۰
plusresetminus

متصرفان اراضی ملی در پاسارگاد زمین گیر شدند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰
نهال های غیر مجاز غرس شده در عرصه های منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد قلع و قمع شد.
متصرفان اراضی ملی در پاسارگاد زمین گیر شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس با حکم دستگاه قضایی میزان ٣٥ هكتار از اراضی ملی شهرستان پاسارگاد رفع تصرف و به نفع دولت آزاد شد.
حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با اعلام این خبر گفت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاسارگاد نهالهای غرس شده و صیفی جات کشت شده در سطح  ٣٥ هكتار كه بصورت غیر مجاز در اراضی ملی پلاک مشهور به قصر الدشت كشت شده بود ، قلع و قمع گردید.
وی اظهار داشت: حکم صادره بر اساس ماده 690 قانون مجازات اسلامی و با حضور نیروی انتظامی شهرستان و ماموران  یگان حفاظت اداره منابع طبیعی پاسارگاد اجرا شد. وی افزود: پیگیری های قضایی برای بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد اظهارداشت: باهماهنگی های انجام شده عملیات خاکریزی توسط یک دستگاه لودر جهت تعیین مرز اراضی ملی در منطقه انجام و وضعیت اراضی به حالت سابق برگردانده شد.
خسروانیان ضمن اشاره به پرونده های خلع ید شده از سوی محاکم قضایی خاطرنشان کرد:در صورت تکرار تخلف و عدم پیروی از دستورات قضایی بر اساس ماده 693 قانون، پرونده تخریب مجدد تشکیل و شخص متخلف علاوه بر پرداخت خسارت ،از 6 ماه تا 2 سال حبس محكوم خواهد شد.
وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت عرصه های جنگلی و مرتعی و همکاری موثر مردم در جلوگیری از تجاوز و تخریب به این عرصه ها تصریح کرد: مردم و شهروندان استان بویژه بهره برداران و روستاییان در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف، قطع و زغال گیری از درختان جنگلی و ساير تخلفات در عرصه هاي منابع طبيعي سریعا مراتب را به سامانه رایگان ١٥٠٤ اطلاع دهند.
شهرستان پاسارگاد در ١١٠ کیلومتری شمال فارس واقع شده و دارای ١٤٨ هزار هكتار عرصه منابع طبيعي است .
کد مطلب : ۲۰۴۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما