۰
plusresetminus
صدا و سیمای مرکز فارس:

حمایت از سمن ها اعتقاد و باور ماست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۳
مدیرکل صداوسیمای فارس بیان کرد: حمایت از سمن ها اعتقاد و باور ماست و فعالیت آنها باید بخوبی در رسانه ملی منعکس شود.
حمایت از سمن ها اعتقاد و باور ماست
به گزارش حافظ خبر،  مدیرکل صداوسیمای فارس در این نشست گفت:  رسانه به طور طبیعی و ذاتی باید سطح تماس خود را با مردم افزایش دهد و هر چه این سطح تماس افزایش پیدا کند داده ها و ورودی های دانشی رسانه افزایش و با همکاری و تعامل منزلت رسانه ارتقاء می یابد.
دکتر پهلوانیان تاکید کرد رسانه اگر بتواند با صنوف، اقشار و سازمان های مردم نهاد ارتباط دوسویه و مستمر داشته باشد در پیام رسانی، مهندس پیام و نشست پیام رسانه در دل جامعه، موفق خواهد بود. 
مدیرکل صداوسیمای فارس با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر سرایت حکمرانی به مردم بوسیله حلقه های میانی افزود: رسانه ملی باید از طریق سرحلقه های این حکمرانی یعنی دریافت داده، بازآفرینی و بازتاب آن به جامعه را از دل سمن ها محقق سازد. 
دکتر پهلوانیان با بیان اینکه حمایت از سمن ها اعتقاد و باور ماست و براساس دستور و سفارش نیست، افزود: سمن ها و نهادهای مردمی تسهیل گر، شتاب دهنده و اقدام کننده هستند و در هر یک از این سه حوزه فعالیت کنند رسانه ملی باید فعالیت های شان را بخوبی منعکس کند و با آنها تعامل داشته باشد.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: مجور فعالیت گروه ها و سازمان های مردم نهاد ازسوی نهادهای مختلفی از جمله وزارت کشور،  بهزیستی، فراجا، اداره کل ورزش و جوانان و دادگستری صادر و به اقتضای نوع مجوزها، ساز و کارهایی در نظر گرفته می شود.
دکتر مومن زاده افزود: فعالیت سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم محدود به این مجوزها نیست کما اینکه گروه های جهادی متعددی در فارس در عرصه های مختلف فعالیت دارند و فارس از این لحاظ بیشترین تعداد گروه های جهادی را درکشور دارد که نامشان سمن نیست اما در همین ساختار تعریف می شوند.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: گستره حضور گروه های مردمی گستره وسیعی است و نباید این موضوع را محدود دید زیرا محدود دیدن آن، چالش ایجاد میکند و باید هرجا این گروه های مردمی به هر اسمی فعالیت می کنند شناسایی شوند تا ظرفیت سازی انجام شود. 
رییس شورای توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد فارس گفت: هرگاه در فضای ذهنی جامعه نامی از سمن ها برده می شود خیلی ها فکر می کنند تعداد کمی در یک گروه در حال فعالیت هستند در حالیکه در برخی سمن ها افراد زیادی فعالیت می کنند و باید این سمن ها را تقویت کرد تا ضریب نفوذ اجتماعی خوبی پیدا کنند. 
دکتر مومن زاده به حضور موضوعی سمن ها هم اشاره کرد و گفت: باید به اقتضای شرایط، سمن های موضوعی را تعریف و جهت دهی کرد تا این سمن ها در عرصه تخصصی ورود کنند و آن عرصه تخصصی را ادامه دهند.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس خواستار پوشش رسانه ای رویدادها و فعالیت های سمن ها برای معرفی بهتر و بیشتر به مردم بوسیله رسانه ملی شد و این کار را موجب حس دیده شدن و انگیزه مضاعف اعضای این گروه ها دانست.
دکتر مومن زاده معرفی تولیدات سمن ها به جهت فرهیختگی و رشد یافتگی آنان، تقویت روحیه و رویکرد مطالبه گری آنها و به دنبال آن اقناع سازی مردم توسط سمن ها و پایش گروه های مردمی برای جهت دهی به فضای فرهنگ سازی جامعه را از دیگر موضوعات مورد توجه در این حوزه برشمرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما