۰
plusresetminus
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

راه اندازی مرکز علمی کاربردی علوم و فنون ایمنی وآتش نشانی در دومین سایت آموزش آتش نشانان کشور

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹
سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی علوم و فنون آتش نشانی در دومین مرکز آموزش تخصصی آتش نشانان کشور با حمایت رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز و همکاری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در این کلانشهر و مجموعه بزرگ آتش نشانی شیراز خبر داد.
راه اندازی مرکز علمی کاربردی علوم و فنون ایمنی وآتش نشانی در دومین سایت آموزش آتش نشانان کشور
به گزارش حافظ خبر، طی بازدید زارعی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر دانش منش رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس و آتش پاد قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، از دومین سایت بزرگ مقیاس و تخصصی آتش نشانان کشور در سازمان آتش‌نشانی شیراز، نوزده فضای آموزشی و آمادگی جسمانی با  امکانات و تجهیزات به روز این سایت  بررسی و احداث اولین مرکز تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی آتش نشانی در این فضای ۱۸ هزار متری مناسب تشخیص داده شد.

 زارعی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دانشگاه را پرورش نیروهای متخصص دانست و عنوان کرد :  با توجه به فضاهای مجهز آموزشی و امکانات سازمان آتش‌نشانی شیراز و همچنین نیروهای باتجربه و متخصص این سازمان ساخت دانشگاه علوم و فنون آتش نشانی، ارتقا و انتقال دانش و تجربیات یک آتش نشان را به دنبال خواهد داشت. 

 زارعی رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا اضافه کرد: توانایی جسمانی و دانش آتش نشانان همواره باید در سطح قابل قبولی بوده و به صورت مستمر حفظ شود، بنابراین ایجاد یک فضای آموزشی به منظور انتقال  تجربیات و دانش آتش نشانان  گام بلندی در پرورش یک نیروی متخصص و عملیاتی است.

آتش پاد قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاسیس مرکز علمی آتش نشانی را فرصتی مناسب برای ارتقا سطح تخصص یک آتش نشان عنوان و تاکید کرد: آمادگی برای واکنش به حریق و حوادث در گرو دانش، توان و تکنیک های فردی یک شخص آتش نشان و امدادگر است. یک نیروی امدادی برای هر وظیفه ای که بر عهده می گیرد باید تخصص لازم را داشته باشد، بنابراین استمرار فرآیند یادگیری و فراگیری در  بحث ایمنی شهری در صحنه حریق و حادثه و سطح واکنش یک آتش نشان و یا امدادگر کاملاً محرز و مشهود بوده و تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.

دکتر دانش منش رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس نیز با اشاره به ایجاد بستری مناسب برای گسترش دانش و علوم ایمنی تصریح کرد: فراهم سازی زیر بنای مناسب به منظور به کارگیری توان دانش آموختگان در رسیدگی به مشکلات ایمنی شهری و زمینه سازی مناسب برای گسترش فضاهای آموزشی به ویژه آموزشی که در جهت نجات جان و مال انسان ها باشد از اهداف دانشگاه علمی کاربردی محسوب می شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما