۰
plusresetminus
آیین تجلیل از اعضای هیئت‌امنای سراهای فرهنگ مهربانی در شیراز :

ایجاد پنجره واحد خدمت برای تسریع امور خیرین

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰
شهردار کلان‌شهر شیراز بابیان اینکه به‌تمامی شهرداری‌های مناطق این کلان‌شهر تکلیف شده است که فعالیت خیران مجمع شهرساز و فرهنگ‌ساز در راستای رشد و پیشرفت دچار بروکراسی اداری نشود، گفت: در این راستا پنجره واحد خدمت ایجادشده تا کار خیرین در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.
ایجاد پنجره واحد خدمت برای تسریع امور خیرین
به گزارش حافظ خبر، رئیس هیئت امنای مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ‌ساز شــیراز  در آیین تجلیل از اعضای هیئت‌امنای سراهای فرهنگ مهربانی در شیراز با اشاره به حوادث غزه و فلسطین و رفتار ضد انسانیت و جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: صهیونیست‌ها مسیر ضد مهربانی را دنبال کردند و محبت بندگی در دل آن‌ها نیست بلکه به حالت بی‌رحمی و نامردمی، زمینه فطری را ازدست‌داده‌اند چراکه هنر آن‌ها کودک کشی است که زنان و کودکان بی‌گناه را که در سرزمین خود هستند هرروز مورد اصابت قرار می‌دهند و به نمازگزاران یورش می‌آوردند.

تعمیم و فراگیری فرهنگ شایسته مجمع خیرین شهرســاز و فرهنگ‌ساز شــیراز

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در ادامه با تأکید بر تعمیم و فراگیری فرهنگ شایسته مجمع خیرین شهرســاز و فرهنگ‌ساز شــیراز تصریح کرد: فعالیت این مجمع در راستای فرهنگ تعالی و قرآنی است چراکه انسان‌های شایسته تمام هم‌وغمشان کمک به همنوعان خود است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کمال مردمان شهر شیراز بیان کرد: کار هر مسلمانی است که در حد توان به همنوع خود کمک کند که ساخت مساجد مصداق بارز فرهنگ‌سازی و شهرسازی است و خیران نوعی تلاش و فعالیت در سطح جامعه دارند.

ایجاد پنجره واحد خدمت برای تسریع امور خیرین

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز بابیان اینکه به‌تمامی شهرداری‌های مناطق این کلان‌شهر تکلیف شده است که فعالیت خیران مجمع شهرساز و فرهنگ‌ساز در راستای رشد و پیشرفت دچار بروکراسی اداری نشود، اظهار کرد: در این راستا پنجره واحد خدمت ایجادشده تا کار خیران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ‌ساز شیراز قریب به یک دهه تشکیل‌شده و کار تشکیلاتی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: کار در راستای فرهنگ شهروندی باید توسعه یابد و شهرداری ظرفیت بالقوه‌ای در این زمینه دارد که انتظار شهروندان و مردم این شهر و نیک‌اندیشان این است که شاهد یک جهش در توسعه این کلان‌شهر باشند.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز که این کلان‌شهر با قدمت چند هزارساله عناوینی همچون ۴ دوره پایتخت سیاسی در تاریخ و پایتخت فرهنگی کشور را دارا بوده است، گفت: این کلان‌شهر یک شهر فرهنگی و تاریخی است و شهرت شیراز یک‌شبه به دست ما نرسیده و با زحمات غزل‌سرایان، بزرگان، فیلسوفان و ادبای بزرگ ما به‌دست‌آمده است در همین راستا باید بدانیم در کجا هستیم و چه تصمیمی برای این شهر گرفته می‌شود و باید برای اعتلا و توسعه این شهر همگی همت کنیم.

اسدی بر ارتقای فرهنگ شهروندی تصریح کرد: فرهنگ را باید از منازل از جمع‌آوری پسماند، تکریم ارباب‌رجوع تا فرهنگ ترافیک در نظر گرفت و شهرداری شیراز این آمادگی را دارد که از طرح‌ها، ایده‌های دانشگاهیان، مراکز علمی و استارت آپ‌ها حمایت کند و در این زمینه مشارکت و هزینه هم پرداخت کند.

همکاری همیاران ترافیک در جهت مدیریت فرهنگ ترافیکی

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز نیز ضمن تسلیت شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان مظلوم غزه به دست صهیونیست‌ها به‌ویژه جنایت بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه با بیان اینکه "پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی" جسم و "فرهنگ" روح شهر است، اظهار کرد: قریب به ۹ سال از فعالیت این مجمع در این کلان‌شهر می‌گذرد و یکی از ثمرات آن ایجاد سرا‌های فرهنگ مهربانی در مناطق یازده گانه شیراز است که اقدامات مؤثر و مطلوبی در راستای رشد فرهنگ و کمک‌رسانی مردم صورت گرفته است.

سید عبدالرضا دستغیب از اداره شدن سرا‌های فرهنگ مهربانی به‌صورت هیئت‌امنایی توسط ۳۲ نفر خبر داد و افزود: اهدای ۹۹ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و زوج‌های جوان، همچنین ۸۲۰ هزار قلم کالا اعم از دارو، لباس، کتاب و ... در این سر‌اها جمع‌آوری‌شده است و این نشان از اهتمام ویژه و اعتماد مردم است.

 او همچنین از همکاری همیاران ترافیک در جهت مدیریت فرهنگ ترافیکی در سطح کلان‌شهر شیراز سخن گفت و بیان کرد: برای مدیریت بهتر ترافیک در گلوگاه‌های ترافیکی از ظرفیت همکاران همیار ترافیک برای کمک به پلیس راهور استفاده کرده‌ایم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۱۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما