۰
plusresetminus

واکسن کرونا به سالمندان شیراز در خودرو تزریق می‌شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون در خودرو، برای تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال در شیراز و برای نخستین بار در کشور خبر داد و اظهار داشت : این اقدام ابتکاری جدید در شیراز بوده که موجب رضایت و آسایش سالمندان است.
واکسن کرونا به سالمندان شیراز در خودرو تزریق می‌شود
دکتر مهرزاد لطفی روز پنجشنبه با بیان اینکه در این اقدام افراد دریافت کننده واکسن از گروه‌های هدف، در خودرو به سمت محل تزریق واکسن هدایت شده و تزریق واکسن در خودرو انجام می شود افزود: با توجه به لزوم نظارت بر افراد دریافت کننده واکسن به مدت ۱۵ دقیقه پس از تزریق برای بررسی عوارض احتمالی، در این فرآیند جدید، این موضوع نیز پیش بینی و محقق شده است؛ همچنین فاصله فیزیکی افراد نیز رعایت می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برخی افراد در گروه سنی بالای ۸۰ سال دچار برخی ناتوانی های حرکتی هستند، اضافه کرد: در این فرآیند، تزریق واکسن در خودرو انجام می شود و افراد دریافت کننده واکسن و خانواده ها، از آرامش بیشتری برخوردار هستند.
دکتر لطفی جمعیت افراد بالای ۸۰ سال در استان فارس را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: کار واکسیناسیون در این گروه هدف از هفتم اردیبهشت آغاز شده و با توجه به محموله های دریافتی واکسن در استان، این فرآیند در حال انجام است.
وی  با اشاره به پیش بینی دو سامانه نام نویسی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای گروه های هدف، گفت: اطلاع رسانی به گروه های بالای ۸۰ سال بر اساس جمعیت موجود به صورت تلفنی انجام می‌شود و سایر گروه‌ها، پس از اطلاع رسانی مراجع رسمی می توانند به دو سامانه یاد شده مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خود، پس از برنامه ریزی های انجام شده در لیست افراد دریافت کننده قرار می گیرند.
لطفی با تاکید براینکه هیچگونه مراجعه حضوری برای تزریق واکسن و یا نام نویسی به درِ منازل وجود ندارد لزوم هوشیاری شهروندان را متذکر و یادآور شد: محل اجرای طرح واکسیناسیون در خودرو، شهرک گلستان شیراز است و تلاش برای پیش بینی مکان‌های جدید برای گسترش این طرح ادامه دارد.

مجموع مبتلایان به کروناویروس در فارس به ۲۶۰ هزار و ۵۰۶ نفر رسید
به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع مبتلایان به کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع تاکنون، به ۲۶۰ هزار و ۵۰۶ نفر رسید.
سید روح الله حسینی روز پنجشنبه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۵۰ هزار و ۷۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۴۶ هزار و ۶۹۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۶ هزار و ۱۰۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۱۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۰ هزار و ۵۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را هزار و ۹۴۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۰۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۳۴ هزار و ۵۹۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر حسینی با ابراز تاسف از جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۱۶۲ اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تاکید کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی است.
کد مطلب : ۲۳۴۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما