۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

اهمیت بهره مندی از فرصت پویش ملی سلامت، برای مقابله با روند افزایش بیماری های غیرواگیر

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز در وبینار پویش ملی سلامت، اجرای پویش ملی سلامت را فرصتی مناسب برای مقابله با روند افزایش بیماری های غیرواگیر عنوان کرد.
اهمیت بهره مندی از فرصت پویش ملی سلامت، برای مقابله با روند افزایش بیماری های غیرواگیر
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی در وبینار پویش ملی سلامت که با حضور مدیران ارشد و کارشناسان ستادی شبکه های بهداشت و درمان استان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان در اجرای این پویش ملی، بر اهمیت آگاهی بخشی به مردم در خصوص عوامل خطر بیماری های غیرواگیر مانند فشارخون بالا و قندخون با بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده در پویش ملی سلامت تاکید کرد.

مقام ارشد حوزه سلامت استان فارس یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گسترش شبکه های بهداشت تا دورافتاده ترین نقاط برای دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت دانست و افزود: در ارائه خدمات سلامت در مناطق روستایی بسیار موفق بوده ایم، در مناطق شهری نیز می توان به کمک اقداماتی نظیر اجرای پویش ملی سلامت، به این موفقیت دست یافت.

او افزود: امید است با برگزاری این پویش و مشارکت هم استانی ها، شاهد استقبال بیشتر مردم در مناطق شهری، از خدمات رایگان و متنوع مراکز خدمات جامع سلامت شهری و پایگاه های سلامت باشیم.

در ادامه دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت اجرای این پویش در شناسایی و مراقبت افراد مبتلا و درمعرض خطر ابتلا به بیماری های فشارخون و قندخون، این پویش را آغازی برای سرعت بخشیدن روند شناسایی و مراقبت دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح ارزشمند تا زمان بررسی کامل تمامی افراد گروه هدف، متوقف نمی شود.



او افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت هدف این پویش ملی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رتبه نخست در زمینه تعداد افراد غربالگری شده در پویش ملی سلامت را در سطح کشور، به خود اختصاص داده است.

 رضائیان زاده ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده، بر اهتمام حداکثری برای دستیابی به اهداف تعریف شده پویش تاکید کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما