۰
plusresetminus

برپایی نماز جماعت در تفرجگاه‌ها و پارک‌های آباده

تاریخ انتشارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۷
امام‌جمعه آباده در جلسه شورای فرهنگ عمومی بر برپایی نماز جماعت در تفرجگاه‌ها و پارک‌های این شهرستان تأکید کرد.
به گزارش حافظ، حجت‌الاسلام سید محمدحسن موسوی‌خراسانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور مسئولان شهرستانی و با محوریت اوقات فراغت و برپایی نماز جماعت در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها در دفتر وی برگزار شد با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ نمازخوانی، اظهار داشت: یکی از کارهای پسندیده و بسیار اثرگذار در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها، مشارکت در برپایی اقامه نماز است.
وی با بیان اینکه نماز ستون دین است بر ترویج نمازخوانی و نهادینه کردن اقامه نماز جماعت در جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: اقامه نماز جماعت باید در ادارات و نهادها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر اماکن عمومی جدی گرفته شود.
موسوی‌خراسانی با اشاره به آموزه‌های دینی و قرآنی در سفارش به اقامه نماز جماعت و آثار و برکات این امر الهی در زندگی فردی و اجتماعی افراد بیان کرد: آثار اخلاقی و تربیتی، سیاسی، معنوی و اجتماعی نماز در جوامع اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی آباده با اشاره به اهمیت مکارم اخلاقی و تقویت روحیه دینی در جوانان تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تدارک زمینه‌های مناسب برای تفریح سالم جوانان به‌ویژه در ایام فراغت تابستانی از وظایف مهم مسئولان است.
امام‌جمعه آباده در پایان سخنان خود با تأکید بر فرهنگ‌سازی اقامه نماز جماعت در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها عنوان کرد: اقامه نماز جماعت در محیط‌های مختلف اجتماع موجب همبستگی، وحدت و یکدلی بیشتر افراد و ترویج بهتر نمازخوانی و درنتیجه امنیت جامعه می‌شود از این‌رو مسئولان و متصدیان با توجه به اهداف و وظایف فرهنگی و اجتماعی خود نسبت به آماده‌سازی مکان و اقامه نماز جماعت در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها تلاش کنند.
 به گزارش فارس، جلسه شورای فرهنگ عمومی آباده با تبادل‌نظر اعضای این شورا ادامه یافت و در پایان برپایی نماز جماعت در پارک شهر و تل آسیاب، بررسی بودجه کافی برای ارتقای سطح کیفی برنامه‌های متنوع در تعطیلات، تأمین امنیت عمومی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی در کانون فرهنگی هنری مساجد و همچنین تشکیل ستاد مشترک اوقات فراغت و ... از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

منبع:فارس
کد مطلب : ۷۰۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما