۰
plusresetminus
لنکرانی؛

دولت فعلی در انتخابات اقبالی ندارد/ اشرافیگری نتیجه سیاست های اشتباه است

تاریخ انتشارشنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱
وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آن طور که شنیده می‌شود، در بررسی برنامه توسعه ششم، تجربه تلخ اقتصادی پس از دفاع مقدس در حال تکرار است.
دولت فعلی در انتخابات اقبالی ندارد/ اشرافیگری نتیجه سیاست های اشتباه است
به گزارش "حافظ نیوز"،کامران باقری لنکرانی وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: شنیده می‌شود که در برنامه توسعه ششم، با توجه به رویکرد نگاه به خارج از کشور، تجربه تلخ اقتصادی پس از دفاع مقدس در حال تکرار است.
وزیر اسبق بهداشت افزود: مردم در انتخابات به دنبال کسی هستند که بنا به فرمایش امام و رهبری به دنبال خدمت به آن‌ها باشد که شوربختانه در سال‌های اخیر آمار نابرابری‌های اقتصادی، چیز دیگری را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به بیشتر شدن فاصله توانگران و افراد فرودست در چند سال اخیر اظهار داشت: بر اساس آمار خود دولت نابرابری‌ها بر اساس ضریب جینی افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به 36 صدم درصد رسیده است.
لنکرانی گفت: با توجه به آمارهای جهانی 10 درصد ثروتمند کشور 17 برابر 10 درصد دهک پایین جامعه خرج می‌کنند و اگر به آمار خود دولت نیز که می گوید 12 برابر است توجه کنیم، هر دو برای جامعه ما سنگین است.
وی خاطرنشان کرد: این وضعیت شکاف طبقاتی را بیشتر کرده است و باید بدانیم که زمانی از تورم حرف می‌زنیم، فشارش بر قشر فرودست جامعه بیشتر است و حل نکردن این مسائل، موجب بی‌اعتمادی مردم به دولت خواهد شد.

وی درباره پیش‌بینی انتخابات آینده با توجه به عملکرد دولت گفت: رصد دیدگاه مردم در فضای مجازی با ارزیابی انجام‌شده توسط سازمان‌های دولتی هشداردهنده است و به نظر می‌رسد دولت فعلی با اقبالی که در چهار سال پیش روبه‌رو شد، مواجه نشود.
لنکرانی افزود: در حال حاضر دیدگاه‌های منفی نسبت به دولت بیشتر شده و حدود 30 درصد نسبت به چهار سال پیش با کاهش استقبال مردم به دولت مواجه هستیم.
لنکرانی ادامه داد: نتیجه آن سیاست اشتباه، ترویج اشرافیت در کشور بود و هیچ تحول اقتصادی در کشور به وجود نیامد، درحالی‌که کشورهای دنیا به طور پیوسته در حال نقد فضای توسعه هستند.
وی همچنین گفت: برخی سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان سیاسی هنوز با ادبیات سه دهه پیش در مورد توسعه کشور حرف می‌زنند و این برای کشور چالش بزرگی را ایجاد خواهد کرد.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۶۰۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما