۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

افتتاح و بهره‌برداری ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر

تاریخ انتشارشنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۸
شهردار شیراز از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های متعددی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در این کلان‌شهر خبر داد.
افتتاح و بهره‌برداری ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر
به گزارش حافظ خبر، محمدحسن اسدی در برنامه "خوشاشیراز"، با اشاره به سالگرد حادثه‌ تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، یاد و نام شهدای سومین حرم اهل‌بیت(ع) را گرامی داشت.

او در ادامه به میزبانی شهرداری شیراز در سفر اخیر ریاست جمهوری و هيئت دولت از نظر آمادگی این کلان‌شهر افزود: علاوه‌بر این شهرداری این کلان‌شهر همچون سایر دستگاه‌های اجرایی، میزبان وزیر کشور در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه بود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز که ارزش این پروژه‌ها را ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برمی‌شمرد، گفت: افتتاح و بهره‌برداری پردیس سینمایی استاد امین تارخ و بازار بزرگ پروتئین و آغاز عملیات اجرایی خط ۴ مترو و اتصال خط ۱ به ۴ از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری شيراز با حضور وزیر کشور بود.

اسدی که سرعت‌بخشی به پروژه‌های در حال اجرا را از مؤلفه‌های مدیریت شهری می‌داند، بر راه‌اندازی نوبت شب و ۳ نوبت شدن پروژه‌های مهم به‌منظور سرعت بخشیدن و اتمام سرموعد مقرر تأکید و تصریح کرد: این موضوع ۳ نوبتی شدن پروژه‌های شهری در تاریخ شهرداری شیراز بی‌نظیر است.

او با اشاره به مدت باقی‌مانده تا دهه فجر سال جاری، از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های متعددی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در شیراز خبر داد.

شهردار شیراز در بخشی دیگر از سخنان خود با شهروندان، با بیان اینکه این کلان‌شهر تمیزترین شهر است، این تمیزی را هم قدردان شهروندان و هم پاکبانان خدوم شهرداری هستیم که شبانه‌روزی برای تمیزی شهر تلاش می‌کنند.

اسدی حرکت شهرداری شیراز را برنامه‌محور دانست و گفت: شورای  اسلامی شهر شیراز با تصویب برنامه "شیراز ۱۴۰۴"، ۹۸۶ برنامه عملیاتی را تعریف کرده است که تمامی برنامه‌های افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی در این برنامه تعریف شده و به تناوب انجام می‌شود.

او بیان کرد: در این برنامه جامع، ۳ درصد بودجه عمرانی به محرومیت‌زدایی و ۳ درصد نیز به مسجد و محله‌محوری اختصاص پیدا کرده است.

این مقام ارشد شهری به رشد ۴۰۰ درصدی بودجه طی ۲ سال نیز اشاره و بیان کرد: ۸۵ درصد بودجه، عمرانی، ۵ درصد جاری و ۱۰ درصد خدمات شهری است که در کل کلانشهرهای کشور بی‌سابقه است و این بودجه عمرانی، چهره شهر را تعییر می‌دهد.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهروندان شیراز در خصلت‌هایی نظیر حجب و حیا و مهمان‌نوازی شهره هستند، خواستار مشارکت شهروندان در اداره شهر با پرداخت عوارضی نظیر نوسازی ملک، صنوف، خودرو، پسماند و ... شد.

او با بيان اينكه شیراز باغ‌هایی متعددی نظیر جهان‌نما، عفیف‌آباد، دلگشا، باغات قصردشت و ..‌ دارد، بر ایجاد باغ‌های مهربانو نیز در همه مناطق تأکید کرد.

اسدی به ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در ارتفاعات شیراز، ۳ بزرگراه در ۳ گوشه شیراز و اقدامات متعدد عمرانی و فرهنگی نیز اشاره کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۱۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما