۰
plusresetminus
افتتاح طرح های ملی، وزیر صنعت معدن و تجارت :

افتتاح طرح خطوط اتوماتیک تولید کاتالیست و آلومینا توسط وزیر صمت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز 

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هئیت دولت به استان فارس با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ، حمید رضا ایزدی مدیرکل صمت فارس، طرح توسعه شرکت نیتل پارس تولید انواع کاتالیست های ناهمگن(هیتروژن) درمنطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح شد.
افتتاح طرح خطوط اتوماتیک تولید کاتالیست و آلومینا توسط وزیر صمت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز 
به گزارش حافظ خبر، وزیرصنعت معدن و تجارت در افتتاحیه این واحد صنعتی بیان کرد: خوشحالیم که در یک واحد صنعتی دانش بنیان و توسعه یافته در شهر شیراز قرار داریم، که یکی از محصولات بسیار مهم در صنعت نفت را می‌سازندو این همان نقطه امید هست که از خام فروشی به سمت زنجیره های پایین دست خواهیم رفت.

عباس علی آبادی ضمن بیان اینکه با تولید کاتالیست ها و عوامل موثر در این فرایند ها پیشرفت بسیار خوبی خواهیم داشت، ادامه داد: ما شاهد یک نوع نوآوری، خلاقیت، ذوق و سلیقه فعالان صنعتی شیرازی هم خواهیم بود.
 
وی افزود: به جوانان عزیز به خصوص جوانان شیرازی میگوییم که زمینه برای فعالیت مهیا هست ، بخصوص فعالیت های دانش بنیان در کنار شرکت های بزرگ و با کمک دانشگاه ها و موسسه های  پژوهشی دانش بنیان برای توسعه کشور و انتقال اطلاعات به نسل های آینده مسیر هموار مهیا است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همین که ما وارد حوزه کاتالیست شدیم خود نشانده این است که ما به روش های عمیق بومی سازی دست یافته ایم ، در این سفر بازدید های زیادی خواهیم داشت از جمله، بازدید از پروژه های صنعتی شهرستان های کوار، خرامه ، مرودشت.
 
مدیرکل صمت بیان کرد: طرح تولید کاتا لیست های ناهمگن (هیتروژن) ،  شرکت نیتل پارس با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن با میزان سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره برداری رسید.

حمیدرضا ایزدی گفت: این واحد صنعتی در راستای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز ، تامین نیاز داخلی ، توسعه صادرات همچنین تضمین ودسترسی صنایع داخلی به این كالا است.
 ایزدی با اشاره به آغاز تولید کالای راهبردی در صنعت نفت ،  گاز  پتروشیمی و فولاد و...  اظهار داشت: کاتالیست هانقشی در فرایند تولید بسیاری از محصولات صنعتی دارند و یکی از پرکاربردترین و  مهم ترین موادی  است که امروزه در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد.
وی بیان داشت: کاتاليست‌هاي هیتروژن به دليل مزايايي همچون قابليت بازيابي، کاهش تعداد مراحل تهيه و جداسازي محصول، کاهش مضرات زيست محيطي، قيمت تمام شده به نسبت ارزان‌تر، کاهش آلوده ساختن منابع آبي و به تبع آن اثرات زيست محيطي کمتر در بسياري از واکنش‌ها از اهميت ويژه‌اي برخوردارند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۰۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما