۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

حضور مردم در تجمعات و مراکز خرید شلوغ و پُرتردد نگران کننده است

هشدار
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۳
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه حضور مردم در تجمعات و مراکز خرید شلوغ و پُرتردد در آستانه سال نو را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تهدید کننده سلامت مردم برشمرد.
حضور مردم در تجمعات و مراکز خرید شلوغ و پُرتردد نگران کننده است
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی ضمن گرامیداشت روز مهندس و قدردانی از تلاش و ارایه خدمات ارزنده مهندسان دانشگاه، رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم را یکی از مهم ترین دغدغه های مسوولان دانشگاه در این ایام عنوان کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه از ایثارگری و اقدامات جهادگرانه کارکنان بهداشت و درمان به ویژه کادر درگیر با کرونا که به صورت بی وقفه و شبانه روزی در حال ارایه خدمات سلامت به مردم هستند نیز قدردانی کرد و از مردم خواست تا افرادی که تا کنون واکسن خود را دریافت نکرده اند، هرچه سریعتر به مراکز اعلام شده از سوی روابط عمومی دانشگاه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

 سید وحید حسینی با تاکید بر اولویت اقدامات پیشگرانه به ویژه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل دُزهای واکسن کرونا در مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ از سوی مردم، عنوان کرد: مردم باید با توجه به وضعیت کرونا در استان، با پرهیز از هرگونه عادی پنداری و ساده انگاری، به توصیه های بهداشتی پایبند باشند.

این مقام ارشد حوزه سلامت فارس بیشترین علت افزایش انتقال و شیوع کروناویروس را حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد دانست و توصیه کرد تا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، مردم از حضور و تجمع در مراکز خرید و مناطق پرتردد و شلوغ بپرهیزند.

دکتر سید وحید حسینی رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در این شرایط بحرانی را موجب پیشگیری از افزایش و انتشار این بیماری در جامعه برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با همراهی و همدلی مردم و مسوولان دستگاه های اجرایی استان و همچنین تلاش مجموعه سلامت، شاهد کاهش آمار این بیماری در سطح جامعه باشیم.

سرپرست دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبود یافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

این مقام مسوول در مجموعه سلامت فارس با قدردانی از تلاش و خدمات ارزنده مهندس «مهدی فرجی» مدیر پیشین حراست دانشگاه، برای دکتر «پژمان نعمت الهی» مشاور سرپرست دانشگاه و مدیر حراست دانشگاه آرزوی موفقیت کرد و گفت: مسوولان تلاشگر حراست دانشگاه با ایثار و گذشت، مشغول به ارایه خدمات به کارکنان و مردم هستند.

 
دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون طی روز گذشته در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان ها، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد نیز پرداختند.

چهارصد و نودمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز چهارشنبه، چهارم خرداد ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۸۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما