۰
plusresetminus
نشست هم اندیشی شهردار منطقه‌ یک :

اجرایی کردن ضوابط تشویقی و تامین خدمات در بافت های فرسوده

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۱
عبدالصالح رستم زاده شهردار منطقه با بیان اینکه در شهرداری منطقه یک ۱۶ محله وجود دارد که از این تعداد ۵ محله (ابیوردی، چوگیا، تلخداشت، مهدی آباد و محمودیه)  مشمول تعاریف قانونی ستاد بازآفرینی شهری پایدار قرار می‌گیرد، افزود: حفاظت و احیای بافت فرسوده و باارزش شهرها و محلات قدیمی و مداخله در آن به یکی از موضوعات اساسی و محوری مدیریت شهری تبدیل‌شده است.
اجرایی کردن ضوابط تشویقی و تامین خدمات در بافت های فرسوده
به گزارش حافظ خبر، شهردار منطقه یک شیراز افزود: توسعه امکانات و خدمات روبنایی محلات، ارتقای زیرساخت‌ها، بهسازی و نوسازی فضای شهری، بازآفرینی محله‌ها، ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت‌سازی اجتماعی ازجمله اقداماتی است که در بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده انجام می‌شود.
رستم زاده افزود: در این نشست راه های همکاری در خصوص ارائه مشوق‌های کالبدی به منظور تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه گرها، سرمایه گذاران و مالکان اراضی محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و به منظور ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات مورد نیاز این محلات، برحسب گروه بندی بررسی شد.

در ادامه این جلسه حمید برزگر دبیر ستاد بازآفرینی شهری شیراز افزود: شهروندان ساکن در بافت فرسوده شهرها برای دریافت خدمات شهری دچار مشکل و تنگنا هستند، زیرا اجرای طرح‌های زیرساختی موردنیاز در این مناطق توسط دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان با محدودیت‌ها و موانع زیادی روبه‌رو است که می بایست از همه توان‌ بخش دولتی و مشارکت شهروندان استفاده شود.

برزگر بابیان اینکه طرح بازآفرینی شهری بر اساس محله محوری اجرا می‌شود، تأکید کرد: کاهش فقر شهری، ارتقای تاب‌آوری، ارتقای هویت و منزلت مکانی و افزایش حکمرانی محلی از اهداف کلان و محلی این طرح است.
دبیر ستاد بازآفرینی شهری شیراز با بیان اینکه سرمایه گذاران محلی، سازندگان و مالکان اراضی و املاک واقع در بافت‌های فرسوده  می‌توانند از مزایای این مشوق‌ها بهره‌مند شوند، حمایت از مردمی سازی در بافت‌های فرسوده، کاهش هزینه‌های غیرساختمانی شامل فرآیند‌های اداری، صدور پروانه ساختمانی، پایان کار را به عنوان محور نخست بسته تشویقی شهرسازانه برشمرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۵۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما