۰
plusresetminus
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس:

۲۵۰ مسکن روستایی در فارس بهسازی شده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس در نشست خبری امروز یکشنبه ۲۱فروردین که با حضور خبرنگاران برگزار شد ، گفت : برپایه آمار و اطلاعات موجود ۲۵۰ مسکن روستایی در فارس بهسازی شده است .
۲۵۰ مسکن روستایی در فارس بهسازی شده است
به گزارش حافظ خبر،  فرج الله نصیری با بیان به اینکه ۶۶ درصد واحدهای مسکونی در روستاها ایمن هستند ، افزود : مابقی مسکن های روستایی که هنوز بهسازی نشده اند طی امسال و سال آینده نوسازی می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه در مقوله اول خانه دار کردن مردم در روستاها مد نظر است ، اضافه کرد : در روستاها منازل فاقد ایمنی، لازم و با یک اتفاق غیرقابل اسکان بود و برپایه آمار و اطلاعات موجود 250 مسکن روستایی در فارس بهسازی شده است.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه 66 درصد واحدهای مسکونی در روستاها ایمن هستند و مابقی هم طی امسال و سال آینده نوسازی می شوند،‌ اظهار کرد:‌ 413 هزار خانوار در روستاها ساکن هستند و خانه های مسکونی 376 هزار واحد است.
 
وی با اشاره به اینکه در رابطه با محرومیت زدایی طرح های و تفاهم نامه های زیادی تامین شده است، تاکید کرد: تفاهم نامه هایی با سازمان های متعدد داشتیم و با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه انجام شد که سه هزار و 500 واحد تامین شود و کل تسهیلات برای این تعداد بالغ بر 105 میلیارد تومان بود.
 
نصیری با اشاره به اینکه تفاهم نامه با بهزیستی برای تامین مسکن افراد دارای معلول 2 به بالا هم منعقد شده است،‌ اظهار کرد: 463 واحد بوده که تاکنون 363 واحد افتتاح شده و تاکنون 101 واحد ایتام به بهره برداری رسیده است.
 
بر اساس این گزارش در ادامه،‌ «سید علیرضا حمیدی»، هم گفت: در سال های گذشته 38 هزار قطعه سند شهری و 291 هزار سند روستایی در فارس صادر شده است.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: در طرح «هادی» روستایی بنیاد مسکن به عنوان دبیر مشخص شده است و سایر نهادها هم باید وظایف خود را انجام دهند و افق طرح های هادی روستایی 10 ساله است و این طرح بعد از 10 سال نیازمند بازنگری است.
 
وی با اشاره به اینکه در کشور 38 هزار طرح «هادی» نیازمند بازنگری است، تاکید کرد:‌ تمام این موراد در سامانه «راهبر» ایجاد و هشت فعالیت مردم روستا در این سامانه بارگزاری شده است.
 
حمیدی با اشاره به اینکه سالانه بین 500 تا 700 پروژه اجرایی ریز و درشت داریم که با رقم های کم مشکلات را باید رفع کنیم،‌ افزود: از متوسط کشور جلوتر هستیم اما با این بودجه های اندک کار به سختی به پیش می رود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۱۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما