۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

اهمیت اشاعه فرهنگ وقف در جامعه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارمین نشست شورای راهبردی دانشگاه و اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس، بر اهمیت اشاعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.
اهمیت اشاعه فرهنگ وقف در جامعه
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی در این نشست با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز به وجود خیرین و واقفان بزرگ در کشور سرآمد است، گفت: فرهنگ وقف بین مردم و بزرگان فارس نهادینه شده است.

او با تقدیر از تلاش های واحد موقوفات سلامت دانشگاه برای تهیه و تدوین کتابچه موقوفات دارو و درمان فارس اضافه کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره با اداره اوقاف و امور خیریه استان در تعامل و همکاری است و با توجه به اهمیت موضوع و دستاورد نهایی این همکاری در ارتقای خدمت رسانی به جامعه، برای تقویت این تعاملات بین بخشی تلاش می شود.

حجت الاسلام و المسلمین «سید عباس موسوی» مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این نشست هم اندیشی، با تقدیر از همراهی و همکاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و واحد موقوفات سلامت دانشگاه به ویژه در زمینه تهیه و تدوین کتابچه موقوفات دارو و درمان، توسعه همکاری های دو مجموعه را زمینه ساز بهبود شرایط موقوفات در حوزه سلامت عنوان کرد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با اشاره به اینکه وقف و کارهای خیرخواهانه مصداق بارز باقیات صالحات است، رویکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز را کمک به توسعه اوقاف و افزایش همکاری های بین بخشی برشمرد.



دکتر «محمود نجابت» تاکید کرد: برای برطرف شدن مسایل موجود در زمینه موقوفات، لازم است از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شود و تجربیات گذشته و بهره مندی از نظرات فعالان حوزه وقف و موقوفات می تواند در این مسیر راهگشا باشد.

او فعال سازی و به روزرسانی بانک اطلاعاتی موقوفات را گامی در راستای بهتر شدن امور این حوزه خواند و یادآور شد: مسایل مختلف در حوزه وقف و موقوفات مجموعه سلامت باید با بررسی دقیق شناسایی و راهکارهای عملیاتی در این زمینه پیش بینی شود.


همچنین در این نشست دکتر «کرامت اله افراشی» مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور موقوفات سلامت گزارشی از موقوفات درمانی از جمله اخذ سند مالکیت درمانگاه حاج «محمدحسن نمازی» و رفع تصرف اراضی موقوفه از شهرداری ارائه کرد.

ارایه گزارشی از روند تهیه و تدوین کتاب موقوفات دارو و درمان در فارس، ارایه گزارشی از شرایط بهبودستان نمازی، بررسی نحوه امضای قراردادهای مراکز درمانی وقفی، از محورهای چهارمین نشست راهبردی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس بود.

این نشست صبح امروز، هفتم دی ۱۴۰۱، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیران ارشد دانشگاه، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۷۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما