۰
plusresetminus
 سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

برگزاری بیش از 50 کارگاه آموزش سلامت جسم ویژه شهروندان مناطق محروم شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
رییس اداره سلامت خانواده سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز از برگزاری بیش از 50 کارگاه آموزشی  با موضوعات تغذیه سالم، مزاج شناسی و بیماری های پایه به منظور رسیدن به سلامت و آرامش در زندگی شهروندان خبر داد.
برگزاری بیش از 50 کارگاه آموزش سلامت جسم ویژه شهروندان مناطق محروم شیراز
به گزارش حافظ خبر، مهناز زارع اظهار کرد: سلامتی و حفظ سلامتی نعمتی بی بدیل و بدون جایگزین بوده و در دین مبین اسلام نیز از سلامتی به عنوان بزرگترین نعمت یاد شده است.
وی ارتقا سلامت را دربرگیرنده سه فاکتور آموزش سلامت، حفاظت از سلامت وهمچنین پیشگیری از بیماری خواند و گفت: با برنامه ریزی هماهنگ  و مستمر در این سه حوزه میتوان به ارتقا سلامت در بین شهروندان امیدوار بود.
زارع با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، اضافه کرد: با آموزش مهارت های سالم زیستن میتوان از بروز بیماری جلوگیری کرد این در حالی بوده که درمان ناراحت کننده و سخت تر است، اما پیشگیری می تواند ایجاد کننده نشاط باشد.
 این مقام مسوول در ادامه  با اشاره به اینکه خودمراقبتی موضوعی فردی است؛ خاطر نشان کرد: تلاش در راستای آموزش های خود مراقبتی به شهروندان لازم بوده زیرا آموزش مهارت های سالم زیستن در حوزه جسمانی در جامعه اثرگذار است.
زارع افزود: تلاش برای آموزش همگانی و توانمند سازی  در این حوزه از روش های مؤثر افزایش خودمراقبتی است که منجر به ارتقای سلامت در عموم خواهد شد.
وی با بیان اینکه به همین منظور طی شش ماه نخست امسال (1401) بیش از 50 کارگاه آموزشی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فرهنگسراها، خانه های محلات و پایگاه های سیار سلامت جسم در محلات کم برخوردار شیراز برگزار کردیم.
رییس اداره سلامت خانواده سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز استقبال از این کارگاه ها را بسیار قابل قبول خواند و خاطر نشان کرد: قریب به  ده هزار نفر از این خدمات بهره مند شدند و این در حالی بوده که این ویژه برنامه به طور مستمر برای شهروندان شیرازی اجرا خواهد شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۴۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما