۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

تحویل لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ شهرداری شیراز به شورای اسلامی شهر

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۴
شهردار کلان‌شهر شیراز در یکصدو چهل و چهارمین صحن علنی شورای اسلامی شهر لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ را تقدیم کرد.
تحویل لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ شهرداری شیراز به شورای اسلامی شهر
به گزارش حافظ خبر،  محمدحسن اسدی در یکصدوچهل‌وچهارمین صحن علنی شورای اسلامی شهر با ارائه کلیاتی از بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز گفت: در سال ۱۴۰۲ بودجه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۳ با افزایشی چشمگیر به میزان ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه کلیات بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری شیراز  نزدیک به ۲۴درصد رشد را نشان می دهد، اظهار داشت: کلیات بودجه در حوزه منابع و در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای معادل ۷۵۶ میلیارد تومان است و در حوزه دارایی‌های مالی ۳۳۰۰ میلیارد تومان و درآمدها ۱۸ هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان است. 
 
شهردار کلان‌شهر شیراز در ادامه با تشریح جزئیاتی از کلیات این بودجه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر شیراز افزود: عوارض عمومی ۱۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان، عوارض اختصاصی ۵۳۱ میلیارد تومان، بهای خدمات و درآمد موسسات ۲۳۰ میلیارد تومان، درآمد وجوه اموال ۱۳۳۸ میلیارد تومان و کمک‌های اعطایی دولت ۷۸۵ میلیارد تومان تعیین شده است. 
 
اسدی مبلغ پیش‌بینی شده برای فروش اموال غیرمنقول را معادل ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ارزش فروش سرقفلی‌ها ۲۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و میزان اوراق مشارکت ۱۸۰۰ میلیارد تومان است.  
 
وی رسالت مدیریت شهری شیراز را سعادتی بزرگ برشمرد و اظهار داشت: در بخش مصارف ۶۹۰۰ میلیارد تومان سهم بخش جبران خدمات در نظر گرفته شده و ۴۴۰۰ میلیارد تومان سهم نگهداری شهر که معادل ۱۵ درصد از سهم کل بودجه برای این بخش پیش‌بینی می.شود. 
 
شهردار کلان‌شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه جزئیاتی از بودجه عمرانی گفت: مبلغ پیش‌بینی شده برای این بخش معادل ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۴۰ درصد آن به حوزه اقدامات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک تعلق می‌یابد. 
 
اسدی با اشاره به برنامه تحولی شهردرای شیراز در حوزه حمل‌ونقل افزود: توسعه و تجهیز و نگهداری ناوگان حمل‌ونقل عمومی غیرریلی، توسعه و تجهیز و نگهداری ناوگان حمل‌ونقل ریلی به همراه توسعه زیرساخت‌های عبورومرور و در نهایت مدیریت و هوشمندسازی ترافیک از برنامه ریزی بودجه ای شهرداری شیراز برای این حوزه است. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح بودجه‌هایی که به حوزه‌های زیست محیطی و بحران اختصاص یافته، خاطرنشان کرد: سهم پیش بینی شده حوزه زیست محیطی و بحران از بودجه معادل ۲۲۹ میلیارد تومان است که در بخش مدیریت منابع آب، حفظ و ارتقای فضای سبز شهری و باغات معادل ۲۸۶۷ میلیارد تومان است.
  
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با تاکید بر حفظ جغرافیای پاک این کلان‌شهر افزود: برای مدیریت پسماندهای شهری و امنیت بهداشتی شیراز ۷۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در بخش افزایش ایمنی و مدیریت بحران در جهت بهبود تاب آوری شهری ۱۰۸۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است.  

 به گفته شهردار کلان‌شهر شیراز، سهم حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلان شهر شیراز از بودجه ۱۴۰۳ بطور قابل ملاحظه‌ای چشمگیری افزایش یافته و امیدواریم با این بودجه ظرفیت‌های کلان‌شهر شیراز را به سومین حرم اهل بیت(ع) نزدیک کنیم. 

 اسدی اهمیت مولفه‌های فرهنگی و ارزشی را پر اهمیت ارزیابی کرد و افزود: در بخش افزایش مشارکت شهروندان با رویکرد مسجد محوری و محله محوری بودجه ای معادل ۳۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و در بخش ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و گردشگری ۱۹۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش عدالت ورزی و برخورداری آحاد شهروندان از خدمات شهری متوازن ۳۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است، گفت: تلاش مستمر برای بروز و اعتلای مظاهر فرهنگی انقلاب اسلامی مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و برای ایجاد و توسعه زائرین و مجاورین به حرم‌های مطهر ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 
 
شهردار شیراز در ادامه گفت: در حوزه شهرسازی و معماری کلان‌شهر شیراز با چالش‌های عدیده‌ای نظیر بافت‌های فرسوده حاشیه‌ای و اسکان غیررسمی، کم توجهی به حفظ و نگهداشت و احیای بافت تاریخی شهر و عدم توازن کاربری‌های خدماتی بودجه ای روبرو هستیم که در این راستا بخشی از ابرپروژه‌ها در حوزه معماری و شهرسازی به بخش‌هایی نظیر ارتقای کیفیت معماری و سیما و منظر شهری با اختصاص بودجه‌ای به مبلغ ۳۰۲ میلیاردتومان، مرمت و احیا بافت تاریخی و فرسوده شیراز ۱۱۰۹ میلیارد تومان، اجرا و پیاده سازی طرح های توسعه و تفصیلی شهر ۳۰۲۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

وی حوزه مدیریت شهری را به چهار بخش هوشمندسازی، ساماندهی منابع انسانی، تحول اداری، برنامه و بودجه و ارتباطات و رسانه‌ای تقسیم کرد و افزود: برای ارتقای یکپارچه‌سازی سامانه‌های شهرداری و رصد خانه شهری مبلغ ۹۶ میلیارد تومان پیشنهاد می شود. 
 
این مقام ارشد مدیریت شهری پروژه‌های حاصل از مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های شهرداری شیراز را  ۱۶۴۵ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: برای توسعه شهرداری الکترونیک و ارتقای زیرساخت‌ها و فناوری‌های نوین ۲۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
 
 شهردار کلان‌شهر شیراز در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از مشارکت شهروندان و تلاش جهادی کارکنان مدیریت شهری گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری شیراز معادل ۶۱۶۰ میلیاردتومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ هزار و ۳۵۰ میلیاردتومان افزایش یافت و در سال ۱۴۰۲ این بودجه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شد که بر این اساس در سال ۱۴۰۳ به ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این رقم از سال تحویل شورای ششم به رشد ۴۷۸ درصدی رسیده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۴۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما