۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

تشکر از شهرداری شیراز در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی  

تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۶
نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار از تلاش‌های شهرداری شیراز به جهت تنوع‌بخشی در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی قدردانی کرد.
تشکر از شهرداری شیراز در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی  
یه گزارش حافظ خبر،  نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار از تلاش‌های شهرداری شیراز به جهت تنوع‌بخشی در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی قدردانی و اظهار کرد: در شیراز اقدامات و کارهای بسیار بزرگی در حال انجام است و این موضوع که این کلان‌شهر به عنوان شهر سرآمد در حوزه حمل‌ونقل عمومی معرفی شده است، بسیار حائز اهمیت است. 

جعفر قادری با اشاره به اینکه شهر شیراز در حوزه‌های مختلف پیش قدم بوده است، افزود: کلان‌شهر شیراز از نخستین شهرهایی بود که در واگذاری ناوگان اتوبوسرانی پیش قدم بود و امروز می‌تواند از مشارکت مردم در حوزه حمل‌ونقل بهره بگیرد. 

وی درخصوص مترو و تأمین واگن بیان کرد: طی جلسات برگزار شده با رئيس مجلس شورای اسلامی این موضوع در دستور کار است که علاوه بر تأمین واگن مترو برای کلان‌شهر تهران، نگاه به سایر کلان‌شهرهای کشور ویژه‌تر و این موضوع در دستور کار باشد. 

وی ادامه داد: با توجه به معضل آلودگی هوا، بهترین اقدام آن است که حوزه حمل‌ونقل عمومی مورد حمایت قرار بگیرد تا دولت، شهرداری و بخش‌های غیر دولتی در کنار یکدیگر قرار گرفته و بتوان مشکل مردم را رفع کرد.
 
قادری با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش ما بر این بود تا محدودیت منابع رفع شود، اضافه کرد: شهرداری و مردم سهم خود را به صورت منظم پرداخت می‌کنند و دولت است که باید سهم خود را به شکل منظم پرداخت کند تا بهره‌بردار حوزه حمل‌ونقل با مشکل مواجه نشود. 

نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان خاطر نشان کرد: یک طرح در کمیسیون عمران مطرح است که بر اساس آن مشکل مدیریت حمل‌ونقل روستاهای  هر بخش به شهرداری هر بخش واگذار شود تا مشکل دوگانگی مدیریت این حوزه رفع شود. 

بنا به اظهار قادری؛ یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در شهر شیراز با آن‌ مواجه هستیم، دسترسی به مراکز صنعتی و قطب اشتغال به جهت تردد در مسیر است که در این خصوص باید توسعه مترو به مراکز صنعتی در دستور کار و در اولویت باشد.  

تولید خودرو برقی به جهت کاهش آلودکی هوا دیگر موضوع مورد اشاره نماینده مردم شریف شهرستان.های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بود که وی تصریح کرد: در این خصوص باید با شرکت‌هایی که آمادگی تولید این خودرو را دارند اقدام به انعقاد قرار داد کرد. 

قادری با بیان اینکه شهر شیراز در حوزه حمل‌ونقل پیش قدم تر از سایر کلان شهرهای کشور بوده است، اظهار امیدواری کرد: کلان‌شهر شیراز باید بتواند در حوزه تولید خودرو و اتوبوس برقی نیز پیش قدم باشد. 

وی همچنین به دهکده لجستیک اشاره و تصریح کرد: ضرورت دارد تا پیگیری لازم برای این موضوع در دستور کار باشد تا بتوان هر چه سریع تر مجوزهای آن را نهایی کرد. 

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسیر ریلی خط شیراز به بوشهر در حال نهایی شدن است، افزود: با تأمین منابع طی چهار سال آینده این خط به سر انجام می رسد. 

قادری گفت: ورود شهرداری می‌تواند منجر به تسریع برنامه های اجرایی در حوزه‌های مختلف باشد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما