۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

آغاز طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی آموزش و پرورش فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: درطرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی قرار است اولیاء و دانش آموزان از امکانات مجموعه‌های ورزشی در کنار مربیان بصورت همگانی استفاده کنند.
آغاز طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی آموزش و پرورش فارس
به گزارش حافظ خبر، محمد خلیل عسکری در مراسم اغاز طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش در استان فارس با اشاره به نقش خانواده در فرآیند تربیت فرزندان بعنوان نخستین مدرسه، افزود: اثرگذاری خانواده و نقش کلیدی آن در تربیت دانش‌آموزان از گذشته تاکنون مطرح بوده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر این رکن اصلی تاکید مضاعفی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با تاکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی_اسلامی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی، ازدواج‌های ناموفق و مشکلات پیش رو که شاهد آن در جامعه هستیم اگر به خانواده توجه کنیم بدون شک این آسیب‌ها کاهش می‌یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجموعه شهرداری شیراز خبر داد و گفت: این افزایش همکاری در راستای بهره‌مندی از فضا‌های موجود فرهنگی، ورزشی شهرداری شیراز خواهد بود.
عسکری تصریح کرد: کرونا و کاهش فعالیت بدنی موجب کم تحرکی دانش آموزان شده است و در این میان والدین نقش مهمی در ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان دارند و ما نیز به سمت توانمندسازی والدین خواهیم رفت.
رییس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز نیز در این مراسم از آمادگی مجموعه های ورزشی در این ناحیه برای اجرای طرح آزاد سازی خبرداد و گفت: به عنوان مثال مجموعه ورزشی پوریای ولی دارای ۲ زمین چمن مصنوعی، یک زمین چمن طبیعی، زمین تنیس خاکی، سالن چند منظوره و مجموعه ساحلی، پیست اسکی، مجموعه رشته‌ های رزمی و ژیمناستیک است.
سید عبدالصمد موسوی افزود: کانون‌های فعال برون مدرسه‌ای از جمله هندبال، بسکتبال و والیبال بصورت مستمر توسط مربیان متخصص تربیت بدنی آموزش و پرورش به دانش آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.
موسوی با اشاره به تحصیل ۷۵ هزار دانش آموزان در ناحیه ۳ شیراز و بهره‌مندی از امکانات ورزشی، بیان کرد: بزودی سالن چند منظوره در همین مجتمع با یک هزار و ۲۰۰ متر و با اعتبار سه میلیارد تومان در اختیار دانش آموزان بی بضاعت و مستعد قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به کمک‌های خیرین در ساخت مجموعه‌های ورزشی در مناطق محروم شیراز، تصریح کرد: ناحیه سه شیراز در بحث فضا‌ها و سرانه ورزشی در چهار ناحیه و ۵۹ منطقه در بالاترین قرار دارد و تنها کمبود استخر داریم.

طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی اموزش و پرورش از جمله مجموعه های ورزشی پوریای ولی، حمزه، نرجس و بعثت در شیراز با رویکرد خانواده محوری آغاز شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۸۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما