۰
plusresetminus
دانشگاه شیراز :

تقدیر از برگزیدگان آیین پایانی چهاردهمین جشنواره حرکت دانشگاهی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۳
آیین پایانی چهاردهمین جشنواره حرکت دانشگاهی با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این دوره از جشنوراه برگزار شد.
تقدیر از برگزیدگان آیین پایانی چهاردهمین جشنواره حرکت دانشگاهی
به گزارش حافظ خبر، در این رویداد که ازسوی مرکز حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان دانشگاه شیراز، شامگاه یکشنبه ۲۸ آبان، همزمان با جشن میلاد حضرت زینب (س) در تالار فجر دانشگاه ترتیب یافت؛ از انجمن‌های علمی برتر مرحله دانشگاهی با اهدای تندیس و جوایز تقدیر شد.

 حامد تقوایی، معاون فرهنگی دانشگاه شیراز در این مراسم، ضمن خیرمقدم‌گویی با بیان اینکه در جایگاه معاون فرهنگی دانشگاه بخشی از موفقیت‌ها و توانمندی‌های خود را مدیون انجمن‌های علمی‌ست، توضیح داد: در دوران دانشجویی از حدود سال ۱۳۸۶با عضویت در انجمن علمی انرژی و محیط‌زیست فعالیت خود را آغاز کرده و به سرعت وارد شورای مرکزی انجمن شده‌ام. سال۱۳۹۰ در جشنواره‌ی ملی حرکت مقام اول را کسب کرده و سپس با تأسیس انجمن علمی فناوری‌های نوین و پلاسما این مسیر را ادامه دادم. در سال ۱۳۹۴ برای دومین‌بار مقام اول جشنوراه ملی حرکت را کسب کردم و با حکم رئیس دانشگاه به‌عنوان عضو دانشجویی کمیته حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی درآمدم. از ۱۳۹۶ هم که به‌عنوان عضو هیأت‌علمی دانشگاه مشغول به خدمت شدم، به‌عنوان استاد مشاور انجمن پلاسما معرفی شدم و امروز در جایگاه معاون فرهنگی دانشگاه شیراز خوشحالم که گام‌به‌گام با حرکت رودخانه‌ی جاری و خروشان انجمن‌های علمی رشد کردم و موفقیت‌ها و توانمندی‌های خود را مدیون انجمن‌های علمی هستم.
 وی با اشاره به وجه تسمیه‌ی جشنواره‌ی ملی حرکت، خطاب به دانشجویان گفت: به شما که به‌جای ماندن در مرداب راکد، در رودخانه‌ی زلال و خروشان انجمن‌های علمی حرکت کردید، تبریک می‌گویم و از نظر من همه‌ی شما دانشجویان فعال انجمن‌های علمی برگزیدگان جشنواره حرکت هستید.
دکر تقوایی با بیان اینکه ساخت و فطرت انسان به‌گونه‌ای طراحی شده که توقف و ایستادن برایش امکان ندارد، اظهار کرد: کسانی‌که حرکتی ندارند، مجبورند خود را با مسائل مختلفی که امروز به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی می‌شناسیم مشغول کنند و این نشان‌دهنده‌ی نیازی است که به آن پاسخ مناسب داده نشده؛ یعنی همان نیاز به حرکت.
معاون فرهنگی دانشگاه شیراز در ادامه به برخی از عواملی که موجب حرکت انسان می‌شود، پرداخت و گفت: قرارگرفتن در بستر حرکت، یکی از مهم‌ترین عوامل حرکت انسان است و جشنواره‌ی حرکت یکی از همین بسترها می‌تواند باشد که شما در آن قرار گرفته‌اید.
 وی ادامه داد: شناخت انسان از جایگاه و قدر و منزلت خود نیز از دیگر عواملی است که انسان را به حرکت سوق می‌دهد. اگر انسان ظرفیت و جایگاه خود را به‌خوبی بشناسد، حرکت خود را آغاز می‌کند و قطعا هرچقدر که انسان متوجه شود که وسعت وجودی‌اش چه اندازه است تلاش بیشتری خواهد کرد.
دکتر تقوایی، امید به برکت و کمک الهی، وطن‌دوستی و عرق ملی و مذهبی و انتخاب الگوی مناسب را از دیگر عوامل برانگیزاننده و حرکت‌دهنده انسان برشمرد و از دانشجویان خواست تا مسیر حرکت خود را مشخص کرده و دنبال کنند.
وی در پایان با بیان اینکه مسیر رشد و حرکت انجمن‌های علمی در دانشگاه شیراز مطلوب هست و در طول سیزده دوره گذشته با کسب مقام‌های مختلف افتخارآفرینی‌های بسیاری صورت گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم در پایان جشنواره شاهد باشیم که فعالیت انجمن‌های علمی به تشکیل استارتاپ‌ها منجر شده و محصول تولید کنند که برای این مهم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

رئیس مرکز حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان در این نشست با بیان این مقدمه که انجمن‌های علمی دانشجویی مجموعه‌ای علمی، پژوهشی است که با حضور دانشجویان نخبه و توانمند و همگام با اهداف و رسالت دانشگاه تشکیل شده، بیان کرد: مأموریت اصلی انجمن‌ۀای علمی برطرف‌کردن شکاف میان دانشگاه با صنعت، جامعه و دنیای حرفه‌ای‌ست. 
زهرا فرامرزی گفت: هم‌اکنون 68 واحد انجمن علمی در دانشگاه شیراز فعالیّت می‌کنند و قریب به دوهزار نفر دانشجوی پژوهشگر و توانمند در این انجمن‌ها حضور فعّال و موثر دارند.
وی افزود: مرکز حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان به‌عنوان زیرمجموعه معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز، به‌عنوان سیاست‌گذار و پشتیبان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه در راستای پویایی دانشگاه و رشد انجمن‌ها، به‌منظور ارائه دستاوردهای آنان اقدام به برگزاری جشنواره دانشگاهی حرکت به‌طور سالانه نموده است.
به‌گفته‌ی رئیس مرکز حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان، انجمن‌ها در قالب ۵ گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و معماری در حوزه‌های 11 گانه انجمن علمی برتر، فعالیت علمی خلاقانه، نشریه علمی، مسابقه علمی، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع و کارآفرینی، بخش ویژه، انجمن آموزش‌محور، انجمن پویا، استاد مشاور برگزیده و دبیر برگزیده با هم به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان نهایی در حوزه‌های 13گانه (46 اثر) برای رقابت با دیگر دانشگاه‌ها به وزارت علوم معرفی شده‌اند. 

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره 879 فعالیت در قالب 95 فقره گزارش مستند تا پایان مردادماه به دبیرخانه جشنواره ارائه گردید که تا پایان شهریورماه طی چندمرحله داوری شد و در پایان، 46 اثر از بین کلیه آثار، به‌عنوان برگزیده معرفی و به دبیرخانه جشنواره ملی حرکت اعلام شد که امیدواریم مثل هرسال با کسب مقام های ارزشمند به افتخارات دانشگاه بزرگ شیراز بیفزایند.
در پایان این رویداد نیز از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره حرکت دانشگاهی تقدیر شد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما