۰
plusresetminus
استاندار فارس:

فعالیت تیمی در کنار ایده های نو قدرتی عظیم ایجاد میکند

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۱
استاندار فارس به توجه ویژه به تعاونی های صنعتی تاکید کرد و گفت: کار تیمی، خرد جمعی، تجمیع سرمایه‌ها و ایده‌ها می تواند قدرتی عظیم ایجاد کند لذا واحدها و کارخانجات راکد استان را می‌توان با کمک و مشارکت بخش تعاون احیاء و به چرخه تولید بازگرداند.
فعالیت تیمی در کنار ایده های نو قدرتی عظیم ایجاد میکند
به گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان فارس گفت :  کار تیمی، خرد جمعی، تجمیع سرمایه‌ها و ایده‌ها می تواند قدرتی عظیم ایجاد کند.
استاندار فارس با بیان اینکه با نگاه به قانون اساسی جمهوری اسلامی مشاهده خواهیم کرد که به بخش تعاون توجه زیادی شده است،گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهوری سیزدهم و مجلس شورای اسلامی تاکیدی بر بخش تعاون دارند و امیدواریم مجلس در برنامه توسعه هفتم به بخش تعاون توجه ویژه‌ای کرده تا موانع این حوزه برطرف شود. وی با تاکید بر اینکه در توزیع تسهیلات و اعتبارات باید بخش تعاون علمی و اصولی دیده شود،اظهار کرد: با نگاه علمی و اصولی به حوزه تعاون می توان از برخوردها و نگاه سلیقه ای به این حوزه نیز جلوگیری کرد.
ایمانیه ادامه داد: سال گذشته در فارس ۲۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ و۱۶ به تعاونی ها اختصاص یافت که این رویه در سال جاری هم تکرار خواهد شد.وی در ادامه به توجه ویژه به تعاونی‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: واحدها و کارخانجات راکد استان فارس را می‌توان با کمک و مشارکت بخش تعاون احیاء و به چرخه تولید بازگرداند.
استاندار فارس با بیان اینکه طی دو سال گذشته صدها بنگاه اقتصادی در فارس از رکود خارج و یا به ظرفیت اشتغالشان بیش از ۳۰ درصد افزوده شده است،اظهار کرد: آمادگی داریم با کمک بخش تعاون مابقی بنگاه های راکد اقتصادی استان فارس نیز از رکود خارج شود. وی با بیان اینکه امسال بخش اعظم وام تبصره ۱۸ به احیاء صنایع راکد تعلق خواهد گرفت،گفت: در بخش معادن نیز استان فارس رتبه چهارم کشور را دارا است و این آمادگی وجود دارد که این بخش نیز با کمک حوزه تعاون توسعه یابد.
ایمانیه ادامه داد: در بخش سلامت و توسعه درمانی نیز تعاونی‌‌های فارس فعالیت بارزی دارند به نحوی که تعدادی از بیمارستان‌های معروف شیراز و این استان توسط بخش تعاون مدیریت شده و عملکردی ملی و بین المللی دارند. وی از اهتمام مدیریت ارشد این استان برای رفع مشکلات بخش تعاون خصوصا در زمینه مسکن خبرداد و گفت: این آمادگی وجود دارد که تعاونی‌های مسکن که فعالیتشان غیرفعال شده برای رفع مشکلات این واحدها حداکثر همکاری و تعامل در سطح استان بکارگرفته شود.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: هفته گذشته مشکل هفت تعاونی مسکن مشکل دار استان فارس حل شد و تلاش داریم که موانع تعداد دیگری از این واحدها بزودی برطرف شود زیرا این مسئله به جهش مسکن در فارس کمک زیادی خواهد کرد. وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: فارس بیشترین توانمندی در جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد که می توان از ظرفیت تعاون در توسعه صنعت گردشگری نیز استفاده شود.
ایمانیه عنوان کرد: ضرورت توجه به هوش مصنوعی بر کسی پوشیده نیست و فارغ التحصیلان دانشگاهی زیادی در علوم روز در سطح استان فارس داریم که می توان با تشکیل تعاونی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گامی به سمت علوم نوین و توسعه این بخش با کمک تعاون برداشت.
استاندار فارس در خاتمه اظهار کرد: سبقت در تشکیل تعاونی‌های باکیفیت به افزایش سرعت توسعه فارس منجر خواهد شد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۸۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما