۰
plusresetminus

بررسی 10 طرح، لایحه و نامه در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۷
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز 5 طرح، 3 لایحه و 2 نامه را در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورا بررسی کردند.
بررسی 10 طرح، لایحه و نامه در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز
به گزارش حافظ خبر، یکصد و سی و سومین جلسه صحن علنی شورا با سخنرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت روز کارگر و با ارائه آماری از گروه‌ها و واحدهای اقتصادی متاثر از بحران کرونا و درخواست مساعدت از شورای شهر در احیای مشاغل آسیب‌دیده و با ارائه نطق پیش از دستور دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» رئیس شورای شهر، دکتر «احمدرضا دستغیب» ، «محمد تقی تذروی» و دکتر « لیلا دودمان» برگزار شد.
در ادامه و با بررسی نخستین دستور جلسه با موضوع نامه فرمانداري شيراز مبني بر ایراد هیئت تطبیق مصوبات درخصوص الزام شهرداری به ارائه لایحه نحوه تخصیص بودجه سال 99 شهرداری شیراز، مقرر شد موضوع به منظور بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه ، امورحقوقی و املاک شورا بازگردد.
طرح یک فوریتی جمعی از اعضا مبنی بر اصلاح تبصره 4 درخصوص قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت با رای موافق اعضا به تصویب رسید.
بررسی طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص راهكارهاي اجرايي بندهاي 18،19،20 و 21 ماده 80 قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران با رای موافق اعضا روبرو و به این ترتیب دستورالعمل اجرايي بندهاي فوق مشتمل بر یک مقدمه، 41 ماده ، 25بند و 2 تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.
نامه رییس شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص راهكارهاي اجرايي ماده 80 قانون تشكيلات ، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران در ارتباط با هوشمندسازی و فناوری اطلاعات دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود که به تصویب رسید.
طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی درخصوص بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی پیرو تقاضای رییس کمیسیون جهت بررسی مجدد به کمیسیون باز گردانده شد. همچنین طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی در خصوص اصلاح مصوبه آیین‌نامه نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز نیز جهت بررسی مجدد به کمیسیون بازگشت.
تصویب لایحه شهرداری شیراز درخصوص مساعدت 500 میلیون ریالی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان فارس نیز در ادامه جلسه صورت گرفت و به این ترتیب به شهرداري شيراز اجازه داده شد این مبلغ را از محل رديف اعتباري بودجه مصوب سال 99 به منظور هزينه كرد پروژه مصلي نماز جمعه  شهرك گلستان پرداخت کند.
لایحه شهرداری شیراز درخصوص مساعدت به ناحیه مقاومت بسیج بنیاد ثارا...(ع) شیراز به منظور بازسازی تلویزیون شهری واقع در چهارراه خلدبرین جهت انجام تبلیغات فرهنگی و مناسبت های مذهبی دیگر دستور کار این جلسه بود که به موجب آن شهرداری مکلف شد نسبت به بازسازی تلویزیون شهری واقع در چهارراه خلدبرین جهت انجام تبلیغات فرهنگی و مناسبت های مذهبی اقدام کند.
لایحه مساعدت مبلغ 220 میلیون ریالی شهرداری شیراز به ناحیه مقاومت بسیج ثارا... (ع) جهت برگزاری نمایشگاه بهشت خاکی نیز با رای موافق اعضا به تصویب رسید.
طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص الزام شهرداری شیراز به انجام مطالعات زمین شناسی پهنه حسینی‌الهاشمی دستور جلسه‌ای بود که مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.
پایان خبر/
کد مطلب : ۲۲۸۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما