها باید از ‏ توافق مشترك حمایت كرده و به این امر واقف باشند كه معامله با ایران پاک و بدون اما و اگر بوده است.‏ ایران به وظایف خود در خصوص مبارزه با پولشویی و مبارزه با کمک مالی اقدامات تروریستی آگاه و واقف است.
ظریف در بخش دیگری تاکید کرد: ما بیش از ۳۰ ماه فشرده‌ترین مذاكرات را انجام نداده‌ایم كه الان بخواهیم با یک سند توخالی روبرو باشیم.
این اظهارات شاید بیش از هر چیز، اثبات این گزاره باشد که از روز نخست، نباید هیئت ایرانی با خوش بینی بر سر میز مذاکره حاضر می شد و از سوی دیگر، نباید سرنوشت اقتصاد کشور به تحقق برجام گره می خورد.
تهیه و تنظیم: محمد هادی صفایی
 
 
 
کد مطلب : ۱۳۷۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما