۰
plusresetminus
استانداری فارس:

برای حل مشکلات محیط زیستی همه ارکان نظام باید اقدام کنند

تاریخ انتشارجمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
استاندار فارس گفت: نباید انتظار داشت بدون هم افزایی تمامی ارکان نظام مشکلات موجود در حوزه محیط زیست برطرف شود.
برای حل مشکلات محیط زیستی همه ارکان نظام باید اقدام کنند
به گزارش حافظ خبر،  محمد هادی ایمانیه پیش از ظهر پنجشنبه در آیین گرامی داشت روز جهانی تالاب ها با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور بیان کرد: بیش از هزار تالاب در کشور وجود داشت اما انتخاب استان فارس برای گرامی داشت روز جهانی تالاب ها نشان دهنده این موضوع است که توجه ویژه ای به تالاب های استان در کشور وجود دارد.
عالیترین مقام دولت در استان فارس تصریح کرد: بدون هم افزایی تمامی ارکان کشور مشکلات موجود در حوزه محیط زیست برطرف نخواهد شد و باید تمامی ارکان نظام از جمله سه قوه، مردم و ... باید درکنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.
وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص راهکارهای کاهنده مشکلات محیط زیستی عنوان کرد: افزایش حمل و نقل همگانی، طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، استقرار نظام حسابرسی زیست محیطی کشور، کنترل آلاینده های هوا، کنترل ریزگردها، گسترش سطح آگاهی و فرهنگ مردم در حوزه محیط زیست ، تقویت دیپلماسی محیط زیست در کشور از جمله سیاست هایی است که رهبری در راستای کاهش مشکلات محیطی پیشنهاد کرده اند.
استاندار فارس اظهار کرد: بسیاری از فعالیت های بازدارنده و احیا کننده تالاب ها نیازمند حضور دولت ها نیست و می‌توان با تصویب سندی ملی و بدون هزینه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اجرایی نمود.
به گفته این مقام مسئول امید است با اجرای طرح های حمایتی زمینه توسعه فعالیت های محیطی زیستی و حفاظت از آن در استان و کشور را فراهم کرد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۷۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما