۰
plusresetminus
کرمی فرماندارسروستان:

اتاق سرمایه گذاری سروستان از فعالترین و پیشگام ترین اتاق در راستای ایجاد اشتغال در سطح استان می باشد

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۵
اتاق سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان سروستان با حضور فرماندار، مسئولین و اعضای مجمع مشورتی توسعه شهرستان همزمان با سی و هفتمین طلیعه
به گزارش حافظ نیوز، سلیمان کرمی فرماندارسروستان در جلسه افتتاح و راه اندازی رسمی اتاق سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان، با اشاره به معضل بیکاری جوانان در کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی  در هر خانواده ای با یک یا دو نفر بیکار مواجهیم و علیرغم اقدامات و فعالیت های صورت گرفته ، خروجی مورد انتظار را شاهد نبودیم.
وی افزود: در دولت های گذشته اقداماتی همچون پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های خوداشتغالی و یا ایجاد مشاغل خانگی و بنگاههای زودبازده صورت گرفت اما نتایج حاصل از آن نتوانست این معظل را حل کند بلکه منجر به ایجاد بیکاران بدهکار شد.
فرماندار سروستان ادامه داد: درحال حاضر بسته بودن بازار کار یکی از بزرگترین معضلات خانواده هاست .
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سروستان، با ارائه آماری  از میزان بیکاری در بین قشر جوان زیر دیپلم و تحصیلکرده ،گفت: در میان این بیکاران،آمار فارغ التحصیل دانشگاهها بسیار زیاد ونگران کننده است ، چرا که فراهم آوردن شغل برای افراد زیر دیپلم برای ما راحت تر است تا فارغ التحصیلان دانشگاهی.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات بیکاری در کشور، تاکیدات مقام معظم رهبری و موضوع اقتصاد مقاومتی اگر این روند معیوب ادامه پیدا کند قطعا در چند سال آینده دچار مشکلات سنگین اجتماعی ، همچون بی اعتمادی و نبود انگیزه و نشاط در بین جوانان خواهیم شد.
وی با اشاره به فعالیت غیر رسمی چند ماهه اتاق سرمایه گذاری و اشتغال در سطح شهرستان، از آن به عنوان پیشگام ترین اتاق در سطح استان یاد کرد و افزود: این اتاق تاکنون در راستای ایجاد بستر مناسب در جهت جذب سرمایه گذار در شهرستان و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری توفیقات خوبی داشته و تلاشها نتیجه بخش بوده است.
فرماندار سروستان، ارائه مشاوره در جذب سرمایه گذار، پیگیری اخذ استعلامات لازم از دستگاههای اجرایی، پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و راکد، حل مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان در جلسه با مدیران استانی و شهرستانی  و آموزش نیرو ی انسانی در جهت به کار گیری در واحد های تولیدی و کارگاهی را از جمله فعالیت های اتاق سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان برشمرد.
در این جلسه روحانی عضو شورای شهر و رئیس اتاق سرمایه گذاری شهرستان سروستان، با ارائه گزارشی از اقدامات این اتاق طی چند ماه گذشته ، اظهار داشت: اگر ما بتوانیم همین تعداد سرمایه گذار که در حوزه های مختلف شهرستان برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند را جذب کنیم برای اشتغال سروستانی ها کافی است.
وی با بیان اینکه تاکنون بستر مناسبی برای اایجاد اشتغال در شهرستان در آینده فراهم شده است،افزود: با فعالیت های این اتاق طی یک سال آینده ، میزان اشتغال قابل توجهی در شهرستان ایجاد خواهد شد.
 
خبرنگار: ابراهیم زاده
 
کد مطلب : ۴۸۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما