۰
plusresetminus

لیبرمن:بهتر است کمتر درباره حمله به ایران حرف بزنیم

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: بهتر است کمتر درباره حمله نظامی به ایران سخن بگوییم.
المیادین نوشت: آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: بهتر است کمتر درباره حمله نظامی به ایران سخن بگوییم.
امروز نیز لیبرمن، از یهودا وینشتاین، دادستان کل، درخواست کرده بود تحقیقات قضایی را برای شناسایی افرادی که اسناد محرمانه این وزارت درباره مذاکرات ایران و 1+5 را فاش کرده اند، آغاز کند.
صبح امروز (یکشنبه) روزنامه هاآرتص به افشای سندی پرداخت که بر اساس آن واحد اطلاعاتی وزارت خارجه اسرائیل امکان دستیابی به توافق میان ایران و گروه 1+5 در ماه مارس را پایین ارزیابی کرده بود.
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو طی هفته های اخیر اعلام کرده طرف های مذاکره کننده، برای دستیابی به یک توافق تا پایان مارس نزدیک شده اند. نتانیاهو تصمیم جنجالی خود برای سفر به واشنگتن و سخنرانی در کنگره آمریکا را بر این اساس گرفته است که سخنرانی وی تنها راه باقی مانده است تا مانع از دستیابی به توافق هسته ای ایران شود.
لیبرمن در نامه خود به وینشتاین نوشته است: "علی رغم حساسیت موضوعی و زمانی، این سند بدون اجازه دفتر وی و یا مدیر کل وزارت در سفارت خانه های اسرائیل در سراسر جهان منتشر شده است".
گزارش اطلاعاتی وزارت خارجه اسرائیل بر اساس تجزیه و تحلیل سخنرانی هفته گذشته آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، منتشر شده است. این گزارش توسط "ساریت یانگ" محقق باسابقه مسائل ایران در مرکز تحقیقات سیاسی وزارت خارجه اسرائیل، تهیه شده و هفته گذشته پس از سخنان رهبر ایران به تعدادی از سفارتخانه های اسرائیل در سراسر جهان، ارسال شده است.
مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی بر این مسئله تأکید کردند که مخالف توافق دومرحله ای با قدرت های جهانی هستند. آیت الله خامنه ای به این مسئله اشاره کردند که تجربه گذشته نشان می دهد که قدرت های جهانی از فرصت بین دو مرحله برای طرح درخواست های جدیدی علیه برنامه هسته ای ایران استفاده خواهند کرد.
یک مقام ارشد اسرائیلی که نزدیک به موضوع مذاکرات هسته ای ایران است و نامش فاش نشده در این باره گفت: در شرایط کنونی، طرف ایرانی به همه چیز نه می گوید. نگرانی ما نیز دقیقاً به همین خاطر است که نوعی از مصالحه و آشتی با قدرت های جهانی وجود خواهد داشت تا به یک توافق با ایران برسند.
منبع: تسنیم
کد مطلب : ۵۰۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما