۰
plusresetminus

هراس چینی‌ها از قدرت هسته‌ای کره‌شمالی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
کارشناسان هسته‌ای چین هشدار دادند که کره شمالی احتمالا به ۲۰ کلاهک هسته‌ای دست یافته است و قابلیت کافی برای تولید اورانیوم غنی شده مورد نیاز برای دو برابر کردن زرادخانه اتمی خود را تا سال آینده خواهد داشت.
به گزارش حافظ، تسنیم به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد، کارشناسان هسته‌ای چین برآورد می کنند که قابلیت های اتمی پیونگ یانگ بسیار فراتر از پیش بینی های مطرح شده از سوی آمریکا بوده است. موسسات آمریکایی پیش از این برآورد کرده اند که کره شمالی ۱۰ تا ۱۶ بمب اتمی در شرایط کنونی در اختیار دارد.
بر اساس اعلام کارشناسان چینی، کره شمالی هم اکنون به ۲۰ کلاهک اتمی دسترسی پیدا کرده و توانایی کافی برای دو برابر کردن زرادخانه سلاح های اتمی خود را طی سال آینده دارد.
کارشناسان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا پیش از این ۳ سناریوی مختلف را در خصوص توانایی های هسته‌ای کره شمالی مطرح کرده بودند و بر اساس سناریوهای مختلف پیش بینی کرده بودند که کره شمالی می تواند تا ۵ سال آینده به ۲۰ یا ۵۰ یا ۱۰۰ سلاح اتمی دست یابد.
کره شمالی در آوریل ۲۰۰۳ میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته‌ای خود نموده است. پیونگ یانگ در سال ۲۰۰۵ میلادی خود را یک قدرت هسته‌ای اعلام کرد.
در سال ۲۰۰۶ پیونگ یانگ نخستین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ میلادی نیز دو بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته‌ای کرده است.
 
کد مطلب : ۶۳۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما