۰
plusresetminus
سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس :

برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به قدرت داریم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در سفر یک روزه خود به شیراز ضمن بازدید از چند مرکز علمی و تحقیقاتی، در آیین افتتاحیه نمایشگاه آیتکس 1402 شیراز سخنرانی کرد .
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به قدرت داریم
به گزارش حافظ خبر، روح الله رضوی نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در آیین گشایش نمایشگاه آیتکس ۱۴۰۲ شیراز اظهار داشت: وقتی باور باشد، قطعا به اذن خدا آن باور محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه آرمان ما تمدن سازی است، تصریح کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به قدرت داریم و برای کسب قدرت باید در حوزه علمی سرآمد باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد: در پی رقم خوردن تمدن اسلامی می توان به مرجعیت علمی رسید که در کنار این علم و رقم خوردن مرجعیت علمی و فناوری باید به سمت مردم برویم و مردمی سازی صورت بگیرد.

افق دید ما رسیدن به مرجعیت علمی است/ فعالیت ها باید مردمی شود
دکتر روح الله رضوی نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در دیدار با مدیران پردیس شرکت ‌های دانش ‌بنیان استان فارس با اشاره به سخنان رهبری در تاکید بر علم و دانش اظهار داشت: اگر علم داشته باشیم، قدرت خواهیم داشت و آنگاه می توانیم تمدن سازی را تحقق ببخشیم.
وی با بیان اینکه افق دیدمان رسیدن به مرجعیت علمی است، تصریح کرد: برای رقم خوردن این اتفاق باید رسیدن به مرجعیت علمی به باور تبدیل شود و جهاد علمی رقم بخورد.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با ابراز اینکه باید به سمت مردمی سازی امور مختلف پیش ببریم، عنوان کرد: براساس سخنان رهبری معظم، هر جا کار را به دست مردم سپردیم به نتیجه رسیدیم که هشت سال دفاع مقدس نمونه خوبی برای جهاد و مردمی سازی است.
 وی همچنین گفت: بسیاری از تحقیقات، پژوهش ها و فعالیت های علمی، کاربردی نبوده و باید به سمت واقعیت و کاربردی شدن فعالیت های پژوهشی پیش برویم.
رضوی نژاد با بیان اینکه بسیج بدون پرچم هرجا لازم باشد برای حل مسئله کشور و انقلاب حضور خواهد داشت، اذعان داشت: باید ظرفیت ها را شناسایی کرده و با احصا اولویت های استان، با هم افزایی تمامی ارگان ها در جهت حل آن مسائل گام برداشته و تحولات خوبی را در کشور و استان داشته باشیم.
به گفته وی در کشور دو کلان مسئله مهم شناسایی شده و در حال شناسایی ظرفیت ها برای حل آن هستیم.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس نیز با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه ها ورودی جدی داشته، عنوان کرد: در زیست بوم علم و فناوری استان فارس ما در 45 نقطه نماینده داشته، ۶۰ پایگاه علمی و بیش از پنج مرکز رشد فعال داریم.
وی با ذکر اینکه به دنبال تحقق مرجعیت علمی هستیم، اظهار داشت: برای این مهم، نگاه ما هم افزایی و جلوگیری از فعالیت های جزیره ای است.
میکائیلی با بیان اینکه شبکه بزرگ حل مسئله علمی در کشور راه اندازی شده و در فارس نیز در هفته پژوهش رونمایی خواهیم کرد، اذعان داشت: در استان فارس نزدیک به ۳۰۰ شرکت دانش بنیان داریم و تلاش داریم در استان بسترهایی را برای آنها فراهم کنیم تا با کمترین مشکلات به فعالیت های خود بپردازند.
وی مردمی کردن مسائل را از دیدگاه های مهم و عملیاتی بسیج علمی فارس اعلام کرد و بیان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی سایر ارگان ها بتوانیم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب کار را پیش ببریم.

مسائل، کاربردی تعریف شوند
دکتر روح الله رضوی نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در دیدار با سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه بسیج هرجا پرچمی برای حل مسائل کشور انقلاب بلند شده، ورود و کمک کرده، اظهار داشت: بسیاری از مسائل در کشور نیاز امروز کشور نیست و دردی از جامعه را حل نمی کند لذا باید مسئله را برایشان تعریف کرد تا تحقیقات و فعالیت های علمی کاربردی تر صورت پذیرد .
وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر جامعه ای است، تصریح کرد: ظرفیت علمی استان فارس ویژه و اسمی است ولی از برخی از ظرفیت ها استفاده نشده و البته این موضوعی است که در کشور مبتلابه است.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور همچنین گفت: به جوانان و نخبگان باید میدان داده و فرصت را برایشان فراهم کنیم که این اتفاق می ‌تواند بسیاری از مسائل و چالش ها را سامان دهد.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس نیز در این جلسه گفت: در استان فارس ۶0 پایگاه علمی و بیش از ۵ مرکز رشد داریم و برنامه راه اندازی دو شتابدهنده را در دستورکار داریم.
وی ادامه داد: در قالب خانه های نخبگان، ۴۰ کارگروه شکل گرفته و به موضوعات مهم شهرستان و بومی آن منظقه ضمن احصا را حل آن ها می ‌پردازد.
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت 300 نفر در پژوهشکده سازمان بسیج علمی استان فارس عنوان کرد: بسیاری از پروژه های مهم را تاکنون در استان انجام داده که در تصمیم گیری ها و نگاه راهبردی تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه شبکه حل مسئله استانی به شکل بومی با نگاه دانشی و توانمندساز و علمی به منظور بهره گیری از ظرفیت های استان راه اندازی خواهد شد، از ضریبدهی بالا با نگاه راهبردی فرمانده سپاه فجر فارس و پای کار آمدن سایر نهادها خبر داد .
 میکائیلی همچنین گفت: شناسایی و ایجاد بانک نخبگانی در دستورکار است که می‌تواند زیرساخت تشکل‌ های مردم نهاد علمی باشد.
وی با ذکر اینکه نگاه ما بسیار جامع و در قالب هم افزایی است تا از کارهای جزیره ای جلوگیری شود، گفت: آماده برگزاری برنامه‌ های ملی و بزرگ با وجود پتانسیل های بالای علمی در استان فارس هستیم.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما