۰
plusresetminus
تداوم حضور حاشیه سازها در شیراز!

سخنرانی حسین مرعشی و ابراهیم امینی، دو محکوم امنیتی و فعال فتنه 88 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ جناب آقای استاندار؛ دانشگاه را دریابید!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۲
بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دانشگاه جای فراگیری علم و آگاهی است و هر چه مانع تحقق این دو شود جایش در دانشگاه نیست!
ابراهیم امینی و حسین مرعشی
ابراهیم امینی و حسین مرعشی
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی - از هادی غفاری و الهه کولایی که بگذریم، هنوز حواشی تلخ سفر علی مطهری به شیراز از یادها نرفته خبرها حاکی از حضور و سخنرانی دو فعال فتنه و محکوم امنیتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد.
ابراهیم امینی و حسین مرعشی دو فعال فتنه 88، چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز سخنرانی خواهند کرد.
فارغ از آنکه این دو محکوم امنیتی در محیط آکادمیک دانشگاه که جای فراگیری علم و آگاهی است چه خواهند گفت، تداوم حضور و سخنرانی عناصر مسئله دار خود برای دانشگاه های شیراز به یک مسئله جدی تبدیل شده است.

ابراهیم امینی کیست؟
ابراهیم امینی در دوره ششم مجلس به نمایندگی مردم ممسنی انتخاب شد. در مجلس ششم مدتی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود و سپس به‌عنوان عضو هیات رئیسه مجلس انتخاب گردید. پس از پایان دوره مجلس ششم، برای مجالس هفتم و هشتم داوطلب شرکت در انتخابات شد که هر دو بار صلاحیت او توسط شورای نگهبان رد شد. نقش وی در حوادث تلخ ماه‌های پایانی مجلس ششم از جمله تحصن معروف نمایندگان ساختارشکن مجلس کاملا قابل توجه است.
بعد از دوران نمایندگی به عضویت حزب اعتماد ملی درآمد و جزو هيات موسسان اين حزب نيز به شمار مي رود، وي همچنين با حكم محمد خاتمی به عنوان عضو هیات پیگیری و نظارت بر اجرای قانون اساسی انتخاب شد!
اما اصلی‌ترین حضور سیاسی چالش برانگیز وی در عرصه سیاست مربوط می شود به انتخابات ریاست جمهوری سال 1388. پس از اعلام نتیجه انتخابات و ادعای واهی تقلب از سوی کروبی و میرحسین موسوی، امینی از سوی کروبی به عنوان عضو کمیته حمایت از بازداشت شدگان منصوب و معرفی شد که پس از چندی به دلایل امنیتی بازداشت می‌شود.

حسین مرعشی کیست؟
سید حسین مرعشی از فعالانِ سیاسیِ اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و برادر همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی است. وی در سال ۸۸ در پی ایراد اتهام و توهین به نظام اسلامی بازداشت شد و در دادگاه به استتناد موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و به تجویز ماده ۱۹ این قانون به تحمل یک سال حبس و محرومیت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی محکوم شد.
مرعشی همچنین در فروردین 1394، در پی ضرب و شتم جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس بهرام امیرحیدری در همایش اصلاح‌طلبان کرمان که در 14 اسفندماه 93 در خانه شهر کرمان برگزار شد، در پی شکایت این جانباز دفاع مقدس از عناصر دخیل در این حادثه ناگوار از جمله سیدحسین مرعشی به دادسرای کرمان شکایت کرد که در پی این شکایت و انجام مراحل قانونی، سید‌حسین مرعشی به دادسرای کرمان احضار و تفهیم اتهام شد.

جناب آقای استاندار! دانشگاه را دریابید!
جناب آقای دکتر احمدی به عنوان استاندار و نماینده عالی دولت در استان و مسئول اصلی تامین امنیت و برقراری آرامش در فضای سیاسی استان، باید به این نکته توجه داشته باشند که صِرف حضور و سخنرانی عناصر فتنه گری که در فتنه 88 با توجه به جرائم امنیتی بازداشت و محکوم شده اند می تواند در محیطی همانند محیط دانشگاه که آکنده از شور و احساسات دانشجویی است التهاب آفرین و تنش زا باشد. حال اگر این عناصر همچون هادی غفاری در سخنرانی خود خط قرمزهای عقیدتی را نیز در نوردیده و علیه ارکان نظام اسلامی موضع بگیرند مسلما حوادث اتفاق افتاده در جریان سفر هادی غفاری و یا حتی علی مطهری دور از انتظار و پیش بینی نخواهد بود.
بنابراین می توان از استاندار محترم فارس انتظار داشت مصالح دانشگاه های استان به ویژه شهر شیراز را بیشتر مدنظر قرار دهند و از تداوم حضور عناصر مسئله دار در دانشگاه جلوگیری به عمل آورند چراکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دانشگاه جای فراگیری علم و آگاهی است و هر چه مانع تحقق این دو شود جایش در دانشگاه نیست!
کد مطلب : ۶۹۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما