۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

اوج گیری اومیکرون در فارس / هشدار جدی

بستری ۲۶۸ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶
نشست امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با هشدار مشاور عالی سرپرست دانشگاه در زمینه رشد آمارهای مربوط به کروناویروس در فارس همراه بود.
اوج گیری اومیکرون در فارس / هشدار جدی
به گزارش حافظ خبر ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، «محمود نجابت» در نشست صبح امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با بررسی آمارهای بیماری کووید۱۹ در استان، از افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان طی روزهای گذشته خبر داد و بستری ۲۶۸ بیمار جدید در بیمارستان های فارس طی ۲۴ ساعت گذشته را هشداری جدی برای اوج گیری کروناویروس در استان برشمرد.

وی در ادامه، با بیان اینکه بیشتر مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته استان، دارای نشانه های اُمیکرون هستند و سویه جدید کروناویروس، کودکان را نیز درگیر می کند، از والدین خواست نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران توجه بیشتری داشته باشند و در شرایط کنونی، حامی سلامت خود و فرزندانشان و همراه مدافعان سلامت باشند.

 
مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، از مردم استان خواست برای حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان، از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ که زمینه را برای انتقال سریع تر بیماری در جامعه و شیوع گسترده آن فراهم می کند، خودداری کنند.

 نجابت افزود: مردم در صورت داشتن علائم بیماری، از خود درمانی بپرهیزند و به مراکز ۱۶ ساعته سطح استان مراجعه کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه درصد بالایی از جانباختگان کرونا افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند، بر اهمیت تکمیل واکسیناسیون و دریافت دُز سوم واکسن از سوی مردم استان تاکید کرد.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه اضافه کرد: مراکز واکسیناسیون علیه کروناویروس در تمام نقاط استان آماده تزریق واکسن به مراجعان هستند و در شهر شیراز نیز در حال حاضر ۴۳ مرکز واکسیناسیون کرونا فعال است که امیدواریم شاهد مراجعه تمامی افراد گروه هدف برای تکمیل برنامه واکسیناسیون با دریافت دز سوم واکسن باشیم.

در ادامه نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا، میزان ابتلا به کروناویروس در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی روزهای گذشته، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبود یافتگان کرونا و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، با حضور مشاور عالی سرپرست دانشگاه، ارزیابی و پایش شد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، اجرای مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها بررسی شد. 

چهارصد و هشتاد و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، صبح امروز بیستم بهمن ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۷۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما