۰
plusresetminus
استاندار فارس:

از تغییر و اصلاح قوانین کار تا ارائه راهکارهای کارآمد برای کنترل قیمت اجناس

تاریخ انتشارشنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲
استاندار فارس با اشاره به اثرگذاری اصناف در وضعیت اشتغال‌زایی کشور، بر لزوم همکاری با نمایندگان مجلس برای تغییر بعضی از قوانین کار در حوزه اصناف تاکید کرد و گفت: دستیابی به این نتیجه اثربخش نیازمند اقداماتی زمان‌بندی شده و اقناعی است که بی‌تردید در بهبود وضعیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در دیدار با دکتر سعید مبینی، رئیس اتاق اصناف ایران
محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در دیدار با دکتر سعید مبینی، رئیس اتاق اصناف ایران
به گزارش حافظ خبر؛ محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در دیدار با دکتر سعید مبینی، رئیس اتاق اصناف ایران، با اشاره به اثرگذاری اصناف در وضعیت اشتغال‌زایی کشور، بر لزوم همکاری با نمایندگان مجلس برای تغییر  بعضی از قوانین کار در حوزه اصناف تاکید کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: دستیابی به این نتیجه اثربخش نیازمند اقداماتی زمان‌بندی شده و اقناعی است که بی‌تردید در بهبود وضعیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
به اعتقاد استاندار فارس راهکار مقابله با معضل قاچاق این است که پس از سال‌ها از شعار خارج شویم و اقدامات عملیاتی و برنامه‌ریزی شده را در دستور کار قرار دهیم.
وی بیان کرد: تجربه نشان داده است که مبادی اصلی ورود قاچاق را رها و به برخورد با  اجناس قاچاق اندک در یک مغازه کوچک بسنده کرده‌ایم؛ این کار راهکار مناسبی برای مقابله با قاچاق کالا نیست.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که در مبحث قاچاق تنها بخش توزیع کالا به اصناف ارتباط دارد، اظهار کرد: یقیناً اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف بهترین مرجع برای راهکارهایی در این زمینه هستند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.
 ایمانیه گران‌فروشی ناشی از تاثیر دلال‌ها  به ویژه در حوزه محصولات باغی و تفاوت شدید قیمت تولید و توزیع را از دیگر معضلاتی برشمرد که با همکاری اتاق اصنافی می‌توان به رفع آن پرداخت.
استاندار فارس با اشاره به این که در بعضی موارد با تفاوت قیمت کالاها و محصولات در بازار مواجه هستیم که با هدف کسب سود و طمع کاری انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این موضوع نیز با تدابیر اندیشیده شده از سوی اتاق اصناف و اتحادیه ها و همکاری سایر بخش های مربوطه قابل حل است.
موضوع دیگری که دکتر ایمانیه در این جلسه بر آن تاکید ویژه داشت، توجه به آموزش اصناف بود. 
 نماینده عالی دولت در استان فارس عنوان کرد: با آموزش‌های اثرگذار حرفه‌ای و اخلاقی در همه صنوف، بسیاری از مشکلات این حوزه رفع خواهد شد.
تعارض منافع بین کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که به گفته استاندار فارس باید در سطح کشور به آن پرداخته شود.
وی همچنین بر لزوم رایزنی با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به اصناف تاکید کرد و گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که ارائه تسهیلات اغلب به سمت کارخانه‌ها رفته و اصناف کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار فارس با اشاره به این که امروز موضوع احتکار کالاهایی که با کمبود مواجه می‌شود یکی از چالش‌های بازار است، عنوان کرد: علاوه بر اقدامات تخصصی برای کنترل این موضوع آموزش و یادآوری اخلاق اسلامی که این موضوع را مطرود می‌داند می‌تواند بسیار موثری باشد؛ چرا که جامعه اصناف همواره به تدین و اشراف به اخلاق اسلامی زبان‌زد بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما