۰
plusresetminus
آبفا شیراز :

يخ‌زدگي تأسیسات كنتور و لوله‌های آب در زمستان

تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۳
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: در فصول سرد سال، می‌توان با عایق‌بندی لوله و شيرآلات آب، امكان بروز حوادث ناشي از سرما و یخ‌زدگی را كاهش داد.
يخ‌زدگي تأسیسات كنتور و لوله‌های آب در زمستان
به گزارش حافظ خبر،  محمدامین آبادیان اذعان داشت: کلانشهر شیراز خوش آب و هواست و زمستانش هم گاهی بوی بهار می دهد اما در شب‌هاي سرد زمستان امکان يخ‌زدگي تأسیسات كنتور و لوله‌های آب وجود دارد که با رعايت مواردی از سوي شهروندان به‌ راحتي قابل‌ پیشگیری است.

وی با توجه به‌ احتمال ادامه روند سرما و يخبندان به نگهداري بهينه از كنتورهاي آب ولوله‌ها اشاره کرد و گفت: عایق کردن لوله‌های با پشم‌شیشه، عایق‌بندی دور كنتور به‌وسیله گوني و قرار دادن كيسه‌ خاک‌اره در محفظه كنتور از راهكارهاي جلوگيري از یخ‌زدگی است.

 آبادیان تصریح کرد: همشهریانی كه انشعاب و كنتور آب آن‌ها دچار یخ‌زدگی شده به‌هیچ‌وجه از آب داغ به‌طور مستقيم براي رفع یخ‌زدایی استفاده نكنند زيرا موجب تركيدگي لوله و كنتور خواهد شد.

 وی تأکید كرد: در چنين مواقعي از وسايل گرمايشي و حرارتي جهت رفع مشكل استفاده نمايند.

مدير روابط عمومي شركت آب و فاضلاب اضافه كرد: بدون شك با رعايت نكات ايمني توسط مشتركان می‌توان از خسارت ناشي از يخبندان به تأسیسات آب به‌طور چشمگيري جلوگيري كرد.

 این مقام مسئول اعلام کرد: مرکز ارتباط با مشتریان ۱۲۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اعزام گروه های عملیاتی است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما