۰
plusresetminus
استانداری فارس:

هدف دشمن هویت زدایی از نسل جوان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
ایمانیه گفت: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال این هستند که با استفاده از تمام ابزارها و امکانات از جامعه اسلامی و نسل جوان ما هویت زدایی کنند و ما را با هویت ملی و دینی خودمان بیگانه کنند.
به گزارش حافظ خبر، محمد هادی ایمانیه، در آیین نکوداشت استاد محمد نعمتی استاد خوشنویس و کاتب قرآن در ارسنجان، گفت: اگر در جایی احساس کردیم و دیدیم که جوان ما نسبت به هویت ملی و دینی خود بی تفاوت شده این را باید به عنوان یک زنگ خطر تلقی کنیم و بپذیریم که دشمن توانسته از جوان ما هویت زدایی کند و آن عشقی که جوان ما به خاک و کشورش داشته را از او بگیرد و او را دچار بی هویتی کند.
 
استاندار فارس تصریح کرد: اگر نباشند امثال استاد محمد نعمتی، این هویت زدایی با این حجم از حمله و شبیخون فرهنگی دشمن به سرعت اتفاق خواهد افتاد.
دکتر ایمانیه اظهار کرد: بنابراین، همه ما مسئولان باید هرچه می توانیم تلاش کنیم که علاوه بر ایجاد هویت، آن هویت های اصیلی که مردم احساس می کنند را حفظ کنیم و ارتقاء دهیم و به ویژه به نسل جوان منتقل کنیم.
 
وی افزود: استاد محمد نعمتی، نمونه‌ای از یک ایرانی عاشق اسلام و قرآن است و امثال ایشان نمی توانند بدون عشق و دلدادگی به قرآن اینگونه زیبا و خوش بنویسند و ما باید به وجود چنین افرادی افتخار کنیم چرا که این نسل ها هویت کشور ما را حفظ کرده اند.
 
استاندار فارس همچنین گفت: تعدادی از آثار ارزشمند استاد نعمتی را خریداری خواهیم کرد تا آنها را به عنوان هدیه به میهمانانی که به دیار فارس سفر می کنند تقدیم کنیم و نخستین اثر را نیز به آیت الله رئیسی رئیس جمهور که به زودی به فارس سفر می کند، تقدیم خواهیم کرد.
 
دکتر ایمانیه، در خصوص ساختمان نیمه تمام کاتبان وحی شهر ارسنجان نیز گفت: ظاهرا ۲۰ سال از آغاز ساخت این بنا می گذرد و همچنان نیمه تمام باقیمانده که اعتبار لازم برای تکمیل آنرا به زودی تامین می کنیم و به عنوان هدیه به این شهر عزیز قرآنی تقدیم خواهیم کرد.
ایمانیه افزود: در قبرستان قدیمی این شهر بر روی برخی از سنگ قبرها خوشنویسی های بسیار قدیمی وجود دارد که تک تک این آثار را باید به عنوان آثاری از عشق و علاقه مردم به هنر، دین، خاک و کشورمان با تمام توان حفظ کنیم و برای کمک به حفظ آنها اعلام آمادگی می کنیم.
 
در این آیین استاندار فارس با اهدای لوح تقدیر از نیم قرن تلاش استاد محمد نعمتی در زمینه کتابت قرآن، ادعیه، مناجات‌نامه و فعالیت‌های فرهنگی و هنری تجلیل کردند.
 
همچنین در حاشیه این مراسم از ۲ اثر جدید استاد نعمتی رونمایی شد.
 
محمد نعمتی در سال ۱۳۲۳ در شیراز متولد شد. عشق به خوشنویسی و کتابت قرآن وی را بر آن داشت تا با مشق از روی آثار خوشنویسان برجسته‌ای همچون میرزا احمد نی‌ریزی و محمد شفیع ارسنجانی کتابت نخستین قرآن را در سال ۱۳۴۶ آغاز کند.
وی با کتابت ده‌ها قرآن، صد‌ها تابلو خوشنویسی و صد‌ها کتیبه و زیارتنامه بقاع متبرکه جزو پرکارترین خوشنویسان عصر حاضر است. 
قرآن ۳۰ صفحه‌ای (هر جزء یک صفحه)، قرآن ۳۰۰ صفحه‌ای در قطع مربع، قرآن تلفیقی خط نسخ و ثلث از آثار برجسته این استان خوشنویسی است.
انجمن قرآن نگاران ایران متشکل از شاگردان برجسته وی و جمعی از تذهیب‌کاران شیراز توسط استاد محمد نعمتی تاسیس شده‌ است.
استاد نعمتی که به اعتقاد بسیاری از بزرگان عرصه خوشنویسی احیاگر خط نسخ ایرانی در دوره معاصر به شمار می‌رود هم‌اکنون عضو شورای تشخیص انجمن خوشنویسان ایران است.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۶۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما