۰
plusresetminus
در پی اعلام تعطیلی جلسات «کانون فرهنگی رهپویان وصال» در حسینیه سیدالشهداء (ع)

سخنی با مسئولان فرهنگی و غیر فرهنگی سومین حرم اهل بیت(ع)/ نگذارید موثرترین کانون فرهنگی استان فارس تعطیل شود!

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
مسئولان فرهنگی و غیر فرهنگی شیراز و استان فارس تلاش فوری و مجدانه ای داشته باشند تا این معضل هرچه سریعتر برطرف گردیده و بزرگترین مکان مذهبی اجتماع جوانان شیراز و بلکه جنوب کشور به سردی و تعطیلی نگراید.
سخنی با مسئولان فرهنگی و غیر فرهنگی سومین حرم اهل بیت(ع)/ نگذارید موثرترین کانون فرهنگی استان فارس تعطیل شود!
حافظ نیوز/ امین رشیدی - سرویس فرهنگی - کانون فرهنگی رهپویان وصال با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: جلسات این هیئت مذهبی دیگر در محل حسینیه شهدا برگزار نخواهد شد.
این خبر تلخ از شب گذشته توسط سایت رسمی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز منتشر و به سرعت در فضای مجازی پخش شد و تا این لحظه واکنش های بسیار زیادی را برانگیخته است.
آنگونه که در متن منتشر شده از سوی وبگاه رسمی کانون فرهنگی رهپویان وصال آمده است، بر اساس حکم اداره اوقاف مبنی بر موقوفه خاص بودن مکان حسینیه سید الشهدا و بر اساس شرایطی که وارثان فعلی این مکان اعلام کرده اند، امکان تداوم برگزاری جلسات در این مکان میسر نیست.
در بیاینه منتشر شده از سوی کانون رهپویان وصال شیراز آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد
از آنجا که قبلا اعلام کرده بودیم پیرامون امر تولیت حسینیه تابع نظر شرعی و قانونی اداره  اوقاف هستیم و اداره اوقاف هم حکم تولیت را موروثی اعلام کرده است، بدینوسیله پایان تشکیل جلسات کانون را در محل حسینیه سیدالشهداء اعلام می داریم و توجه به نکات زیر را ضروری می دانیم :
1- از کلیه عزیزان تقاضا داریم از هرگونه برخورد احساسی اجتناب فرمایند. هرگونه بحث و دلخوری در مورد مکانی که متعلق به امام حسین (ع) است را خارج از آموزه هایی می دانیم که در این مدت با هم آموخته ایم.
2- پیگیری های مستمر همه دلسوزان را برای تهیه امکانات جدید خواستاریم.
3- پیگیری هزینه های مالی که به نام کانون فرهنگی رهپویان وصال در این مکان شده است را حق شرعی و حقوقی خود می دانیم.
4- بعد از هفده سال هزینه جوانی و امکاناتی، رسیدن حسینیه در جایگاه یک برند ملی را تجربه ای می دانیم برای سایر مجموعه های فرهنگی که در زمین خود بازی کنند و طبیعتا حق کانون است که از این به بعد در زمین خود بازی نماید.
5- امیدواریم همه اماکنی که در کشور متعلق به امورات فرهنگی است، با دلسوزی و تخصص به بهترین وجه در جهت اهداف معنوی برگزار شود.
6- در صورت بازگشایی مجدد جلسات کانون در شیراز یا شهرهای دیگر، مراتب از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.
عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم
کانون فرهنگی رهپویان وصال

رونوشت:
-  دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله تعالی
-  دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه، حضرت آیت الله ایمانی حفظه الله تعالی
- تولیت محترم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب حفظه الله تعالی
-  حضرت آیت الله حائری شیرازی حفظه الله تعالی نماینده محترم مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری
 
نگذارید موثرترین کانون فرهنگی استان فارس تعطیل شود!
کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز سالها پیش در نمازخانه بیمارستان نمازی شیراز اعلام موجودیت کرد. پس از چندی به دلیل استقبال جوانان از مراسمات مذهبی این کانون و کمبود مکان، برگزاری جلسات آن به مسجد خیرات انتقال یافت. در همین سالها، کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز پایه گذار برگزاری اعتکاف جوانان در شیراز شد به نحوی که امروزه بزرگترین اعتکاف جوانان کشور در شیراز برگزار می شود. پس از استقبال روزافزون جوانان شیرازی از مراسمات و سخنرانی های مذهبی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز، در اوایل دهه 80 مرحوم جلایر در محل کنونی حسینیه سید الشهدا زمینی را در اختیار این کانون فرهنگی قرار داده تا وقف برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی شود.
حال پس از فوت واقف محترم، به نظر می رسد اختلافات در خصوص وقف عام و یا خاص بودن این محل و هیئت امنای انتصابی از سوی اداره اوقاف و برخی مسائل دیگر بالا گرفته است به نحوی که کانون رهپویان وصال شیراز رسما اعلام داشته است با شرایط فعلی امکان برگزاری مراسمات در این مکان میسر نیست.
روی سخن این مقال در این زمینه نیست که در این مسئله پیش آمده حق با چه کسی است و باید از حکم چه کسی تمکین کرد، بلکه روی سخن آن است که مسئولان فرهنگی و غیر فرهنگی شیراز و استان فارس تلاش فوری و مجدانه ای داشته باشند تا این معضل هرچه سریعتر برطرف گردیده و بزرگترین مکان مذهبی اجتماع جوانان شیراز و بلکه جنوب کشور به سردی و تعطیلی نگراید. مسلما تعطیلی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز در شرایطی که تحت شدیدترین هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام قرار داریم صدمه بسیار بزرگ و جبران ناپذیری برای استان فارس و بلکه کشور خواهد بود. امید آن است که نماینده ولی فقیه در استان، استاندار محترم، مدیرکل اوقاف استان و دیگر مسئولان فرهنگی و غیر فرهنگی اهمیت برپایی کانونی جهت اشاعه معنویت در استان فارس و شهر شیراز را بیش از گذشته مدنظر قرار دهند و برای از سرگیری جلسات و فعالیت های این کانون فرهنگی تلاش نمایند.
 
کد مطلب : ۶۷۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
سائل الزهرا س
feedback
Romania
چرا این مسئولین به فکر نیستن ؟!
رضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
بعضی ازمسئولین فکرشون جای دیگه ای هست
نمیخوام بگم انتخابات وکرسی مجلس اونها رو ازپارسال برده توی ستادهاشون نه ولش کنید نمیگم..
نسل سومی
feedback
Iran, Islamic Republic of
پیشنهادم خاصم به مسئولین این سایت اینه که به جای روضه خوندن سری به دوست پدرشون حاج حسین بزنن و با ایشون در مورد این موضع و حمایت های بی دریغشون از بیرون راندن رهپویان توضیح بخوان.
سین
feedback
Iran, Islamic Republic of
دلیل تعطیلی جلسات کانون رهپویان وصال مشخص شد
http://shiraze.ir/fa/news/69450/%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%B1%D9%87%D9%BE%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%B5%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%B4%D8%AF
یک رهپویانی
feedback
Iran, Islamic Republic of
پیگیری تعدادی از افراد سیاسی جهت فشار به اوقاف به منظور حذف رهپویان وصال جای تأمل دارد. اگه مسوولین به فکر دین مردم هستندرسیدگی کنند.
زهرا
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا مسئولای شهر شیراز نباید بذارن کانون تعطیل بشه خیلی اتفاق بدی برای شیراز خواهد بود
مطلع
feedback
Iran, Islamic Republic of
همه دارید در زمین سید محمد انجوی بازی می کنید!! در آینده می فهمید
مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
کدوم یک از این مسئولای بی بخار تو سی چهل سال گذشته تونستن اینقدر جوان جذب کنن و اینقدر کار فرهنگی موثر بکنن؟ واقعا یکی که اینقدر داره موفق کار میکنه باید سنگ بخوره؟
یک نفر مطلع از قضیه
feedback
Iran, Islamic Republic of
قضیه اینجوری که در رسانه ها مطرح میشه نیست واقعیت اینه که خانواده جلایر توقعشون زیاد نیست چندتا خواسته دارن که اتفاقا اوقاف هم با خواسته اونها موافقه
به نظر میرسه این قضیه داره زیادی بزرگ میشه همه چیز رو میشه با تفاهم حل کرد چون اون خانواده هم دنبال تعطیلی کانون نیستن این وسط اونهایی که دارن قضیه رو سیاسی میکنن و به این و اون میچسبونن باید خفه بشن
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقا کانونو تعطیل کنید بره پی کارش کانون فرهنگی میخایم برا چی؟ جاش چارتا کنسرت موسیقی برگزار میکنن مسولان محترم که سر جوونا گرم بشه! والا