۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز :

مدیریت شهری به دنبال رونق بازار مسکن شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۲
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز از تدوین بسته پیشنهادی مدیریت شهری  برای تحرک بخش مسکن خبر داد .
مدیریت شهری به دنبال رونق بازار مسکن شیراز
به گزارش حافظ خبر، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه مردم در سبد خانوار به موضوع مسکن مربوط است و از آن جا که یکی از اهداف و سیاست های اصلی دولت محترم، افزایش تولید مسکن برای اقشار مردم و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در قالب طرح های حمایتی مسکن است، این مهم همکاری دستگاههای اجرایی را می طلبد. 
وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و در  جهت جلوگیری از تورم و تامین مسکن و همچنین ثبات قیمت و کاهش ریسک برای فعالان بخش مسکن با برگزاری چندین نشست نهایتاً لایحه پیشنهادی از طرف شهرداری به شورای اسلامی شهر ارسال گردیده که در حال طی مراحل تصویب در کمیسیونهای تخصصی و صحن شورا می باشد.  
مططفی کیانی رحیمی اظهار داشت: بر اساس این طرح، به جهت حمایت از تولید مسکن و در راستای سیاست های عمومی دولت، مؤدیانی که اقدام به اخذ دستور نقشه بر روی املاک خود می نمایند، می توانند تا پایان سال 1402 نسبت به خرید بسته های سرمایه گذاری مسکن شهرداری شیراز با سه بسته تشویقی اقدام نمایند. 
وی ادامه داد:  شهرداری شیراز بسته پیشنهادی تخفیف عوارض و تشویق سرمایه گذاری را به منظور تحرک بخشی بخش مسکن ارائه داده است. مبلغ سرمایه گذاری طلایی مسکن برابر با 100% محاسبات عوارض مندرج در دستور نقشه می باشد و افرادی که این بسته را خریداری می نمایند جهت محاسبات عوارض مساحت مندرج در دستور نقشه، مشمول 12% کاهش پرداختی مازاد بر 18 درصد تخفیف فعلی مصوبه 832/1402/ش مورخ 28/01/1402می گردند و در زمان دریافت پروانه ساختمانی(پروانه اجرایی) به میزان مساحت مندرج در دستور نقشه، مشمول پرداخت عوارض ساختمانی نمی گردند. 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و هوشمندسازی شورا اضافه کرد: مبلغ بسته سرمایه گذاری نقره ای مسکن برابر با 70% محاسبات عوارض مساحت مندرج در دستور نقشه می باشد و افرادی که این بسته را خریداری می نمایند جهت محاسبات عوارض مساحت مندرج در دستور نقشه، مشمول 7% کاهش پرداختی مازاد بر 18 درصد تخفیف فعلی مصوبه 832/1402/ش مورخ 28/01/1402 می گردند و در زمان دریافت پروانه ساختمانی (پروانه اجرایی) به میزان 70% مساحت مندرج در دستور نقشه، مشمول پرداخت عوارض ساختمانی نمی گردند.
کیانی رحیمی در خصوص مبلغ بسته سرمایه گذاری برنزی مسکن نیز گفت: این بسته با 50% محاسبات عوارض مساحت  مندرج در دستور نقشه می باشد و افرادی که این بسته را خریداری می نمایند جهت محاسبات عوارض مساحت مندرج در دستور نقشه، مشمول 4% کاهش پرداختی مازاد بر 18 درصد تخفیف فعلی مصوبه 832/1402/ش مورخ 28/01/142 می گردند و در زمان دریافت پروانه ساختمانی (پروانه اجرایی) به میزان 50% عوارض مساحت مندرج در دستور نقشه، مشمول پرداخت عوارض ساختمانی نمی گردند. 
وی در خصوص پرداخت مبلغ سرمایه گذاری گفت: پرداخت مبلغ سرمایه گذاری صرفا می بایست به صورت نقدی(ریالی) و با ارائه فیش بانکی توسط همشهریان صورت پذیرد تا از محل پرداخت، تسریع فعالیت های عمرانی و حمل و نقل را در شهرمان شاهد باشیم که این موضوع با توجه به آمار تورم اعلامی از طرف دولت باعث ایجاد سود دو چندان جهت شهروندان و شهر عزیزمان خواهد بود. 
وی در پایان تصریح کرد: با این نحوه پرداخت، هم تولید ابنیه عمرانی شهر و خریداری تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری با قیمت پایین تری در سال جاری صورت می گیرد و هم شاهد تولید و شکوفایی در امر مسکن شهروندان خواهیم  بود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۱۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما