۰
plusresetminus
گزارشی از دویست و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز؛

مراسم سالروز شهادت احمدبن موسی(ع) در شان این حضرت و شهر شیراز نبود/ ساماندهی آرامگاه سعدی هنوز اندر خم یک کوچه است!/ ولنگا ی در تبلیغات نشان از عدم مدیریت واحد تبلیغات شهری

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: ساخت تالار سعدی در پشت آرامگاه سعدی ۱۰ ساله شده و هنوز در خم کوچه اول است.و همچنین یک عضو شورای شهر شیراز از برگزاری کمرنگ مراسم سالروز شهادت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) انتقاد کرد.
مراسم سالروز شهادت احمدبن موسی(ع) در شان این حضرت و شهر شیراز نبود/ ساماندهی آرامگاه سعدی هنوز اندر خم یک کوچه است!/ ولنگا ی در تبلیغات نشان از عدم مدیریت واحد تبلیغات شهری
به گزارش "حافظ نیوز" دویست و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز برگزار شد.
محمدرضا هاجری شامگاه دوشنبه در دویست و یازدهمین جلسه علنی شورا با اشاره به نزدیکی سفر ریاست جمهوری به شیراز گفت: در سفر قبل که ایشان را برای زیارت آرامگاه سعدی رفتند، ایشان دستور دادند باغ جنب دلگشا تملک و به دلگشا الحاق شود و دستور دادند منازل مخروبه اطراف آرامگاه تملک و فضای مناسب گردشگری ایجاد شود و مسئولیت این دو کار به دو اداره میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی سپرده‌شده که قدم از قدم برنداشته‌اند و علاوه بر این‌ها، ساخت تالار سعدی در پشت آرامگاه سعدی 10 ساله شده و هنوز در خم کوچه اول است. حال که ریاست محترم جمهور به بهانه بزرگداشت شیخ مصلح والدین سعدی شیرازی به این شهر سفر می‌کند، بهتر است در حوزه اقدام و عمل به وعده‌های داده‌شده جامه عمل بپوشانند تا شهروندان باور کنند که خواستن توانستن است
وی افزود: حال که ریاست محترم جمهور به بهانه بزرگداشت شیخ مصلح والدین سعدی شیرازی به این شهر سفر می‌کند، بهتر است در حوزه اقدام و عمل به وعده‌های داده‌شده جامه عمل بپوشانند تا شهروندان باور کنند که خواستن توانستن است.
رئیس گروه فرهنگی شورای شهر وضع موجود آب‌وهوای شیراز را نشان از تابستانی گرم و طاقت‌فرسا عنوان کرد که لازم است از هم‌اکنون متولیان آب نسبت به آموزش شهروندان و هشدارهایی پی‌درپی در حوزه مدیریت مصرف آب وارد شوند تا در ماه مبارک رمضان آب و برق شهر دچار مشکل نشود.

ابراهیم شعرا  شهر شیراز از برگزاری کمرنگ مراسم سالروز شهادت احمد ابن موسی شاه‌چراغ(ع) انتقاد کرد  گفت: شنبه 17 رجب سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمد ابن موسی کاظم در شیراز برگزار شد گفت: حضرت شاه‌چراغ به‌عنوان امین ولایت پس از بیعت مردم با ایشان همراه با مردم به حضرت امام رضا بیعت نمودند و لذا باید مراسم ایشان باشکوه برگزار شود متأسفانه مراسم سالروز شهادت احمد ابن موسی با تبلیغات کمرنگ در سطح شهر و عدم حضور مسئولین درشان سومین حرم اهل‌بیت ولی‌نعمت شیرازی‌ها نبود امید است در سال‌های بعد با تشکیل ستادی شاهد برنامه‌های درخوری برای این روز باشیم.
این عضو شورا با اشاره به ایام البیض گفت: رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سال قبل فرمودند: بیشترین آمار اعتکاف متعلق به استان فارس است که این موضوع موجب مباهات است. به‌طور واقع اعتکاف یکی از رهاوردهای انقلاب اسلامی ماست که توانسته در جهت سازندگی جوانان ما نقش بسزایی داشته که در سه روز بیتوته و روزه‌داری رابطه خود را با خداوند محکم‌تر نماید. اعتکاف همان جهاد اکبر است زیرا در آن شخص می‌خواهد هوای نفس خود را پاکیزه کند اعتکاف یک رویارویی بافرهنگ غرب است که توانسته جوانان را از فضای آلوده و مسموم گناه دور سازد.
همچنین در ادامه گفت: خوشبختانه در کشور  بیش از 800 هزار نفر در 6 هزار مسجد در شهرها و روستاها در این برنامه خودسازی شرکت نموده‌اند. استان فارس با 120 هزار  شرکت‌کننده در 500 مسجد و مصلا جایگاه خوبی در کشور داشته و شهر شیراز با 30 هزار نفر معتکف در 56 مسجد و حسینیه با بهره‌گیری از سخنوران و مداحان مشهور از برنامه‌های اخلاقی معنوی قرائت قرآن و اعمال ام داوود استفاده می‌نمایند. در شهر ما امسال 50 نفر از کشورهای امارات، کویت و قطر در بین معتکفیم قرار داشتند.
شعرا ضمن بیان موارد مذکور به مشکلات موجود در این مراسم هم اشاره کرد: البته مشکل کمبود آب‌وهوای نامناسب و کمبود جای استراحت ازجمله مشکلات بود که بازدید از تعدادی از این مساجد مشاهده شد و متأسفانه کمک‌های شورا و شهرداری به‌موقع تصویب نشده تا  به آن‌ها پرداخت شود که بتوانند تسهیلات بیشتری فراهم کنند. به علت محدودیت تعدادی از مساجد نتوانستند خیل مشتاقان را ثبت‌نام نمایند.  جا دارد از مدیران و مسؤولین اعتکاف مساجد، سازمان تبلیغات و دستگاه‌های مربوطه تقدیر به عمل آورد و از دیگر مسؤولین خواسته شود که در این برنامه تزکیه نمودن انسان‌ها نقش خود را ایفا نمایند.
بهره‌مندی کامل خودسازی و قبول اعمال و عبادات را برای همه معتکفیم از خداوند متعال مسئلت دارم.
تهیه و تنظیم : سیده سعیده موسوی
کد مطلب : ۱۶۷۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما