۰
plusresetminus
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس:

اراذل و اوباش در دام نیروی انتظامی استان فارس

مردم در استفاده از مجازی باید دقت لازم را داشته باشند
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰
فرمانده انتظامی فارس از دستگیری اراذل و اوباش پارک کوهستانی دراک شیراز خبر داد.
نشست رسانه‌ای فرماندهی نیروی انتظامی فارس
نشست رسانه‌ای فرماندهی نیروی انتظامی فارس
به گزارش حافظ خبر؛ نشست رسانه‌ای فرمانده انتظامی استان فارس امروز چهارشنبه در روز آغاز هفته نیروی انتظامی برگزار شد.
 سردار رهام‌بخش جبیبی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در این نشست با گرامی‌داشت شهادت امام رضا (ع) و هفته ناجا، رسانه‌ها را در حلقه امنیتی فارس مهم دانست و با درخواست از آنان برای پیوند بیشتر با نیروی انتظامی، گفت: همه ساله 17 تا 24 مهرماه هفته ناجا نامگذاری شده است.
او با بیان این که بزرگداشت هفته ناجا با شعار  «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» برگزارخواهد شد، افزود: اجرای بیش از 2 هزار برنامه را در این هفته خواهیم داشت، که یک سری ویژه‌برنامه در شیراز و دیگر برنامه‌ها نیز در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
سردار رهام‌بخش حبیبی تصریح کرد: با توجه به موضوعات روز که برای مردم پیش آمده و همچنین رشد تکنولوژی و فضای مجازی، تلاش کردیم آسیب‌ها را به مردم بشناسانیم و با نگاه هوشمندسازی پلیس خدمات بیشتری برای تامین امنیت به مردم ارائه دهیم. 
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به تشریح برنامه‌های هفته ناجا افزود: برپایی صبحگاه عمومی برای اولین بار پس از کرونا، غبارروبی حرم‌های مطهر، سرکشی از خانواده شهدا، مسابقه دوچرخه‌سواری همیاران پلیس، دهمین گردهمایی سراسری پلیس یاران و رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی پلیس از برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.  

اقدامات  پلیس طی ۶ ماه اول امسال
به گفته سردار حبیبی افزایش 40 درصدی کشفیات کالای قاچاق (۳۲۴ میلیارد تومان)، کشف 36  تن مواد مخدر با افزایش 21 درصدی، افزایش 23 درصدی کشفیات سرقت، دستگیری 190  اراذل و اوباش و کشف 90  درصدی در پرونده‌های پلیس فتا از اقدامات انجام شده در 6 ماه اول سال 1400 است.
وی همچنین با اشاره به افزایش ارجاع پرونده‌ها به مشاوره پلیس، عنوان کرد: با ارجاع پرونده‌ها به مشاوره پلیس ۷۰ درصد از پرونده‌ها به دادگاه و حکم قاضی کشیده نشد و به مصالحه رسیدند. 

دستگیری متهمان پرونده دراک شیراز
فرمانده انتظامی فارس همچنین از دستگیری هر ۴ متهم پرونده دراک خبر داد.
وی با بیان به این که اراذل و اوباش فضای ناامنی را برای مردم ایجاد کرده بودند، گفت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس فارس، ۳ متهم در مخفیگاه و یک نفر هم که فراری بود، دستگیر شدند و پرونده‌ به مراجع قضایی تحویل داده شده است. 

مردم هشدار پلیس را جدی بگیرند 
 حبیبی همچنین در ادامه سخنان خود از مردم خواست تا به هشدارهای پلیس به خصوص در فضای مجازی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 فرمانده انتظامی فارس در خصوص اینکه برخی از مردم هشدارها را به ویژه در رابطه با فضای مجازی زیاد جدی نمی‌گیرند، بیان کرد: جدی نگرفتن این موارد باعث  ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است و ترفندهای کلاهبرداران تغییر یافته و باید رسانه به میدان بیایند و این موارد را اطلاع‌رسانی کنند. 
حبیبی در توضیحات خود به گروهی که تازگی توسط پلیس فارس دستگیر شدند اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی به تازگی گروهی دستگیر شدند که در کل کشور اثرگذار بودند. کار این گروه این بود که در فضای مجازی اطلاعیه دروغ درباره خرید و فروش منزل اعلام و از این طریق کلاهبرداری کرده و مبالغی تحت عنوان بیعانه از مردم دریافت می‌کردند.
فرمانده انتظامی فارس  در ادامه سخنان خود در این کنفرانس خبری تصریح کرد: برخی از پرونده‌های نزاع‌های خانوادگی، عصبانیت‌های افراد برای مسائل کوچک، وجود اسلحه در منازل فقط آسیب در پی دارد که در قالب نزاع منجر به قتل می‌شود و از رسانه‌ها تقاضا داریم که در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۷۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما