۰
plusresetminus
مدیر کل هواشناسی استان هشدار داد؛

وقوع تندباد در فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: با توجه به آخرین پیش‌بینی‌ها وضعیت آب و هوایی استان در وضعیت زرد قرار گرفته و وزش تندباد استان را دربر می گیرد.
وقوع تندباد در فارس
به گزارش حافظ خبر، مهرداد قطره سامانی در این باره بیان کرد: وزش باد از بعد از ظهر روز پنجشنبه دوازدهم فروردین ماه در سطح استان فارس آغاز خواهد شد و این وزش باد به گونه‌ای است که سراسر استان را شامل خواهد شد.
وی اضافه کرد: وزش باد از بعد از ظهر روز جمعه سیزدهم فروردین ماه به شدت بیشتری در نواحی شمالی و مرکزی استان خواهد داشت و توصیه شده با توجه به اینکه در نواحی شمالی شاهد وزش بیشتر باد هستیم بایستی افراد در مناطق شمالی و مرکزی استان موارد ایمنی را بیشتر رعایت کنند.
قطره سامانی تاکید کرد: این سامانه در چهاردهم فروردین ماه بیشترین فعالیت خود را در سطح استان خواهد داشت به گونه‌ای که شاهد وزش بادهای شدید و بسیار شدید در سطح استان هستیم که این سامانه کاهش شدید و گرد و خاک را به همراه خواهد داشت.
او ادامه داد: با توجه به نوع فعالیت این سامانه انتظار می‌رود شاهد شکستن درخت‌ها و سازه‌هایی که موارد ایمنی را رعایت نکرده‌اند کاهش دید و افزایش گرد و خاک در سطح استان خواهیم بود.
به گفته وی پایان فعالیت این سامانه اواخر ساعات روز شنبه ١۴ فروردین خواهد بود و انتظار می‌رود افرادی که دارای بیماری‌های تنفسی هستند و کودکان از منزل خارج نشوند.
منبع: مهر
کد مطلب : ۲۳۳۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما