۰
plusresetminus
استاندارفارس:

نخبگان سرمایه های پایان ناپذیر کشور هستند/ باید بسترهای لازم برای نگهداشت و توانمندتر کردن نخبگان فراهم شود

تاریخ انتشارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۱
استاندار فارس گفت: نخبگان سرمایه های پایان ناپذیر این مرز و بوم هستند و نظام، مردم و مسئولین به وجود آن ها افتخار می کنند.
نخبگان سرمایه های پایان ناپذیر کشور هستند/ باید بسترهای لازم برای نگهداشت و توانمندتر کردن نخبگان فراهم شود
به گزارش حافظ خبر، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم تقدیر از نخبگان ورزشی و درسی استان با بیان این که اراده شخصی نخبگان در توفیقات آن ها و بیش از هر چیز موثر بوده است، اظهارداشت: انگیزه هایی که شما را به تلاش، مطالعه و تمرین واداشته و موجب کسب موفقیت شده، قابل ستایش است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که شناسایی استعدادها یکی از وظایف آموزش و پرورش از مهدکودک تا مراتب بالای تحصیلی است، افزود: استعدادهای مختلف در زمان های متفاوتی بروز می کنند و دانش آموزی که در یک مقطع تحصیلی چندان دلبستگی به درس و مطالعه ندارد ممکن است در مقاطع بالاتر انگیزه بالایی پیدا کند.
وی با بیان این که در معمولا در محیط های محروم تر انگیزه ها بسیار بالاتر است، تصریح کرد: شناخت استعدادها از مهد کودک تا پایان دانشگاه باید مورد دنبال شود و آموزش و پرورش این استعدادها باید در مراحل بعد از شناسایی، مورد توجه ویژه ای قرار گیرد که بر عهده نهادهای مختلفی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه و خانواده است.
استاندارفارس با بیان این که نگهداشت استعدادها از اهمیت بسیار بالای برخوردار است، اظهارداشت: از گذشته در زمینه نگهداشت استعدادها و نخبگان دچار آسیب هایی هستیم.
دکتر رحیمی تصریح کرد:  باید تلاش کنیم از استعداد نخبگان استفاده کرده و به گونه ای بسترها را فراهم کنیم که نخبگان بمانند و اگر رفتند برگردند و زمینه توسعه همه جانبه کشور را فراهم کنند؛ به این منظور باید برنامه های مدون، بسترهای لازم و مقدمات ضروری برای نگهداشت و توانمندتر کردن نخبگان را مدنظر قرار دهیم.
نماینده عالی دولت ادامه داد: کشوری که به آموزش و پرورش و معلم اهمیت می دهد قطعا موفق تر است و توسعه را با سرعت بیشتری به دست می آورد.
وی در خصوص جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان باید  موضوع پذیرش نخبگان با رتبه های دو رقمی را با جدیت پیگیری کنند؛ زیرا نخبگان اگر بتوانند در جایگاه معلم قرار گیرند موجب توسعه سریع تر در کشور خواهند شد.
کد مطلب : ۲۱۳۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما