۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

تا کنون بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در مجموعه دانشگاه، به پویش ملی سلامت پیوسته اند

تاریخ انتشارشنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به مشارکت گسترده واحدهای زیرمجموعه دانشگاه برای پیاده سازی برنامه های غربالگری پویش ملی سلامت در استان فارس گفت: تا کنون بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به پویش ملی سلامت پیوسته اند .
تا کنون بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در مجموعه دانشگاه، به پویش ملی سلامت پیوسته اند
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی با اعلام آغاز پویش ملی از بیستم آبان در استان فارس، همزمان با سراسر کشور، اجرای این پویش را اقدامی موثر در هدایت اذهان عمومی نسبت به اهمیت آگاهی به موقع نسبت به ابتلا به دو بیماری فشارخون بالا و دیابت عنوان کرد.

او با اشاره به ابتلای خاموش مبتلایان به این دو بیماری، سنجش منظم فشارخون و قندخون در افراد بالای 18 سال را موثرترین راهکار در این زمینه برشمرد که این پویش نیز با تمرکز بر این گروه سنی، در حال اجرا است.

به گفته مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، از مجموع بیش از یک میلیون و 600 هزار مورد غربالگری در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای این پویش ملی تا کنون، 34 هزار و 692 فرد مشکوک به ابتلا به فشارخون بالا شناسایی که تا کنون از بیماری خود آگاهی نداشته اند.

دکتر حسینی شناسایی 12 هزار و 84 بیمار مشکوک به دیابت در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پویش ملی سلامت که تا کنون از بیماری خود آگاهی نداشته اند را دیگر دستاورد این طرح ملی در استان فارس خواند.

او همچنین از شناسایی 307 هزار و 69 نفر در مرحله پیش فشارخون و 85 هزار و 373 نفر در مرحله پیش دیابت، در جمعیت زیرمجموعه دانشگاه  علوم پزشکی شیراز و طی این پویش ملی خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم اجرای این پویش ملی تا بیستم دی در تمامی پایگاه های پزشک خانواده، مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان ها و مراکز درمانی، همچنین خانه های بهداشت استان فارس، از افراد بالای 18 سال استان فارس که تا کنون در این پویش شرکت نکرده اند، دعوت کرد تا در فرصت باقیمانده، با مراجعه به مراکز یاد شده و شرکت در برنامه غربالگری فشارخون و قندخون، از میزان سلامت خود آگاهی یابند.

دکتر حسینی اهمیت اجرای این پویش را مقابله با روند روزافزون شیوع بیماری های غیرواگیر در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: در این میان دو بیماری فشارخون بالا و دیابت، به دلیل ایجاد پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیر مانند بروز سکته های مغزی و قلبی، بیماری های چشمی و بیماری های کلیوی، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که در همین راستا، پویش ملی سلامت با محوریت این دو بیماری، کلید خورده است.

او افزود: با توجه به این اهمیت، روند بیماریابی در زمینه ابتلا به این دو بیماری، در مجموعه سلامت فارس یک فرآیند مستمر بوده و  همچنان ادامه دارد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما