۰
plusresetminus
عاون حقوقی قوه قضائیه:

کمک بانک اطلاعات هویت به کاهش جرم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲
معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعات هویت ژنتیک، گفت: تاکنون ۳۰ هزار نمونه برداری شده است که با تکمیل آن می توان استفاده گوناگونی داشته باشیم.
کمک بانک اطلاعات هویت به کاهش جرم
به گزارش "حافظ نیوزدکتر ذبیح الله خدائیان، معاون حقوقی قوه قضائیه امروز (20 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعات هویت ژنتیک گفت: امروز کشور پیشرفت های خوبی را در حوزه ژنتیک داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه نمی توان هر مرجعی به بانک ژنتیک دسترسی داشته باشد، اظهار داشت: طبق قانون بانک ژنتیکی مجرمان، متهمان و متوفیان داشته باشد.
 
معاون قوه قضائیه با تاکید بر اینکه این بانک مورد استفاده پزشکی قرار خواهد گرفت و در راستای پیشگیری از بیماری ها و رفع اختلالات استفاده می شود، افزود: این بانک در راستای دقت و سرعت در رسیدگی و قضاوت مورد بررسی قرار می گیرد.
 
خدائیان با تاکید بر اینکه در راستای ادعای نسبیت و جرم های دیگر می توان این مسئله را مورد توجه قرار داد، اضافه کرد: این بانک دقت بسیاری بالای 99 و 9 دهم درصد دارد و از برخی از افراد رفع اتهام می کند.
 
وی با یادآوری این مطلب که در اختیار داشتن نمونه های آزمایشی متهمان باعث می شود اثری بازدارنده داشته باشد، افزود: تاکنون 30 هزار نمونه برداری شده است که با تکمیل آن می توان استفاده گوناگونی داشته باشیم.
 
خدائیان در پاسخ به این سئوال در خصوص خودکشی در زندان طی اتفاقات اخیر کشور، گفت: زندانیان با لباس خود خودکشی می کنند و یا لبه تخت خود را تیز می کنند و خودش را می کشد، تعداد افراد خودکشی کرده در زندان در این ایام را هم اکنون در دسترس ندارم و باید بررسی کنم.
 
بر اساس این گزارش در ادامه، دکتر علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری فارس هم با اشاره به اینکه از این بانک برای دستگیری «مرد ژله ای» استفاده شد، گفت: این مهم بهتر می تواند قضات را برای برخورد با مجرمان، هدایت کند.
کد مطلب : ۱۸۶۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما