۰
plusresetminus
شهرداری منطقه یک:

فواید تحقق ممیزی برای شهروندان

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۱
تحقق ممیزی فواید بسیاری برای شهروندان و شهرداری دارد.
فواید تحقق ممیزی برای شهروندان
به گزارش حافظ خبر، محسن اشجار؛ معاون شهرسازی منطقه یک گفت: به استناد قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداری ها نقش کلیدی در ایجاد بانک اطلاعات شهر دارند و طبق قانون نوسازی، ممیزی املاک شهر به عنوان یه موجود زنده و یا یک سیستم پویا می بایست هر 5 سال یکبار انجام گیرد تا اطلاعات املاک و مستغلات موجود در شهر به روز رسانی شود و موضوع عدالت محوری در برخورد با بهره برداران شهر تحقق یابد.

معاون شهرسازی شهرداری منطقه یک با اشاره به تکمیل و جمع آوری اطلاعات ۹ حوزه از ۱۱ حوزه ممیزی املاک منطقه گفت: بیش از ۸۰ درصد از این پروژه انجام شده و مغایرت اطلاعات املاک به روز رسانی شده و بزودی کلیه این عملیات به پایان می رسد؛ که این امر می تواند زمینه تحقق درآمد پایدار شهرداری را سنوات آتی به دنبال داشته باشد.

اشجار افزود: تحقق ممیزی فواید بسیاری برای شهروندان دارد از جمله برنامه‌ریزی دقیق نسبت به برخورداری مناطق و محلات کم برخوردار برای مدیریت شهری و عدالت در برخورد با بهره برداران شهر فراهم شود.

در ادامه سمانه قهرمانی مسئول واحد ممیزی شهرداری منطقه یک با اشاره به اهمیت و نقش واحد ممیزی در مناطق اظهار داشت: از مزایای اجرای ممیزی املاک می توان به مکانیزه نمودن سیستم پاسخگویی سریع به شهروندان، برنامه ریزی های آینده شهر، توزیع عادلانه امکانات و فضاهای شهری، ارائه خدمات الکترونیکی مطلوب به شهروندان،تامین فضاهای فرهنگی و وورزشی، عمران و آبادانی شهری اشاره کرد.

قهرمانی ضمن تشکر از شهروندانی که در تحقق پروژه ممیزی منطقه با مجریان طرح همکاری نمودند افزود: سعی بر این داریم که بتوانیم تا انتهای سال جاری ممیزی املاک در شهرداری این منطقه را به اتمام رسانده و بتوانیم هر چه‌بهتر به شهروندان منطقه خدمت‌رسانی کنیم.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما