۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

اهمیت دوگانه بازدیدهای نظارتی از منظر مدیریت شهری شیراز و شهروندان

تاریخ انتشارجمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
شهرداری منطقه ۹ شیراز مقصد هفتمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به‌منظور بررسی مسائل و فرصت‌های موجود در منطقه و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و ایجاد امید بود.  
اهمیت دوگانه بازدیدهای نظارتی از منظر مدیریت شهری شیراز و شهروندان
به گزارش حافظ خبر، شهرداری منطقه ۹ مقصد هفتمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به منظور بررسی مسائل و فرصت‌های موجود در منطقه و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و ایجاد امید بود.  

میز خدمت چند ساعتی با هدف تکریم ارباب رجوع و توجه به مسائل و مطالبات آنان، دیدار با مدیران و کارکنان منطقه با هدف تکریم و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات آنها و جلسه‌ بررسی مسائل منطقه به جهت آشنایی با ظرفیت‌ها و مسائل موجود، از مواردی بودند که در این بازدید نیم‌روزی مطابق بازدیدهای نظارتی مدیریت شهری انجام گرفتند.

 انجام و برنامه‌ریزی پروژه‌های در حال اجرا و جدید نشان از مدیریت جهادی در منطقه ۹ است

رئیس شورای اسلامی شهر شيراز در خصوص بازدید نظارتی از شهرداری منطقه ۹ اظهار کرد: در هفتمین بازدید در ادامه بازدیدهایی که از مناطق و دیگر حوزه‌های شهرداری به اتفاق جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونین و مدیران ستادی انجام می‌شود، امروز در خدمت شهرداری منطقه ۹ بودیم.

سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه هرچه تعداد بازدیدها بیشتر می‌شود، جلسات منظم‌تر و متشکل‌تر می‌شود، افزود: در این دیدارها، خواسته‌های مردم با یک شکل و شمایل بهتری هم شنیده و هم پیگیری می‌شود. 

بنا به اظهار این مقام ارشد شورای اسلامی شهر شیراز؛ در این بازدید، از طرف یاوران شوراها هم مسائل اجتماعی خوبی عنوان و هم برخی از مشکلات جدی که مردم با آن مواجه بودند، مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد. 

وی بیان کرد: در ادامه نیز وقتی به گزارش عملکرد شهردار منطقه اختصاص یافت‌ و جمع‌بندی‌های خوبی در ارتباط با حمایت از فعالیت‌هایی که در منطقه می‌شود، صورت گرفت.  

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: منطقه ۹ منطقه‌ای است که هم در مسیر رشد، استعدادهای ویژه‌ای دارد و هم ابر پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف می‌توان برای آن تعریف کرد.

حسینی با اشاره به مسائل این منطقه تصریح کرد: اگر نگوییم منطقه ۹ پر مشکل‌ترین حریم را در مناطق دارد، حداقل یکی از پرمشکل‌ترین‌هاست که احتیاج به یک مدیریت جدی و کار خوب و انقلابی  دارد که هم‌اکنون در حال انجام است. 

وی در ادامه، ورود امکانات جدید در این منطقه را نیازمند یک مدیریت انقلابی دانست و گفت: به تدریج با ورود مترو و ساخت ورزشگاه، عبور و مرور در این منطقه بیشتر شده که طبیعتاً نیازمند یک مدیریت جدی انقلابی با همین قدرت، بلکه با قدرت بیشتری است. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برخی معضلات حوزه شهری که هم‌اکنون در اثر وجود برخی از قسمت‌هایی است که کارهای نیمه صنعتی انجام می‌دهند و برای مردم ایجاد شده، احتیاج به یک برنامه‌ریزی جدی دارد.

حسینی خواستار ورود شورای اسلامی شهر و شهرداری در این مسائل شد و گفت: مسأله مدیریت کمربندی سابق که در یک حوزه ۱۸ کیلومتری مسئولیت آن را شهرداری شیراز متقبل شده است،  از مواردی است نیازمند ورود شورا و شهرداری است. 

وی این بازدیدها را برای پیشرفت منطقه خوب و موثر دانست و گفت: یکی از مناطقی که ما نگاه ویژه‌ای به آن داریم و فکر می‌کنیم آینده خوبی در انتظار ساکنان آن باشد، همین منطقه است و امیدواریم بتوانیم بیش از پیش در خدمت مردم به خصوص مردم این  منطقه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: پروژه‌های در دست اجرا  و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت اجرای پروژه‌های جدید در منطقه ۹ نشان از مدیریت جهادی است.

اهمیت دوگانه بازدیدهای نظارتی از منظر مدیریت شهری و شهروندان

شهردار کلان‎شهر شیراز با ابراز خرسندی از  توفیق حضور در بین مردم منطقه ۹ اظهار کرد: بزرگترین رسالت همه ما خدمت به مردم شریف شهرمان شیراز است.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه در بازدید ۶ ساعته میز خدمت منطقه ۹ حضوری بدون واسطه و رودررو با مردم داشتیم، افزود: در این بازدید به درخواست‌های مردم، یاوران شورا و معتمدین محلات پاسخ داده شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز که از استقبال شهروندان در این بازديدها سخن می‌گفت، بر اهمیت دوگانه این بازدیدهای نظارتی از منظر مدیریت شهری و شهروندان و سرعت بخشی به امور و مسائل مردمی تاکید کرد.

وی با اشاره برگزاری میز خدمت در این بازدید نظارتی که مطابق معمول دیگر بازدیدها، با حضور پرشور مردمی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این میزخدمت  مردم به صورت چهره به چهره و مستقیم مسائل، درخواست‌ها و دغدغه‌های خود را بیان و در لحظه پاسخ‌های خود را در چارچوب مقررات و قوانین دریافت می‌کنند.

این مقام ارشد شهری بیان کرد: دیدار با همکاران شاغل در منطقه ۹ و بررسی جزئیات کار و دغدغه‌های آنها از دیگر مواردی بود که در این بازدید ۶ ساعته انجام شد. 

وی بیان کرد: در انتهای بازدید گزارشی از عملکرد منطقه و اقداماتی که توسط  منطقه انجام شده ارائه شد.

اسدی گفت: این دیدارها علاوه بر مناطق به سایر بخش‌های شهرداری خواهد رسید و اعتقاد داریم، رسالت ما خدمات‌رسانی به مردم هست و باید درب اتاق مدیران بر روی مراجعین و ارباب‌رجوع باز باشد و پاسخگوی تقاضا و درخواست‌های مردم و شهروندان باشیم.

افزایش سهم اعتبارات سرمایه‌گذاری و عمرانی شهرداری منطقه ۹ شیراز نویددهنده توسعه و آبادانی است 

عضو هیئت‌رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: بازدید نظارتی در شهرداری منطقه ۹ با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و مدیران شهرداری تشکیل شد و امروز تمامی مسئولین ارشد شهری در منطقه ۹ در خدمت شهروندان عزیز این منطقه بودند.

 سیده مریم حسینی خواستار نگاه ویژه مدیریت شهری به منطقه ۹ شد و گفت: منطقه ۹ شهرداری شیراز منطقه‌ای با محلات متفاوت، شرایط خاص، کم برخوردار یا محلاتی است که در حال  پیشرفت هستند، پس نیاز است از طرف مدیریت شهری به این منطقه، نگاه خاص و ویژه‌ای شود.

سیده مریم حسینی که به عنوان عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۹ سخن می‌گفت، عنوان کرد: در این منطقه، اعتبار سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد تومان اضافه بر سازمان وجود داشت که افزایش اعتبار عمرانی نیز چیزی حدود ۳۷۵ میلیارد در نظر گرفته شده است و این امر نوید دهنده توسعه و آبادانی در منطقه خواهد بود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در سال گذشته به همت شهردار منطقه ۹، چندین محله محرومیت‌زدایی شده و کارهای عقب‌افتاده شهرداری که در این مناطق بیداد می کرد، مرتفع شده است. 

وی همچنین در زمینه افزایش اعتبارات این منطقه سخن گفت و تصریح کرد: سال گذشته اعتبار محرومیت‌زدایی این منطقه ۳۶ میلیارد تومان بوده که این اعتبار امسال حدود ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شده است که  پس از پایان پروژه‌ها مردم در رفت‌وآمدهای شهریشان رفع این مشکلات را حس خواهند کرد.

بازدیدهای نظارتی در راستای حل معضلات اساسی مناطق و امید بخشی به شهروندان از مدیریت شهری انجام می‌گیرد

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در این بازدید چند ساعته علاوه بر رسیدگی به درخواست و  مشکلات شخصی شهروندان با شهردار، مشکلات و درخواست‌های اساسی و منطقه احصا شده و در جلسه پس از آن با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار برنامه‌ریزی جهت حل این مسائل و مشکلات به شکل ویژه صورت می‌گیرد. 

افسانه خواست‌خدایی با بیان اینکه منطقه ۹ یکی از مناطق پر ظرفیت شهرداری شیراز است و وسعت زیادی دارد، عنوان کرد: بودجه شهرداری منطقه ۹ نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده و این منطقه قطعاً با نگاهی که شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر دارند، منطقه ای رو به پیشرفت، توسعه است و  شاهد اتفاقات خوبی در سطح این منطقه خواهیم بود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اينکه این جلسات به شکل مستمر در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت، افزود: این فضا فراهم شده تا شهروندان راحت‌تر با نمایندگان خودشان در شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار کلان‌شهر تعامل رو در رو داشته باشند و مشکلات خود را حضوری و مستقیما با نمایندگان خود در شورا و شهردار شیراز در میان بگذارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این بازدیدها و جلسات بازخورد خوب و اثربخشی داشته و این نوع نظارت و پیگیری بستری را برای رسیدگی به مشکلات فراهم می‌‌کند تا بخشی از مسائل شهروندان که در حوزه اختیارات صرف منطقه نیست و نیاز است که متخصصین مختلف در شهرداری و یا رأسا خود شهردار در این جلسات حضور داشته باشند، در همین جلسات حل‌وفصل شود.

افق‌های روشن در محدوده شهرداری منطقه ۹ شیراز 

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تصریح بر دیدار عمومی شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز با شهروندان در مناطق مطابق هفته‌های گذشته، در زمینه پروژه‌های در دست احداث منطقه ۹ گفت: در این منطقه پروژه‌های بسیار خوبی در سال جاری و برای آینده کلید خورده که یکی از آنها بوستان حاشیه‌ای به طول ۹ کیلومتر در حاشیه رودخانه سلطان آباد است که کلید کار توسط شهرداری منطقه زده شده و یکی از پروژه‌های

بسیار تأثیرگذار شهری است که امیدواریم طی دو سال آینده این پروژه به بهره‌برداری و افتتاح برسد.  

وی همچنین در خصوص بحث کمربندی که یکی از دغدغه‌های شهروندان شیراز به ویژه شهروندان مناطق ۴ و ۹ است، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از کمربندی را شهرداری تحویل گرفته است، پروژه‌‌ ایمن‌سازی و طرح آسفالت کمربندی توسط شهرداری شیراز در مناطق ۹ و ۴ کلید خورده که بحث ایمن‌سازی و نورپردازی و روکش آسفالت آن را به خوبی انجام می‌دهد که امیدواریم پایان پروژه موجب رضایت مردم و ایمنی شهروندانی که در دو سویه کمربندی واقع شده‌اند، را فراهم کند. 
 
محمود صفایی افزود: علاوه بر آن چه قبلاً شهرداری اجرا کرده است، تقاطع‌های خوبی بر روی کمربندی شیراز برای تسهیل عبور و مرور میان شمال شهر شیراز و جنوب در حال احداث است که همگی جهت ایمنی تردد مردم و سالم‌سازی حرکت در کمربندی اجرا خواهد شد. 
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با بازدیدها، ملاقات‌های مردمی و میز خدمتی که هر هفته یا دو هفته در یکی از سازمان‌ها یا مناطق شهرداری برقرار می شود بتوانیم رضایت‌مندی مردم را پیش‌ازپیش فراهم آوریم.

ارتقای زیرساخت‌های شهری در شهرداری منطقه ۹ شیراز

شهردار منطقه ۹ شیراز نیز اظهار کرد: امید است که با برپایی این میز خدمت‌ها بتوانیم خدمات سریع‌تر و بهتری به شهروندمان ارائه کنیم.

عبدالصالح رستم‌زاده با بیان اینکه با تلاش همکاران در سطح منطقه ۹ پروژه‌های بسیار خوبی با محوریت محرومیت‌‌زدایی در حال اجراست، افزود: در راستای ارتقای زیرساخت‌های شهری اقدامات زیادی در منطقه ۹ انجام می‌شود که می‌توان لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی و احداث بوستان‌ها را نام برد. 

مدیر شهرداری منطقه ۹ شیراز در ادامه گفت: با تلاش همکاران در معاونت‌های عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه ۹ در سال جاری اقدامات بسیار خوبی با برای احداث فضای سبز و بوستان‌های شهری، به مساحت ۵۷ هزار مترمربع در سطح منطقه، پیاده‌روسازی و ایمن‌سازی پیاده‌راه‌ها به مساحت ۱۲۸ هزار متر مربع و همچنین لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در منطقه انجام شده است.

شهردار منطقه ۹ شیراز گفت: ۹ پروژه را در مرحله کلنگ‌زنی در دهه فجر ۱۴۰۲ داریم و این پروژه‌ها را تقدیم مردم عزیز و شریف منطقه ۹ می‌کنیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما