۰
plusresetminus
9 دی در دانشگاه شیراز

لنکرانی : 9 دی ابطال سناریوی غرب بود / نوباوه: مردم فتنه را خنثی کردند / قاضی زاده :هدف فتنه براندازی بود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰
شامگاه سه شنبه مصادف با 9 دی ماه وزیر بهداشت دولت نهم ،نماینده سابق تهران و نماینده فریمان در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز حضور یافتند.
لنکرانی : 9 دی ابطال سناریوی غرب بود / نوباوه: مردم فتنه را خنثی کردند / قاضی زاده :هدف فتنه براندازی بود
به گزارش "حافظ نیوز" کامران باقری لنکرانی شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت همیشگی ۹ دی گفت: آنچه که باید همواره مد نظر قرار داشته باشد این است که در نهم دی عامه مردم بر علیه گروهی متکبر و خودخواه به میدان آمدند.

وی افزود: زمانی که گروهی متکبرانه خود را عاقل تر و باهوش تر از همه مردم می دانستند و به جای همه تصمیم گیری می کردند همه مردم نهم دی را ایجاد کردند که پاسخی محکم برگرفته از بصیرت و ولایت مداری ملت بود.

وزیر اسبق بهداشت و درمان گفت: پس از تاریخ نهم دی هر کس که در این کشور مسئولیتی بگیرد وامدار ملت است و باید وامدار بماند چرا که نهم دی قله افتخاری است که باید برای بیمه شدن انقلاب به آن توجه داشت.
باقری لنکرانی ادامه داد: سناریویی که دشمنان برای اتفاقات فتنه ۸۸ کشیده بودند نهم دی تمام آنها را باطل کرد چرا که حضور ملت، دفاع از نظام، ولایت و جمهوری اسلامی بود.
وی تاکید کرد: نهم دی پرچم سلیقه و هیچ گروهی نیست چرا که در شکل گیری آن همه ملت حضور داشتند. بنابراین این روز باید همواره پرافتخار و پررنگ باشد.
وزیر اسبق بهداشت و درمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدیران ثروتمند نمی توانند گره گشای مردم باشند گفت: باید حضور مدیران نسل جوان در اولویت کارها باشد و مدیر خسته و ناامید با ثروت میلیاردی هیچ وقت نمی تواند گره گشای مردم باشد. بنابراین اینان بدنبال نگاه کردن به بیگانگان هستند.
وی تصریح کرد: نگاهها باید درون زا باشد نه برون زا البته برون گرایی اشکالی ندارد باید از تجربیات و دانش دیگران استفاده کرد تا با ظرفیت فراوان داخل بتوانیم به موفقیت برسیم چرا که در کشور ما کمبود سرمایه وجود ندارد.
باقری لنکرانی با بیان اینکه هزینه های جاری دولت بسیار گران است، گفت: گران بودن دولت جای تعجب دارد. هزینه جاری در سال ۹۲، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان، تا پایان سال جاری به ۲۰۶ هزار میلیارد تومان می رسد و در بودجه سال آینده ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به هزینه جاری اختصاص داده شده است که این موضوع برای کشور یک بحران است زیرا دولت نباید به این گرانی باشد.
وی یادآور شد: مهمترین دلیل سقوط اقتصادی کشور فتنه ۸۸ بود چرا که نگاهها و برنامه ریزی ها را به کشور تغییر داد.

در ادامه بیژن نوباوه علت شکل‌گیری این روز به‌یادماندنی را توطئه بزرگی دانست که در سال 88 اتفاق افتاد و گفت: مردم بهترین کار را برای خنثی کردن این فتنه انجام دادند و با حماسه‌ای که خلق کردند انقلاب اسلامی را در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی بیمه کردند.

وی بابیان اینکه مردم با آگاهی و بصیرت انقلابی مانع پیشرفت کودتا شدند، افزود: هدف از فتنه، نابودی و براندازی اصل در جمهوری اسلامی ایران بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به انتخابات در سال 88 یادآور شد: انتخابات بهانه‌ای برای به راه انداختن کودتا بود چراکه دشمن باکارهایش نشان داده که بر عهدهای خود خواهد ماند.

وی بیان کرد: در انتخابات دو نامزد بعد از اعلام نتیجه مدعی تقلب در انتخابات شدند و جریان فتنه 88 را هدایت کردند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس، هتک حرمت به ساحت اهل‌بیت در سال 88 را یادآور شد و اظهار داشت: در آن زمان در روز عاشورا پیشامدها را شنیدیم که چگونه اعتقادات و ولایت مداری لگدمال شد.

عضو جبهه پایداری این حرکت‌ها در سال 88 را مرتبط با دین، مذهب و اعتقادات مردم دانست و گفت: فتنه گران مقدسات مردم را نشانه گرفتند که نتیجه‌ای در برداشت.

نوباوه بابیان اینکه ماجرای انتخابات یک‌روند عادی را طی نکرد، گفت: انتخابات در آمریکا کاملا محاسبه‌شده است و معلوم است که چه عنصری قرار است، رأی بیاورد افزود: فتنه 88 یک اعتراض انتخاباتی نبود و هدف زیر سؤال بردن دموکراسی در ایران بود.

سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده فریمان در دانشگاه شیراز بیان داشت: تاریخ نگاری حوادث ۹ دی باید با توجه به اتفاقاتی که در سال ۷۸ رخ داد، انجام شود.
 
وی با اشاره به حوادث کوی دانشگاه سال ۷۸ گفت: حوادث کوی دانشگاه سال ۷۸ به علت یک ندانم کاری رخ داد که منجر به حادثه ای علیه کل نظام اسلامی شد.
 
قاضی زاده با بیان اینکه حادثه کوی دانشگاه بیش از پنج روز طول نکشید، افزود: هدف در آن حادثه نیز براندازی و عبور از نظام بود هر چند در ابتدا یک حرکت دانشجویی مطرح شده بود.
 
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در دفاع از انقلاب در ۲۳ تیر سال ۷۸ خاطرنشان کرد: با حمایت مردم حادثه کوی دانشگاه خیلی سریع خنثی شد.
 
وی با بیان اینکه عوامل فتنه ۸۸ و حادثه ۷۸ از یک جنس بودند، تصریح کرد: در سال ۸۸ چند زمینه جدی برای بروز فتنه وجود داشت که نخستین انها این بود که در سال ۸۴ دولتی روی کار آمد که رویکردی متفاوت با دولت‌های قبل داشت، نوع ارزش‌ها و آرمان‌هایی که این دولت مطرح کرد با ذائقه دولت‌های پیش از آن متفاوت بود.
 
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به دیگر عوامل شکل‌گیری فتنه ۸۸ بیان کرد: غنی‌سازی هسته‌ای، تفکر استکبارستیزی و پیشرفت‌ها در صنعت هوافضا سبب شد که عده‌ای نخواهند این دولت در سال ۸۸ دوباره بر سر کار آید.
 
نماینده مردم فریمان با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف نیروهای داخلی و خارجی متحد شدند و فتنه ۸۸ را شکل دادند، اظهار داشت: فتنه ۸۸ در واقع اتحاد نیروهای داخلی و خارجی برای سقوط گفتمان انقلاب اسلامی بود.
 
وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ با طراحی خارجی شکل گرفت، گفت: نیروهای داخلی نیز در روند برگزاری انتخابات بر میرحسین موسوی اجماع و شعارهایی مطرح کردند که پس از انتخابات این شعارها یک به یک فروریخت. پس از فتنه جایگاه، ابهت و ابروی ایران نیز در مجامع بین المللی از بین رفت و حتی جایگاه ایران در بین طرفداران، مسلمانان و مستضعفان نیز متزلزل شد.
 
قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه فتنه ۸۸ برخلاف حادثه کوی دانشگاه ۸ ماه طول کشید، افزود: یکی از دلایل طولانی شدن فتنه همراهی برخی از کارکنان دولت و دیپلمات‌ها با جریان سبز بود.
 
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ از عبور از یک دولت و یک فرد به عبور از نظام رسیدند، گفت: در این میان رسانه‌های خارجی و بین‌المللی از این جریان حمایت کردند حتی برخی ساعت پخش برنامه خود را ۲۴ ساعته کردند. در ان زمان ارتباطاتی با عربستان سعودی و قذافی برقرار شد، این ارتباطات همه برای نزدیکتر شدن به غرب بود و سبب طولانی شدن فتنه شد.
 
قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان تفاوت‌های فتنه ۸۸ و حادثه سال ۷۸ تصریح کرد: در ۹ دی ماه سال ۸۸ مردم براساس اعتقادات دینی و ارزشی و به دلیل توهینی که به ساحت امام حسین شده بود به خیابان‌ها ریختند. بصیرت حسینی به معنای تشخیص حقانیت در زمان خودش است، در ۹ دی بصیرت حسینی محقق شد.
 
وی با بیان اینکه معتقدم هنوز ریشه‌های فتنه وجود دارد، افزود: فتنه ۸۸ و عبور از این بحران باید درس عبرتی برای ما باشد، تاکید مقام معظم رهبری بر داشتن بصیرت دینی، اجتماعی و سیاسی برای شناخت است چراکه ممکن است این حوادث تکرار شود.
 
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی هنوز از به کار بردن واژه فتنه ابا دارند، خاطرنشان کرد: فتنه سال ۸۸ یک فتنه بزرگ بود که در کنار واقعه ۹ دی باید به عنوان وقایع درس آموز و در میان جوانان و دانشگاهیان مطرح شود.
 
قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به انتشار ۶ جلد اسناد مربوط به فتنه سال ۸۸ بیان کرد: هر زمان و هر جا با تشخیص درست از ولی فقیه اطاعت کردیم موفق بودیم؛ اما تندروی و کندروی نسبت به ولایت فقیه ما را متضرر کرده است.
 
وی با بیان اینکه اگر حادثه سال ۷۸ به خوبی تبیین می‌شد فتنه ۸۸ شکل نمی‌گرفت، اظهار داشت: نباید وابسته به غرب باشیم؛ چراکه آمریکا هیچ زمانی جز سقوط گفتمان امام خمینی را دنبال نمی‌کند، اگر تصور کنیم در قالب برجام یا مذاکرات امریکا از این نوع نگاه دست برمی‌دارد اشتباه است‌.
 
نماینده مردم فریمان در مجلس با بیان اینکه برجام یک قرارداد معمولی بود، گفت: اگر مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند برای این بود تا بدعهدی و نوع نگاه آمریکا برای همه مردم مشخص شود.
 
وی با بیان اینکه در قانون جنگل سیاست سلطه حاکم است و آمریکا پیرو چنین سیاستی است، افزود: برای مقابله با این سیاست باید اقتدار ذاتی را آنچنان بالا ببریم تا هیچ تحریمی حتی شدیدترین تحریم‌ها، یعنی تحریم بانکی، به ما آسیبی نزند.
 
قاضی‌زاده با بیان اینکه تحریم‌های بانکی در سالگرد فتنه بر ایران تحمیل شد، خاطرنشان کرد: طرف امریکایی حتی به قول خودشان وفادار نبودند و از صد عضو حتی یک‌نفر به ایران رای نداد، این امر باید برای دولتمردان ما درس عبرت باشد.
 
نماینده مردم فریمان در مجلس بیان کرد: باید روی پای خودمان بایستیم و بدون وابستگی به هیچ کشوری ایستادگی کنیم تا سرنوشت درخشانی برای کشور رقم بزنیم.

انتهای خبر/110
کد مطلب : ۱۶۱۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما