۰
plusresetminus

ویژه برنامه های صدا وسیمای فارس در ایام ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۱
صدا و سیمای فارس امسال نیز به برکت رمضان همگام و همراه با روزه داران مومن هم استانی، سحرهای معنوی حرم منورحضرت احمدبن موسی علیه السلام را از سومین حرم اهل بیت در قاب تلویزیون و جعبه رادیو میهمان چشمان نمناک به سجاده نشینان دعای سحر خوان دیار پارس می کند.
سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس
سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس
رمضان ماه خدا، ماه رزق و روزی، ماه مناجات و ماه نجات است. ماه مبارک هم میزبان ما و هم میهمان ماست. این فرصت مانند نسیمی خنک در هرم گرمای کویری منیت ها، وابستگی ها و خود خواهی ها در طرفه العینی می گذرد و رمضان آزمون دیگری برای یکایک ماست که آیا ابراهیم وار می توانیم اسماعیل های وجود را قربان کنیم.
صدا و سیمای فارس امسال نیز به برکت رمضان همگام و همراه با روزه داران مومن هم استانی، سحرهای معنوی حرم منورحضرت احمدبن موسی علیه السلام را از سومین حرم اهل بیت در قاب تلویزیون و جعبه رادیو میهمان چشمان نمناک به سجاده نشینان دعای سحر خوان دیار پارس می کند.
به گزارش روابط عمومی صدا وسیمای فارس، در ایام ماه مبارک رمضان سیمای فارس با ویژه برنامه های سحرگاهی "تماشا گه راز" از ساعت 3:30 تا 5 صبح با لحظات سحرخیزان مومن همراه خواهد بود، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی با صدای شهید محراب آیت الله دستغیب، مناجات خوانی، سنتی خوانی، سخنان ائمه جمعه شهرستان ها، کلام بزرگان، وصیت نامه شهدای استان، اذان، نماز جماعت و دعاهای ویژه ماه مبارک رمضان حال و هوای خاص به برنامه می دهد.
در این برنامه زنده که از حرم مطهراحمدبن موسی علیه السلام پخش می شود با حضور نه تن از کارشناسان مذهبی استان دعای هشتم صحیفه سجادیه شرح و بررسی می شود.
برنامه "مهمونی" ویژه افطار از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است که از ساعت 18:30 آغاز و تا قبل از اذان مغرب ادامه دارد.
در این برنامه که از بنای تاریخی مسجد وکیل پخش می شود، هر روز چهل نفر از خیرین استان حضور دارند که تعدادی خیرین درمانی و تعدادی نقش خاصی در کمک به ایتام دارند و تعدادی هم خانواده های فقیر را تحت پوشش قرار می دهند وعده ای هم مسئولیت آزادی زندانیان جراید غیر عمد را به عهده می گیرند.
از ویژگی خاص این برنامه این است که خیرین دعوت شده خود قبلا تحت پوشش کمیته امداد بوده اند و بعد خود خیر شده اند.
" کاشانه مهر" عنوان دیگر برنامه سیمای فارس است که در ایام ماه مبارک رمضان با حال و هوایی رمضانی و معنوی هر روز از ساعت 10 تا 11:15 به طور زنده همزمان از شبکه فارس و شما با مخاطبان همراه خواهد بود در این برنامه با حضور کارشناسان تغذیه درباره شیوه مصرف خوراکی ها، غذاهای سالم و غذاهای مفید در مواقع سحر و افطار بحث و گفتگو می شود.همچنین علما و کارشناسان مذهبی در برنامه حضور دارند و درباره آداب و آیین ماه مبارک رمضان، صله رحم، اخلاق نیکو و .. گفتگو می شود.
ترتیل خوانی قرآن کریم از ساعت 11:30 تا12:30 به صورت مستقیم از شبستان امام خمینی در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام شاهچراغ همزمان از شبکه های فارس و چهار سیما به مخاطبان تقدیم می شود.
نظارت بر حسن اجرای تلاوت ها را استادان ممتاز استان ذاکری و فتح پور از طرف شورای عالی قران به عهده دارند.
این همراهی با سفره داران ضیافت در رادیو فارس با ویژه برنامه های نسیم سحر، سفره آسمانی، نمایش شب و جمع خوانی قرآن کریم میهمان خانه های مردم استان خواهد بود.
صدای مرکزفارس از ساعت 3:15 تا 5 صبح در برنامه "نسیم سحر" با بخش های کارشناسی، احکام، اخلاق، اعلام اوقات شرعی
شهرستان ها، دعای سحر، اذان و ادعیه با لحظات روحانی ازساعت 19 تا 20:30 با مباحث کارشناسی، مسابقه قرآن، گزارش، گفتگو مهمان سفره های آسمانی اهالی مومن فارس خواهد بود.
در این ایام مبارک برای هرشب علاقمندان به رادیو فارس برنامه ای نیز با نام" نمایش شب" تدارک دیده شده که در ساعت 23 به علاقمندان و شنوندگان تقدیم می شود.
جمع خوانی قرآن کریم هرروز از ساعت 15 تا 16 و سخنرانی به مدت 30 دقیقه با حال و هوای معنوی رمضان از دیگر برنامه های ویژه ای است که در صدای مرکز فارس تهیه و پخش می شود.
واحد خبر و فضای مجازی صدا وسیمای فارس نیز با پوشش برنامه های متعدد و متنوع با روزه داران همراه خواهند بود تا روزی که همه با هم در فطر مبارک، فطرت های پاک به درگاه دوست هدیه بریم.
 
کد مطلب : ۱۹۳۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما